پرسپولیس نیوز: مربی دروازه‌بانان تیم فوتبال پرسپولیس گفت: بودیمیر بازیکنی دو پا و بلند قد است که خیلی خوب سر می‌زند و لقب او شکارچی گلزنی است.

ایگور پانادیچ در خصوص اردوی تیم فوتبال پرسپولیس در قطر، حضور ماریو بودیمیر در پرسپولیس، عملکرد علیرضا بیرانوند در تیم ملی فوتبال کشورمان و موارد دیگر صحبت‌هایی کرد که در زیر می‌خوانید:

اردوی تیم پرسپولیس در قطر به پایان رسید. نظر شما در خصوص این اردو چیست؟ 

اردوی ما در کمپ اسپایر برگزار شد که از بهترین کمپ‌های دنیاست و همه شرایط خوب این کمپ را می‌دانند به طوریکه تیم‌های بزرگ دنیا به آنجا می‌آیند و اردو برگزار می‌کنند. ما هم اردوی خیلی خوب را در این کمپ فوق‌العاده برگزار کردیم و بعد به تهران آمدیم.

تیم‌های بزرگی مثل بایرن مونیخ و پاری‌سن‌ژرمن هم همزمان با پرسپولیس در این کمپ بودند.

بله دقیقاً همینطور است. زیرساخت‌های ورزشی در قطر به گونه‌ای است که تیم‌های بزرگ دنیا به آنجا می‌آیند و اردو برگزار می‌کنند. زمانی که ما در قطر بودیم بایرن مونیخ و برخی دیگر از تیم‌های بزرگ به آنجا آمدند و تمرین هم کردند.

حضور مانوئل نویر دروازه‌بان تیم ملی آلمان و بایرن مونیخ در تمرین پرسپولیس هم سر و صدای زیادی کرد.

بله او نه تنها به تمرین ما آمد بلکه حتی برای تماشای تمرین ما هم آمده بود. مربی نویر دوست نزدیک و هموطن من است و ما با هم در خصوص موارد مختلفی صحبت کردیم. ما با نویر و مربی‌اش در خصوص پرسپولیس، هوادارانش و مسابقات مهمی که در آسیا برگزار کردیم حرف زدیم و آنها هم نظرات خوبی درباره پرسپولیس دادند. در کل اردوی خوبی در قطر برگزار کردیم و همین حالا مربیان کروات زیادی در کمپ اسپایر مشغول به کار هستند.

تا چند روز دیگر نیم فصل دوم به صورت رسمی برای پرسپولیس آغاز می‌شود. برای این مسابقات چقدر آماده هستید؟

این را بگویم که ما کاملاً آماده هستیم چرا که مرحله به مرحله آماده‌سازی را انجام دادیم و حالا قدم به قدم کارها را برای حضور پر قدرت در نیم فصل دوم پیش می‌بریم. ما تیم خوبی داریم و بعد از جام ملت‌های آسیا ملی‌پوشانمان هم به ما اضافه می‌شوند و مطمئناً بهتر هم خواهیم شد. انتظار ما این است که در نیم‌فصل دوم نسبت به سال قبل هم که قهرمان شدیم شرایط بهتری داشته باشیم و می‌خواهیم نیم فصل دوم را خوب شروع کرده و خوب هم به پایان برسانیم.

نیم فصل دوم برای پرسپولیس با نیم فصل اول متفاوت است چرا که بازیکنانی جدید به شما اضافه می‌شوند و محرومیت از نقل و انتقالات هم برداشته شده است. این شرایط را چطور ارزیابی می‌کنید؟

بله ما هم می‌دانیم که شرایط متفاوت خواهد بود. ما بازیکنان جدیدی گرفتیم و کار سخت‌تر شده و با حضور ملی‌پوشانمان کار از این سخت‌تر هم خواهد شد. البته در نیم فصل اول هم ملی‌پوشان ما درگیر بازی‌های تیم ملی بودند و حالا نفرات ملی‌پوش ما بیشتر هم شده است. از طرف دیگر باید با تیم‌های مدعی قهرمانی بجنگیم و این مسئله آسان نیست اما همانطور که گفتم مرحله به مرحله پیش خواهیم رفت.

تیم ملی فوتبال کشورمان این روزها درگیر جام ملت‌های آسیاست. این بازی‌ها را می‌بینید؟

بله بازی‌های تیم ملی ایران را می‌بینم و عملکرد علیرضا بیرانوند را هم زیر نظر دارم. با وجود اینکه علیرضا در امارات است اما ما کاملاً با هم در ارتباط هستیم و قبل و بعد از بازی‌ها با هم تماس داریم. از نظر من بیرانوند عملکرد خیلی خوبی داشته هرچند که شاید خیلی‌ها به موضوع گرفتن پنالتی مقابل عمان اشاره کنند اما به نظر من او در این مسابقات به صورت کلی کارش را توسعه داده و پیشرفت خیلی خوبی در فوتبالش داشته است. گرفتن آن پنالتی و عملکردهای دیگر بیرانوند در این مسابقات نشان دهنده پیشرفت اوست اما این را در نظر بگیرید که بیرانوند هیچ تعطیلاتی نداشته و بعد از بازی‌های سنگین لیگ و لیگ قهرمانان آسیا او به تیم ملی رفت و در اردو و سپس جام ملت‌های آسیا حاضر شد و بعد از این مسابقات هم فرصت کمی برای ریکاوری دارد و باید خیلی زود به تمرینات پرسپولیس برگردد. ما لیگ قهرمانان آسیا، لیگ برتر ایران و جام حذفی را در پیش داریم.

