پنجشنبه 17 اردیبهشت (15:16)

مرجع خبری پرسپولیس : هر چند این خبر بی ربط به فوتبال و وظیفه ما در اطلاع رسانی به هواداران پرسپولیس باشد اما مرجع خبری پرسپولیس این ضایعه را به جامعه هنر و سینمای کشور تسلیت عرض می کند .

پیمان ابدی، فردی که در سال های گذشته به بدلکاری شهره شده بود، عصر روز چهارشنبه در حین انجام عملیات بدلکاری در جاده کن درگذشت.

خبرگزاری فارس او را یکی از بدلکاران موفق سریال آلمانی «هشدار برای کبری 11» نامیده است. پیش تر فرورتیش رضوانیه، روزنامه نگار طنز پرداز، که سابقه ی همکاری با پیمان ابدی را داشت، بار ها بدلکاری او را زیر سوال برده بود.

پیمان ابدی، 3 سال پیش وارد ایران شد و به سرعت به چهره ای معروف تبدیل شده بود. چنان که آموزش بدلکاری را به جمع زیادی بر عهده گرفته بود.

علت مرگ او، تصادف موتورسیکلتش با اتوبوس عنوان شده است. طی چند سال گذشته، یک موتورسوار دیگر، در تهران در حین یک عملیات نمایشی، به علت عدم رعایت ایمنی لازم جان سپرده بود.

ابدی، در حال کار در تله فیلم «چشم های نامحسوس» در شش کیلومتری جاده کن بود. وي مشغول اجراي حركات نمايشي در يك اتوبوس، بود كه اتوبوس پس از واژگوني منفجر شده و پيمان ابدي جان باخت.

پیمان ابدی، چندی پس از ورود خود به ایران، به خبرگزاری فارس گفته بوده : «بيشتر از شش ماه است كه به ايران آمده‌ام و آموزش بدلكاري مي‌دهم. اما اگر به تازگي شنيده مي‌شود كه آمدم و يك كارهاي را انجام مي‌دهم دليل اصلي‌اش اين بود كه نمي‌خواستم به عنوان يك بدلكار فقط براي كارگردان‌ها كار كنم. بلكه مي‌خواستم اصول، قوانين و فرهنگ حرفه بدلكاري را ارائه و توسعه بدهم. براي آشنايي و آموزش آنچه خودم در آلمان آموختم زمان لازم بود.»

مجله پر تیراژ خانواده سبز، در گفتگویی با پیمان ابدی، از قول او آغاز به فعالیت ش را این گونه شرح داده است : «در سال‌ 1998 در دانشگاه‌ با یك‌ دعوت‌از سوی‌ یك‌ گروه‌ بدلكار مواجه‌ شدم‌ تا یك‌صحنه‌ بدلكاری‌ را اجرا كنم‌. پلی‌ در شهر كلن ‌وجود دارد كه‌ حدود 21 متر ارتفاع‌ دارد وعمق‌آب‌ چهارونیم‌ متر است‌ و جریان‌ آب‌ در آن‌رودخانه‌ خیلی‌ سریع‌ است‌. در صحنه‌ای‌ از یك‌فیلم‌ خانمی‌ كه‌ روی‌ این‌ پل‌ بازی‌ داشت‌ لیزمی‌خورد و پایین‌ می‌افتد. بعد از اجرای‌ موفق‌این‌ صحنه‌ با دعوت‌های‌ مختلف‌ گروه‌ بدلكاری‌برای‌ اجرای‌ این‌ صحنه‌ها مواجه‌ شدم‌ و مدتی‌بعد هم‌ عضو ثابت‌ تیم‌ آنها شدم‌.»

مرجع خبری پرسپولیس : روحش شاد و یادش گرامی باد

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)