پرسپوليس- ابومسلم
ساعت 16:30 , ورزشگاه آزادی تهران  داور: خداداد افشاریان
هوا : نیمه ابری/ تماشاگر حدود 40 هزار نفر
 
مرجع خبری پرسپولیس : پرسپوليس که يک خط در ميان مايه نااميدي هواداران خود مي شود، با اين مشکل بزرگ دست به گريبان است که سرمربي اش از آزمايشهاي بي سرانجام و تغييرات پايان ناپذير در ترکيب تيم دست بر نمي دارد.
کرانچار گاهي پس از يک نمايش خوب بائو را روي سکوها مي فرستد و گاهي پس از يک نمايش عالي کلاه کج را بر نيمکت مي نشاند.
آرفي هنوز وارد چرخه گلزني پرسپوليس نشده و خليلي حتي يک دقيقه هم بازي نکرده و به نظر مي رسد چنين اتفاقهايي مقابل ابومسلم هم تکرار شود؛ در حالي که ابومسلم پس از روي کار آمدن فرهاد کاظمي بنابه گفته بازيکنانش به شرايط رواني خوبي رسيده و مي خواهد در تهران شگفتي خلق کند.
ابومسلم هنوز برد ندارد و اگر مقابل پرسپوليس به چنين هدفي دست پيدا کند، آنگاه مي تواند در بازيهاي بعدي به فرار از ته جدول اميدوار باشد هنوز نيمي ديگر از فصل مسابقات باقي مانده، بنابراين چرا بايد ابومسلمي ها نااميد باشند!

 
 آمار بازی های قبلی :

تيم پرسپوليس امروز در هفته شانزدهم ليگ برتر براي سي و پنجمين بار در طول تاريخ به ديدار سياه جامگان ابومسلم خراسان مي رود. دو تيم تاکنون دررقابتهاي مختلف فوتبال کشور 34 بار باهم روبرو شده اند که عملکرد کلي دو تيم به اين صورت است:
17 برد پرسپوليس، 11 تساوي و 6 برد ابومسلم. پرسپوليس 55 گل زده و ابومسلم نيز موفق به زدن 37 گل مقابل سرخپوشان پايتخت شده اند. 29 بازي دو تيم در ليگ و 5 بازي نيز در جام حذفي برگزار شده است.

دو تيم در هشت دوره ليگ برتر نيز 16 بار تاکنون بازي کرده اند که 7 بار پرسپوليس و 4 بار نيز ابومسلم موفق به پيروزي شده و 5 بازي نيز به نتيجه تساوي انجاميده است. در اين بازيها پرسپوليس 28 گل و ابومسلم نيز 23 گل به ثمر رسانده است. در بازيهاي دو تيم طي ادوار ليگ برتر 51 گل به ثمر رسيده است و يکي از بازيهاي پرگل در تاريخ ليگ برتر محسوب مي شود.

ميانگين گل به ثمر رسيده در هر بازي طي 8 دوره گذشته ليگ برتر 33/2 گل در هر بازي است که اين ميانيگن در بازي پرسپوليس و ابومسلم يک گل بيشتر از امار کل تاريخ ليگ برتر است. در 4 بازي اخير دو تيم در آزادي 18 گل به ثمر رسيده است!

چهره ویژه: حضور کاظمی در نیمکت
فرهاد کاظمي سرمربي جديد ابومسلم براي بيست و يکمين بار در دوران مربيگري اش مقابل پرسپوليس قرار مي گيرد. اين مربي باسابقه اولين بار 13 سال پيش و در ليگ ازادگان با تيم بهمن در اولين جدال با پرسپوليس پيروز شد. کاظمي در سالهاي اخير 17 بار در ليگ و 3 بار نيز در جام حذفي با تيمهاي مختلف مقابل پرسپوليس قرار گرفته است که 2 برد، 9 تساوي و 9 باخت براي وي رقم خورده است. بردهاي او با بهمن در سال 75 و سپاهان در سال 81 بوده است. کاظمي فصل قبل در بازي برگشت ليگ و همچنين جام حذفي 2 بار با سپاهان مقابل پرسپوليس قرار رگفت که يک تساوي و يک باخت حاصل کار وي بود. شکست 1- صفر وي با سپاهان در جام حذفي اخرين تجربه اين مربي از رويارويي با سرخپوشان است. کاظمي امروز براي پنجمين بار با ابومسلم به ديدار پرسپوليس مي رود.

