مرجع خبری پرسپولیس : ديروز علي پروين براي چندمين‌بار در صحنه سياست آفتابي شد. سلطان ديروز پيشقراول عده‌اي از هواداران پرسپوليس بود كه به سمت مصلي و براي شركت در همايش حمايت از احمدي‌نژاد حركت مي‌كردند. سلطان براي بازگشت پاشنه‌ها را وركشيده است

اتفاق غريبي رخ نداده، اينكه علي پروين براي بازگشت به پرسپوليس يك ‌بار ديگر وارد دنياي سياست شده و جبهه‌گيري خود را در قبال انتخابات رياست جمهوري علني مي‌كند. اولين بار در سال 59 بود كه پروين در صف محمد مايلي‌كهن، محمد حسن انصاري‌فرد، محمود خوردبين و … در قالب بازيكنان مطرح دهه 50 فوتبال ايران به ديدار حضرت امام رفت.

كمتر از يك‌سال بعد و در يك اتفاق تاريخي كه نقطه عطفي در زندگي وي به‌شمار مي‌رود، درگاهي، رئيس وقت سازمان تربيت‌‌بدني بر سر تمرين پرسپوليس حاضر شد و سوت را از مرحوم محراب شاهرخي گرفت و به پروين داد. بعدها او به چهره‌اي كه حامي سرسخت هاشمي بود، تبديل شد. هر چند كه حمايت پروين از ناطق نوري و هاشمي در انتخابات هفتم و هشتم رياست جمهوري با حذف اين دو كانديدا، شكست سلطان در عرصه سياسي را به تصوير كشيد اما موضع‌گيري‌هاي او در همه اين صحنه‌ها جلب نظر مي‌كرد. پروين البته پس از حدود پنج سال عزلت‌نشيني، در صف حاميان احمدي‌نژاد قرار گرفته است.

چنانكه خبر حمايت فردي كه نماد فوتبال سنتي ايران تلقي مي‌شود، از ميرحسين موسوي كه نماينده جبهه دوم خرداد و دگرانديشان است در نشريه منتسب به اين طيف، از همان ابتدا هم باورپذير نبود.

ديروز خبر سرمربيگري علي پروين در پرسپوليس در راهروهاي سازمان تربيت‌بدني دهان به دهان چرخيد. پيشتر علي سعيدلو، معاون اجرايي رئيس‌جمهور از انتخاب يك مربي ايراني براي پرسپوليس خبر داده بود. پروين ديروز به اتفاق عباس انصاري‌فرد كه ماندن يا رفتنش بسته به نتيجه انتخابات رياست جمهوري است در همايش بزرگ حاميان احمدي‌نژاد در مصلاي تهران حضور پيدا كرد و به حمايت از كانديداي موردنظر خود رسميت بخشيد. اينكه اساسا علي پروين چهره كاريزماتيكي به‌شمار مي‌رود يا خير و اينكه چه تعداد هوادار فوتبال را به صف حاميان احمدي‌نژاد اضافه مي‌كند بحث مفصل‌تري را مي‌طلبد.

خبر بازگشت حبيب كاشاني، علي سعيدلو و حسين هدايتي و شايعه سرمربيگري علي پروين در پرسپوليس را اگر كنار هم قرار دهيم به يك جمع بندي كلي كه برتافته از فضاي سياسي و اجتماعي ايران است خواهيم رسيد؛استفاده از چهره‌هاي محبوب و كاريزماتيك كه از محبوبيت وصف ناپذيري برخوردارند. ترديدي وجود ندارد كه اينها شگردهاي تبليغاتي در آستانه انتخابات رياست جمهوري است و احتمالا علي پروين مثل سه دوره قبل نقش پيشين خود را ايفا مي‌كند. خدا را چه ديديد، شايد هم پس از انتخابات ديگر نيازي نباشد، سوت را از كسي بگيرند و به پروين بدهند. اين سوت بي‌صاحب شايد اين‌بار دور گردن سلطان خوش‌ ننشيند.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)