پرسپولیس نیوز : رییس کمیته‌ داوران با انتقاد از اظهارات شب گذشته (شنبه) دایی گفت: بهتر بود علی دایی به جای اظهار نظر پیاپی علیه داوری به فکر توپ‌هایی باشد که تیمش آنها را به گل تبدیل نمی‌کند.

فریدون اصفهانیان درباره عملکرد داوران در هفته‌ نخست رقابت‌های لیگ برتر، اظهار کرد: ابتدا باید فیلم بازی‌های هفته‌ نخست را ببینیم تا بتوانیم نظر دهیم اما تا جایی که من در جریان بازی‌ها بودم و چند بازی را تماشا کردم مشکل خاصی وجود نداشت، هر چند که قضاوت کامل را پس از دیدن تمام فیلم‌ها انجام دهم.

او درباره انتظارش از داوری‌های این فصل، تصریح کرد: پارسال خودتان شاهد بودید که با وجود همه مشکلات و مصدومیت برخی از داوران به اضافه خداحافظی چند نفر دیگر ما توانستیم کار را ادامه دهیم و در هفته‌ آخر که پنج تیم مدعی قهرمانی بودند، عملکرد داورانمان آنقدر خوب بود که در تعیین قهرمانی هیچ تاثیری نداشتند. امسال جامعه داوری به دنبال عملکرد بهتر از فصل گذشته است. هر چند که فصل گذشته هم عملکردمان بد نبود. به امید خدا این اتفاق در این فصل رخ می‌دهد و شما شاهد داوری‌های به مراتب بهتری هم خواهید بود.

رییس کمیته‌ داوران در پاسخ به این سوال که آیا این کمیته‌ به دنبال آوردن فن‌آوری‌های نوین داوری به فوتبال ایران است یا خیر؟ اظهار کرد: برخی از این فن‌آوری‌ها قطعا مورد نیاز ما هست. ما نامه داده‌ایم و درخواست برخی از این موارد را داشته‌ایم. مثلا برخی از وسایل الکترونیکی که خیلی می‌تواند به ما کمک کند، هر چند که باید در کنارش آموزش هم وجود داشته باشد. یا در مورد اسپری محو شونده، اگر بتوانیم آن را وارد ایران کنیم حتما از آن استفاده خواهیم کرد. این فن‌آوری‌ها می‌تواند به قضاوت بهتر داوران کمک کند و همان طور که گفتم کمیته‌ داوران طی نامه‌ای درخواست کرده تا این وسایل وارد کشور شود.

او در پاسخ به این سوال که نظرش راجع به اظهارات شب گذشته علی دایی بازی پرسپولیس و نفت تهران که کمیته‌ داوران را به "دیکتاتوری" و رفتار متناقض متهم کرده است، عنوان کرد: البته بحث اعتراض نکردن به داور در همه جای دنیا وجود دارد. این که ایشان جام جهانی را مثال زده تا حدی جای تامل دارد. در کجای جام جهانی مربیان بعد از بازی این گونه آشکارا علیه داور صحبت کرده‌اند یا دپارتمان داوری را زیر سوال بردند؟ در قانون پیش‌بینی شده که اعتراض به داوری باید به صورت مکتوب از سوی باشگاه ارائه شود. آقای حسن‌زاده در جلسه توجیهی اعلام کرده‌اند که هر کسی پس از بازی علیه کادر اجرایی و داوری یک مسابقه صحبت کند با او برخورد می‌شود. امیدواریم که این اتفاق بیفتد تا دیگر شاهد این گونه صحبت‌ها نباشیم.

اصفهانیان در پایان اضافه کرد: مگر ما در کار فنی مربیان دخالت می‌کنیم؟ آقای دایی بهتر است به جای اظهار نظر پیاپی علیه داوری به فکر توپ‌هایی باشد که تیمش آنها را به گل تبدیل نمی‌کند. بنده به شخصه امیدوارم که کمیته‌ انضباطی قانونش را علیه کسانی که علیه داوری صحبت می‌کنند اجرایی کند تا از این پس شاهد این نباشیم که هر کسی پس از بازی بتواند درباره داوری صحبت کند و مسائل تیمش را به مشکلات آن مربوط کند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)