مرجع خبری پرسپولیس : حركت پرسپوليس در نقل و انتقالات اين فصل  آهسته ولی مطمئن بوده است.

بازيكنان نه به دليل هياهوى معمول كه باعث احساس نياز كاذب مى شود، بلكه هدفمند انتخاب شده اند. بازيكنان از مدتها قبل گزينش شده بودند و آرام آرام به پرسپوليس نزديك شدند.


پرسپوليس آنطور كه حبيب كاشانى هم گفت به دنبال منفجر كردن بمب و خوشى هاى زودگذر نبوده است. بلكه خوشى واقعى بايد روزى رقم بخورد كه فصل به پايان مى رسد. پرسپوليس به دنبال ويترين درست كردن نيست كه دنبال كالاهاى فانتزى و پر ادا و اطوار باشد. پرسپوليس كارگر مى خواهد. كارگرهاى مهندسى كه بتوانند فوتبال بسازند و هميشه منتظر نباشند كه بازيكن كنارى آنها بدود. با اين تدبير شايد بتوان به هدف ديگرى كه اهميت فوق العاده اى دارد برسند و آن به حداقل رساندن تغييرات است.

 

آفتى كه در سال هاى گذشته لطمات فنى و شخصيتى بسيارى را بر پرسپوليس وارد كرد و موجب شده پرسپوليس از شكل و شمايل گذشته كه ثبات و اقتدار در آن ديده مى شد، فاصله بگيرد. در اين ميان اتفاق خوب ديگر، اجبارى است كه براى دو ساله بودن قراردادها وجود دارد.

پرسپوليس با فرض اينكه از گروه مقدماتى مرحله اول و حذفى جام قهرمانان به سلامت بگذرد در ۲ فصل آينده درگير اين مسابقات خواهد بود و بسيار اهميت دارد كه در ميان راه تركيب تيم دچار تغيير نشود. البته اين اتفاق مثبت اگر با گزينش درست همراه نباشد، دردسر ساز خواهد شد، حال آنكه پرسپوليس تا اينجا فكورانه و به دور از احساسات وارد عمل شده است.

 


پرسپوليس در شرايطى كه به نظر مى رسيد كسى از كورس جامانده باشد با حمايت به موقع سازمان تربيت بدنى با جذب رضايى، فشنگچى و نورى نشان داد اوضاع را در كنترل دارد. اين ۳ بازيكن در كنار هم يك ويژگى خاص را نشان مى دهند. پرسپوليس روى افزايش توان هجومى خود برنامه ريزى كرده است. جذب نورى با هدف در كنترل در آوردن ميانه زمين و بازسازى براى نفرات هجومى صورت گرفته است. ضعفى كه پرسپوليس از آن رنج مى برد، بويژه در بازى هاى اخير كه با غيبت ناصرى و افت هوار محمد همراه شد. از سوى ديگر پرسپوليس هر چند در دفاع چپ خوب عمل كرد، اما در تدارك برنامه هاى هجومى از سمت چپ بويژه هنگامى كه نياز بود از اين سمت نفوذ شود، دچار ضعف بود.

مشكلى كه دايى اميد بسيارى دارد آنرا با امير حسين فشنگچى مرتفع كند بازيكنى كه كشف و پرورش يافته تيم هاى پايه پرسپوليس است. از سوى ديگر غلامرضا رضايى بازيكنى است كه فاكتورهاى سرعت، فكر و قدرت كار با توپ را به نسبت در كنار هم دارد تا فاكتور خلاقيت به برنامه گلزنى سرخ پوشان اضافه شود، بويژه زمانيكه برنامه هاى تاكتيكى به بن بست مى خورند. البته اينها كافى نيست و نقل و انتقالات هنوز براى پرسپوليس ادامه دارد اما تا اينجا سنگ بناى خوبى گذاشته شده است و بازيكنى مثل عمادرضا اين پازل را تكميل تر خواهد كرد. ضمن آنكه دايى هم پيش از اين وعده كرده بود. با توجه به اينكه بدنسازى و تيم سازى را خود بر عهده خواهد داشت، بازيكنان قبلى تيم را هم به ظرفيت هاى تازه اى خواهد رساند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)