مرجع خبری پرسپولیس : محسن ترکی در حالی برای چهارمین بار به عنوان قاضی داربی پایتخت انتخاب شد که از دید اهالی فوتبال کمترین شانس را برخوردار بود.

 

محسن ترکی که معروف به داوری است که داربی را مساوی در می آورد هفته گذشته بازی حساس استقلال برابر تراکتورسازی در ورزشگاه آزادی را قضاوت کرد که این بازی با شکست استقلال همراه بود و همین امر باعث شد تا عملا نام وی از فهرست گزینه های احتمالی قضاوت دربی خارج شود.

 

 

رسم همیشگی بر این بود که به دلیل حساسیت های موجود و احتمال رخداد اشتباهات داوری ، قاضی دربی در هفته قبل از این بازی استراحت کرده و از جدول بیرون می ماند. به همین ترتیب و پس از اعلام اسامی داوران هفته ششم لیگ برتر ، نام محسن قهرمانی ، سعید مظفری زاده ، هدایت ممبینی و علیرضا فغانی به عنوان جدی ترین گزینه های قضاوت شهرآورد هفتاد و یکم مطرح شد و در نهایت اجماع روی محسن قهرمانی شکل گرفت.

 

پس از این اتفاق روزنامه پرسپولیس ، روزنامه سرپرست باشگاه پرسپولیس، با یک تیتر جنجالی محسن قهرمانی را “استقلالی” نامید تا حساسیت ها روی انتشار نام این داور به اوج خود برسد.

 

همگان منتظر بودند تا قهرمانی اولین داربی دوران داوری اش را تجربه کند که ناگهان چهارشنبه شب از طریق سایت فدراسیون فوتبال نام محسن ترکی به عنوان داور وسط این مسابقه منتشر شد و بهت و حیرت اهالی فوتبال را برانگیخت.

انتخاب این داور با توجه به قضاوت مسابقه هفته قبل استقلال برابر تراکتورسازی در ورزشگاه آزادی در حالی عجیب تر به نظر رسید که بدانیم او آخرین مسابقه تیم های پرسپولیس و استقلال یعنی دربی 70 را نیز قضاوت کرد که اتفاقا آن بازی نیز حرف و حدیث های بسیاری را به دلیل اشتباهات داوری در پی داشت.

 

 

ترکی خطای مسلم محمد محمدی روی غلامرضا رضایی مهاجم پرسپولیس را نادیده گرفت تا استقلال با تک گل اندوخته خود در نیمه اول پیروز از میدان خارج شود. این سومین قضاوت ترکی در داربی های پایتخت پس از آغاز رویه انتخاب داور ایرانی بود و با انجام مسابقه جمعه این هفته وی با 4 قضاوت رکورد جدیدی را در لیگ برتر ثبت خواهد کرد.

 

 

دو مسابقه دیگر با قضاوت وی در داربی 66 و 67 نیز با تساوی به پایان رسیده بود. هند معروف علیزاده و پنالتی دقیقه 94 نیز دیگر اتفاق بحث برانگیز در قضاوت های وی بود که نوید یک قضاوت بحث برانگیز دیگر برای دربی آینده را داده و بیش از پیش تغییر ناگهانی تصمیم فدراسیون فوتبال را با شک و شبهه مواجه می کند.

انتهای گزارش اختصاصی/امانت داری استفاده از این خبر با ذکر نام مرجع خبری پرسپولیس مجاز است

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)