خیلی‌ها معتقدند که عملکرد بیرانوند فراتر از آسیاست. نظر شما در این خصوص چیست؟

بله من هم همین نظر را دارم و معتقدم که او فراتر از آسیاست و عملکردش فقط به این قاره ختم نمی‌شود.

اما حتماً می‌دانید که بیرانوند پیشنهادات خوبی هم دارد و احتمال اینکه لژیونر شود هم وجود دارد.

بله من هم این مسئله را شنیده‌ام و به نظرم نباید او را راحت از دست بدهیم اما اگر قرار است روزی او از پرسپولیس برود دوست دارم به تیم بزرگی برود.

یعنی اگر بیرانوند با پیشنهاد خوبی روبرو شود شما با رفتن و جدایی او مخالفت نمی‌کنید؟ 

اگر یک باشگاه بزرگ به او پیشنهاد بدهد چرا باید با جدایی‌اش مخالفت کنیم؟ او در سطح بالایی بازی می‌کند و باید به تیم‌های بزرگ برود. من با او تمرینات زیادی انجام می‌دهم و از وقتی که به پرسپولیس آمده تلاش‌ها و کارهایش را می‌بینم، ما نباید به خاطر منافع شخصی خودمان مقابل پیشرفت او را بگیریم اما باز هم تأکید می‌کنم که او اگر پیشنهاد خوبی از تیم‌های بزرگ داشته باشد دلیلی ندارد با آن مخالفت کنیم. من شکل تمرینات بیرانوند را تغییر دادم و او این روزها در سطح بالایی کار می‌کند.

بازی‌های تیم ملی را در جام ملت‌های آسیا چطور می‌بینید؟ 

به نظر من تیم ملی ایران تا اینجا عملکرد خیلی خوبی داشته چرا که این تیم بازیکنان فوق‌العاده‌ای هم دارد و به نظرم بهترین بازیکنان آسیا در تیم ملی ایران هستند. البته باید این را هم در نظر داشت که در فوتبال برای رسیدن به موفقیت شما نیاز به شانس هم دارید و موضوع دیگر این است که بازیکنان باید در فرم ایده‌آل‌شان باشند. مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش، سردار آزمون و … از بهترین بازیکنان آسیا هستند که از نظر فردی هم عملکرد خیلی خوبی دارند. خود من آرزو می‌کنم که تیم ایران قهرمان آسیا شده و بیرانوند هم بهترین بازیکن آسیا شود.

بازیکنی به نام ماریو بودیمیر با تائید کادر فنی قرار است به این تیم اضافه شود. از نظر شما عملکرد این بازیکن چطور است؟

ماریو بازیکن فوق‌العاده‌ای است و درباره او باید از اصطلاح شکارچی گلزنی اسم ببرم چرا که او خیلی خوب گل می‌زند و سبک بازی‌اش با علی علیپور متفاوت است. به نظر من شکل بازی کردن و گلزنی این دو بازیکن با هم تفاوت دارد و نباید آنها را با هم مقایسه کرد.

تفاوت علیپور و بودیمیر در چه چیزی است؟

به نظر من در تیمی مثل پرسپولیس ما نیاز به مهاجمانی داریم که از کمترین موقعیت‌ها بیشتری استفاده را انجام دهند. به نظر من بودیمیر از این دسته از بازیکنان است که از کوچکترین موقعیت‌ها بیشترین و بهترین استفاده‌ها را انجام می‌دهد. او بازیکنی است که خیلی خوب از موقعیت‌ها استفاده می‌کند و حتی موقعیت‌های زیر ۶۰ درصد را هم به گل تبدیل می‌کند. این مسائل تفاوت بودیمیر با سایر بازیکنان را نشان می‌دهد. در تیمی مثل پرسپولیس وقتی بازی‌های مهمی دارید شاید فقط ۲ موقعیت گیر شما بیاید و باید از همین دو موقعیت یک موقعیت را تبدیل به گل کنید. ماریو قد بلند است و مهارت خوبی روی بازی با پا و روی زمین دارد. او بازیکن دو پایی است که به خوبی از هر دو پایش استفاده می‌کند و ضربات سر خوبی هم دارد. حالا با شروع بازی‌های لیگ مطمئناً عملکرد این بازیکن را در ترکیب پرسپولیس خواهید دید. لقب این بازیکن شکارچی گلزنی است و عملکرد او رادر زمین می‌بینید.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)