پرسپولیس نیوز : باشگاه پرسپولیس در حالی توانست به فاصله کوتاه تا کسب عنوان قهرمانی در فصل هفدهم برسد که برای سومین بار در تاریخ خود، برای دو فصل پیاپی توانسته قهرمانی به دست بیاورد.

  اگر در یکی از ۵ بازی بعدی در لیگ برتر، پرسپولیس به تساوی برسد یا ذوب‌آهن فقط یک تساوی دیگر به دست بیاورد، قهرمانی سرخپوشان قطعی می‌شود و آن وقت، افتخار بزرگی به تاریخ این باشگاه اضافه خواهد شد.

شاهکار حسن‌آقا در تیمی که غیب شد

اولین تیمی که توانست در فوتبال ایران برای دو فصل پیاپی به قهرمانی دست یابد، پاس تهران بود. تیمی با هدایت حسن حبیبی که هنوز هم در بین اهالی فوتبال به «حسن‌آقا» شهرت دارد. او در دوره‌های چهارم و پنجم جام تخت جمشید توانست پاس را به قهرمانی برساند و ویترین افتخارات این باشگاه را پربار کند. امروز اصلاً نمی‌دانیم پاس کجاست و چه اتفاقی برایش رخ داده‌؛ فقط می‌دانیم دیگر هیچ نشانی از آخرین قهرمان ایرانی جام باشگاه‌های آسیا در سطح اول فوتبال کشورمان نیست.

رقم خوردن یک افتخار توسط یک دکتر

سایپا در دو دوره پیاپی در لیگ آزادگان توانست به قهرمانی برسد. دکتر بیژن ذوالفقارنسب موفق شد اتفاق بزرگ و افتخار بی‌نظیری را برای نارنجی‌ها در فوتبال ایران رقم بزند و آنها را در دوره‌های دوم و سوم لیگ آزادگان، به قهرمانی رساند. این تیم در سال‌های ۷۲ و ۷۳، حرف اول را در فوتبال ایران می‌زد. همان زمانی که هنوز فوتبال ایران با ورزشگاه‌های پر از تماشاگر همراه بود. آن زمان، ذوالفقارنسب بود که سایپا را به مهم‌ترین افتخاراتش رساند.

معجزه استانکو

در سال ۷۴، بهمن تا یک قدمی قهرمانی لیگ ایران پیش رفت اما پیروزی‌های اقتصادی و یک بر صفرهای پیاپی که پرسپولیس با استانکو به دست ‌آورد، معادلات را به‌هم ریخت تا این مربی جذاب، سرخپوشان را به قهرمانی در آن فصل برساند. اتفاقی که برای همه شبیه به معجزه بود. استانکو توانست در فصل بعد از آن یعنی دوره پنجم لیگ آزادگان و در سال ۷۵ نیز، پرسپولیس را قهرمان ایران کند. این بار، قهرمانی پرسپولیس با قدرت بیشتری رقم خورد. اولین باری که سرخپوشان توانستند به دو قهرمانی پیاپی در تاریخ خود برسند.

سلطان همه چیز را عوض کرد

فصل ششم لیگ آزادگان با قهرمانی استقلال به اتمام رسید. البته در آن فصل (سال ۱۳۷۶) اتفاقات دیگری نیز رخ داد تا قهرمانی استقلال را تا حد زیادی تسهیل کند. حضور ۱۲ بازیکن پرسپولیس در تیم ملی، باعث کناره‌‌گیری این تیم از لیگ شد و از این رو، لیگ بدون پرسپولیس پیش رفت تا منجر به قهرمانی آبی‌ها شود. یک فصل بعد از آن، دوران طلایی پرسپولیس این بار با علی پروین از سر گرفته شد. پروین در سال ۷۷ و ۷۸ دو بار پیاپی پرسپولیس را قهرمان لیگ کرد تا همه چیز دوباره تغییر کند. در سال ۷۹، این استقلال بود که گوی قهرمانی را از پرسپولیس ربود و نگذاشت این تیم، سومین قهرمانی پیاپی‌‌اش را جشن بگیرد.

بهترین آمار ممکن برای سپاهان

اما باشگاه سپاهان تنها باشگاه ایرانی است که در سطح اول فوتبال کشورمان توانست برای ۳ فصل پیاپی قهرمان لیگ شود. اگر پرسپولیس سال ۷۶ کنار نمی کشید به ۵ قهرمانی پیاپی می رسید اما این افتخار برای طلایی‌پوشان در لیگ برتر رقم خورد و آنها در فصل‌های نهم و دهم با امیر قلعه‌نویی و فصل یازدهم با زلاتکو کرانچار قهرمان ایران شدند.

برانکو با پرسپولیس هم دبل کرد هم هت‌تریک!

پرسپولیس در لیگ پانزدهم امتیاز برابر با استقلال خوزستان داشت اما به خاطر تفاضل گل بدتر، قهرمانی را به حریف واگذار کرد و نتوانست در تهران جشن بگیرد. سرخ‌ها اما در لیگ شانزدهم با قدرت قهرمان شدند و حالا هم فقط یک گام کوتاه کافی است تا به قهرمانی دوباره برسند. اگر در فروردین و اردیبهشت سال آینده، پرسپولیس قهرمانی‌‌اش را قطعی کند، به «دبل ‎قهرمانی» می‌رسد. اگر این اتفاق رخ بدهد، برای سومین بار در تاریخ فوتبال ایران است که یک تیم می‌تواند دو فصل پیاپی قهرمان شود. این هم افتخار دیگری که برانکو برای پرسپولیسی‌ها رقم زد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)