پرسپولیس نیوز: باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس به صحبت‌های مدیران و کارمندان تیم‌های مختلف لیگ برتری، واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است؛

یک ماه از تعطیلی لیگ می‌گذرد و همچنان اظهارات غیرمسئولانه و اشتباه مدیران و کارمندان باشگاه‌های رقیب ادامه دارد. اظهاراتی که هدف آن تهمت به باشگاه پرسپولیس است؛ یک روز، گذشته و اسطوره‌هایش را هدف می‌گیرند و روز دیگر به سراغ امروز می‌آیند و بیم آن است که تمام این بحث‌های مضحک، با توجه به عدم برخورد از سوی نهادهای ذی‌ربط تمامی هم نداشته باشد و عدم واکنش ما هم بر توهم آنان بیافزاید.

اگرچه مشکلات مردم به حدی است که وقت به فوتبال نمی‌رسد، اما ما خود را در برابر پرسپولیس و طرفداران میلیونی‌اش مسئول دانسته و فارغ از آن، دفاع از واقعیت را وظیفه خود می‌دانیم.

اظهار نظر اشتباه مسئولان تیم رقیب که در زمین شکست خوردند و در جدول نیز پایین‌تر هستند، بهانه‌ای شده تا دوباره بدیهیات را مرور کنیم. بدیهیاتی که البته شاید نیازی به نوشتن درباره آن نباشد و کافی است همان افراد که ادعای نظر کارشناسی دارند، نگاهی به جدول مسابقات بیندازند تا به اشتباه شاید عمدی خود در گفتار پی ببرند. این که اعتقاد دارند ۱۵ بازی نخست با هر تقویم، برنامه‌ریزی و بازی معوقه‌ای که ثبت شده باشد، پایان نیم‌فصل است، باعث شده تا عجیب‌ترین ادعایشان را ثبت کنیم؛ ادعای امروز حتی عجیب‌تر از آن زمانی است که گفتند به خاطر حکم محرومیت طارمی، بازی‌های پیش از اعلام محرومیت باید ۳-۰ شود یا همین صحبت‌های اخیرشان درباره گرم کردن در رختکن که به قدری «زرد» بود که مورد توجه بوقچی‌های مجازی‌شان هم قرار نگرفت!

اما برای آن‌هایی که هنوز درباره صدرنشین واقعی نیم فصل تردید دارند، باید توضیحاتی داده شود. نیم فصل زمانی به پایان می‎‌رسد که؛ ۱) تعداد مسابقات انجام شده برابر باشد با «تعداد تیم های حاضر در لیگ، منهای یک» که برای لیگ برتر ایران تعداد آن پانزده می‌شود و ۲) تمام تیم‌های حاضر در لیگ برتر باهم رو در رو شوند. براساس ادعای تیم رقیب، تیم خودشان و همچنین پرسپولیس با یک تیم دوبار دیدار کرده‌اند (شاهین و پارس جنوبی) و با یک تیم بازی نداشته‌اند (نساجی و نفت آبادان)؛ چگونه و با چه منطقی می‌توان گفت که آنها در چنین حالتی قهرمان نیم‌فصل هستند؟

پرسپولیس نیم‌فصل را با صدرنشینی به پایان رساند چون در پایان بازی با نساجی، یک روز پیش از این که آن‌ها ۴ گل از صنعت نفت بخورند، صدرنشین بود؛ یعنی ششم و هفتم دی ماه که بازی های معوقه هفته یازدهم و دوازدهم برگزار شدند. هفته پانزدهم نیز ۲۲ و ۲۳ آذر به انجام رسیده بود که هر دو تیم حریفان خود را از پیش رو برداشتند. در پایان نیم فصل که بار دیگر لازم است اشاره شود که با انجام ۱۵ بازی مقابل تیم‌های مختلف صورت می‌گیرد، پرسپولیس ۳۱ امتیاز داشت و بالاتر از دیگر تیم ها بود. حالا چطور می‌شود که یک بازی از نیم فصل دوم (پرسپولیس – پارس جنوبی، سپاهان – شاهین) جزو تقویم نیم‌فصل اول قرار داده شود اما مسابقات هفته یازدهم و دوازدهم (سپاهان – صنعت نفت و پرسپولیس – نساجی) که جزو نیم فصل اول هستند، جدا از آن به حساب بیایند؟

اما حال که قرار را بر این گذاشته‌اند که قهرمان نیم‌فصل را با بی‌قانونی و بر اساس منفعت خود برگزینند، چرا فقط به سراغ گزینه‌ای رفته‌اند که آنها را صدرنشین می‌کند؟ چرا اگر قرار است این چنین رفتار شود، زمان تعطیلات به خاطر پنجره نقل و انتقالاتی زمستانی، نیم‌فصل نباشد؟ موقعی که پرسپولیس با ۳۴ امتیاز در صدر بود. هرچند که موضع پرسپولیس برای انتخاب صدرنشین نیم فصل، همان نظر قانونی انجام ۱۵ بازی با تیم های مختلف لیگ برتر است.

هیچ لیگی نمی‌تواند بدون قهرمان به پایان برسد و همچنین نهادهای مختلف بین المللی از جمله فیفا، تاکید کرده‌اند که زمان لازم برای پایان این فصل در اختیار است و نباید تصمیم گیری عجولانه انجام شود. بنابراین چرا مسئولان تیم‌های رقیب قصد دارند که با صحبت‌های جعلی و اشتباه، مسیر را منحرف کرده و لیگ را نیمه تمام بگذارند؟ آیا جز این است که از یک شکست دوباره مثل همان چیزی که در بهار گذشته رخ داد، هراس دارند؟

پرسپولیس مثل تمام سال‌هایی که فوتبال ایران وجود داشته، به دنبال این است که در زمین برتری خود را نشان دهد. مثل همان روزی که برای انجام مسابقه سوپرجام در تابستان ۱۳۹۷ اعلام آمادگی کرد یا همچون اتفاقی که در بازی هفته بیستم لیگ جاری رخ داد و جای تیم حریف کنار داوران در مراسم ابتدای بازی برای همیشه خالی ماند.

بنابراین ما منتظر آن روز می‌مانیم که پس از پشت سر گذاشتن این روزهای تلخ، دوباره در زمین سبز و به همراه هواداران خود، مقابل رقبا قرار بگیریم و مثل سه سال گذشته، جام را بالای سر ببریم. چه بهتر که رقبا نیز تصمیم بگیرند از امسال، رویارویی را به هر کار دیگری ترجیح بدهند.

بدیهی است که باشگاه پرسپولیس سلامتی مردم را بر هر مسئله دیگری ارجح می‌دارد و از تصمیمی که بر اساس قواعد بین المللی گرفته شود، حمایت خواهد کرد اما شاید لازم باشد همه این را بدانند که پس از تعطیلی فصل ۲۰۱۸-۱۹ لیگ شیلی در میانه راه، ۶ بازی پایانی هنوز دست نخورده باقی هستند و باوجود شروع فصل جدید، لیگ گذشته نیمه تمام و بدون قهرمان به پایان نرسیده و بازی های بعدی نیز برگزار خواهند شد؛ پس چه بهتر که ما هم در ایران فارغ از هر تصمیم عجولانه و اشتباهی، منتظر فرصت برای آغاز دوباره بازی‌ها بمانیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)