ترکیب احتمالی پرسپولیس : 
تيم فوتبال پرسپوليس عصر پنجشنبه با 4 تغيير نسبت به بازي قبل به مصاف تيم ابومسلم مي‌رود. در اين بازي هنوز حضور يا عدم حضور ميثاق معمارزاده مشخص نشده و احتمال دارد در صورت عدم آمادگي معمارزاده عليرضا حقيقتی در تركيب اصلي قراربگيرد.
 در دفاع راست عليرضا محمد بعد رفع سرماخوردگي درتركيب اصلي جايگزين حميد علي‌عسگر خواهد شد و در دفاع چپ مجتبي شيري به جاي جلال اكبري بازي خواهد كرد.
جلال اكبري كه بعد از سه هفته غيبت در هفته گذشته به عنوان مدافع چپ بازي كرده بود در اين بازي به علت سرماخوردگي غايب خواهد بود. در دفاع مياني سپهر حيدري به طور حتم در تركيب اصلي قرار مي‌گيرد و در صورتي كه شيث رضايي با مشكل مصدوميت مواجه باشد نبي‌الله باقري‌ها در خط مياني نيز حضور كريم باقري، تياگو فراگا و حوار ملامحمد قطعي است و نسبت به بازي قبل هادي نوروزي و حسين بادامكي در نيمكت خواهند نشست و ميثم بائو و وسلي برازيليا در تركيب اصلي قرار مي‌گيرند.
مجتبي زارعي نيز همچون بازي‌هاي گذشته يكي از نفراتي است كه در تركيب اصلي جايگاه ثابتي خواهد داشت.

هوار ملامحمد

هافبك چپ‌پاي عراقي در چهار هفته گذشته بهترين بازيكن تيمش بوده و البته چهار گل سرنوشت‌ساز نيز به ثمر رسانده است. هوار حالا موقعيت خود در خط هافبك پرسپوليس را تثبيت كرده و دوباره مي‌تواند در فاز تهاجمي تاثيرگذار باشد.
هوار مثل بازي گذشته مي تواند در ضربات ايستگاهي و بالا بردن سرعت انتقال بازي از دفاع به حمله عنصر مهمي در تركيب پرسپوليس باشد.

سعيد خاني

ليدر ابومسلم در فصلي كه كمتر چهره شاخصي در تيم خراساني حضور دارد مي‌تواند نبض ميانه ميدان را به سود تيمش تنظيم كند. خاني در تيم خود همه‌كاره است و با تجربه‌ترين بازيكن ابومسلم به حساب مي‌آيد. غيبت او در بازي استقلال به‌شدت مشهود بود.

آخرين بازي‌هاي ميزبان

پرسپوليس 2- تراكتورسازي يك
استيل‌آذين 2- پرسپوليس يك

آخرين بازي‌هاي ميهمان

ابومسلم 2- استيل‌آذين 2
سپاهان 2- ابومسلم صفر

تركيب احتمالي ميهمان

دروازه‌بان: اميد غلامي- مدافعان مياني: فرشاد بهادراني، مجتبي سرآسيابي- مدافعان كناري: ميثم حاجيان و ابراهيم لووينيان، هافبك تدافعي: علي حقدوست، سعيد خاني- هافبك تهاجمي: رضا ناصحي، حسن رجب‌زاده، داود دانش‌دوست- مهاجم: مصطفي شهركي

پيش‌بيني ما: برد صفر-2 پرسپوليس

هر چند كه آمار ابومسلم براي پرسپوليس كمي نگران‌كننده به نظر مي رسد اما بعيد است دربازي آخر پرسپوليس به حريفش باج بدهد.
به گفته كرانچار پرسپوليس براي پيروزي در اين بازي به هر كاري دست مي زند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)