مرجع خبری پرسپولیس : تیم فوتبال پرسپولیس در تاریخ برگزاری بازی های لیگ 4 بار با وجود ناکامی در دو هفته ابتدایی قهرمان شده است.

 

تیم فوتبال پرسپولیس تهران در تاریخ 41 ساله حضورش در لیگ، چهار بار طعم شکست در بازی های اول و دوم را تجربه کرده، اما در پایان مسابقات قهرمان شده است.

 

پرسپولیس در سال 54 در بازی هفته اول خود برابر تیم فوتبال راه آهن 3-2 باخت، اما در پایان با 16برد، 12مساوی و 2 باخت، قهرمان شد.

 

در سال 1374 سرخپوشان در بازی سوم خود در لیگ به تیم پلی اکریل 2- یک باختند، اما با 15 برد، 12 مساوی و 3 باخت قهرمان شدند.

 

در سال 1375 پرسپولیس در بازی اول خود برابر تیم فوتبال بهمن بازنده شد، اما در پایان با 17 برد، 8 مساوی و 5 باخت عنوان قهرمانی را به دست آورد.

 

در سال 1377 هم پرسپولیس در بازی هفته دوم خود برابر تیم چوکای تالش با نتیجه 3 – یک بازنده شد، اما در پایان فصل با 19 برد، 8 مساوی و 3 باخت عنوان قهرمانی را در مسابقات لیگ به دست آورد.

 

به عبارتی باید بگوییم که پرسپولیس، در حالی 9 بار صاحب قهرمان شده که 4 بار آن را با شکست در بازی های سه گانه ابتدای کار خودش را شروع کرده است. سرخپوشان در چنین اوضاعی و احوالی که همه تصور دارند شروع خوبی نداشته، می تواند به سر منزل مقصود برسد.

 

برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر؛ تیم 6 امتیازی نداریم
برنده های هفته اول مسابقات لیگ برتر یعنی تیم های سایپا و صبا در هفته دوم مسابقات لیگ برابر حریفان خود یعنی شهرداری تبریز و سپاهان به تساوی رسیدند. برنده های هفته دوم یعنی نفت تهران، استقلال، فولاد خوزستان، تراکتورسازی و شاهین بوشهر هم برابر حریفان خود در هفته اول برنده نبودند. بر این اساس باید بگوییم که در تاریخ مسابقات فوتبال لیگ برتر برای اولین بار هیچ تیمی در 2 بازی اول خود برنده نبوده و نتوانسته 6 امتیاز به دست بیاورد.

 

5 قهرمانی استقلال در حضور داماش
حضور تیم داماش برای استقلال در مسابقات لیگ همیشه خوش بین بوده است. استقلال در سال های 79 و 87 زمانی که داماش با اسامی “استقلال رشت”و “پگاه گیلان” در مسابقات لیگ حاضر بود، 2 بار قهرمان شد. در سال 86 هم که استقلال در لیگ موقعیت خوبی نداشت، با همین داماش به فینال رسید و برابر حریف به عنوان قهرمانی رسید؛ درست مثل سال 80 که با حضور استقلال رشت، استقلال قهرمان جام حذفی شد. در سال 70 هم استقلال رشت در لیگ بود و استقلال قهرمان آسیا شد. به عبارتی با حضور تیم های استقلال رشت، پگاه و داماش که سر جمع 8 بار در لیگ ایران حاضر بوده اند، استقلال صاحب 2 قهرمانی لیگ، یک قهرمانی آسیا و 2 قهرمانی جام حذفی شده است.

 

استقلال بین مدعیان پیشتاز است/بدترین کارنامه برای تک رقمی‌ها
بین مدعیان اصلی قهرمانی در لیگ امسال یعنی استقلال، سپاهان، ذوب آهن، پرسپولیس و تراکتورسازی، استقلال با 4 امتیاز بهترین موقعیت را دارد، تراکتورسازی با 3 امتیاز در رده دوم است، سپاهان 2 امتیاز دارد، اما ذوب آهن و پرسپولیس در این عرصه بدترین کارنامه ممکن را دارند. تنها تیم هایی در تاریخ لیگ حرفه ای که مقام 2 رقمی نداشته اند، حالا صاحب بدترین کارنامه هستند؛ یک مساوی و یک باخت، عملکردی فوق العاده بد برای آنها.

 

افتخار برای 7 نفر/ 4نفر قهرمان لیگ شده‌اند
بین مربیان شاغل در مسابقات لیگ برتر، مجید جلالی، علی دایی، لوکا بوناچیچ، امیر قلعه نویی، منصور ابراهیم زاده، حمید درخشان و غلامحسین پیروانی، 7 نفری هستند که قهرمانی را در لیگ برتر یا جام حذفی را تجربه کرده اند. در میان آنها امیر قلعه نویی بهترین موقعیت را دارد و علی دایی بعد از او در رتبه دوم است. مجید جلالی هم عنوان سوم را در این عرصه دارد و درخشان هم چهارم است. فقط این سه نفر قهرمان لیگ شده اند و سایر نفرات مورد اشاره ما در جام حذفی قهرمان شده اند. 9/2 مربیان لیگ امسال در لیگ قهرمان شده اند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)