پرسپولیس نیوز : تیم ملی فوتبال باز هم ازبکستان را در تاشکند شکست داد. در ترکیب تیم ملی در این بازی 10 بازیکن نخستین بازی ملی خود را انجام می‌دادند.

 دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال ایران برابر ازبکستان از ساعت 17 و 30 دقیقه در ورزشگاه بنیادکار تاشکند آغاز شد که تیم ملی با تک گل دقیقه 4+90 مهدی ترابی توانست برنده از بازی خارج شود.

ایران بازی را بهتر آغاز کرد و در همان دقایق نخست بازی دو بار روی دروازه حریف خطرناک ظاهر شد. در یکی از بهترین موقعیت‌های بازی مهدی طارمی با نفوذ به محوطه جریمه پاس عرضی خوبی برای قوچان‌نژاد ارسال کرد اما مهاجم گلزن تیم ملی از دو قدمی دروازه نتوانست به خوبی به توپ ضربه بزند تا این فرصت از دست برود.

در ادامه اما ازبک‌ها جلو کشیدند و تا دقیقه 20 بازی چند بار نزدیکی‌های محوطه جریمه ایران صاحب ضربه ایستگاهی شدند. مدافعان ایران در این دقایق به خوبی توپ‌ها را از دروازه خودی دور می‌کردند ولی در چندین صحنه با انجام خطا روی بازیکنان حریف ازبک‌ها را صاحب موقعیت گلزنی کردند.

دقیقه 34 وحید امیری با سرعت بالایی وارد زمین حریف شد و بازیکن روبه‌رویی‌اش را از دور خارج کرد اما پاس عرضی او را مدافع ازبکستان دور کرد. یک دقیقه بعد کنعانی‌زادگان شوت محکمی را روانه دروازه نسترف کرد که این دروازه‌بان آن را دور کرد.

دقایق 36 و 38 بازی کاملا از آن ازبک‌ها بود. در این دو دقیقه ازبکستان می‌توانست به گل برسد اما در بهترین فرصت میزبان از آغاز بازی تا آن لحظه، علیرضا حقیقی موقیعت تک به تک را از مهاجم ازبکستان گرفت.

نیمه نخست بازی پس از سه دقیقه وقت اضافه بدون رد و بدل شدن گل به پایان رسید.

نیمه دوم

با آغاز این نیمه دو تیم تعویض‌های انجام دادند. برای ایران مهدی ترابی، مهدی شریفی، سردار آزمون، امید ابراهیمی و خسرو حیدری به میدان آمدند و رضا قوچان‌نژاد، مهدی طارمی، آندرانیک تیموریان، مسعود شجاعی و وحید امیری از بازی خارج شدند. با خروج تیموریان بازوبند کاپیتانی تیم ملی بر بازوی احسان حاج‌صفی بسته شد.

ازبک‌ها نیمه دوم را بهتر شروع کردند اما بهترین فرصت این تیم در دقیقه 66 به دست آمد. در این صحنه مهاجم ازبکستان با حقیقی تک به تک شد اما توپ را از بالای دروازه به بیرون فرستاد.

دقیقه 71 باز هم ازبک‌ها می‌توانستند به گل برسند اما ترابی توپی را که به صورت تصادفی می‌رفت درون دروازه ایران جا بگیرد، دور کرد.

دقیقه 73 در این سوی زمین ایران می‌توانست به گل اول بازی برسد. خسرو حیدری با پاس زیبای غفوری وارد محوطه جریمه ازبکستان شد و پاس عرضی را هم ارسال کرد اما مدافع ازبکستان به سختی توپ را دور کرد. چیزی نمانده بود که مدافع ازبک به اشتباه دروازه خودی را باز کند.

دقیقه 76 سردار آزمون سه مدافع ازبک را داخل محوطه جریمه این تیم دریبل زد اما شوت محکم او به خسرو حیدری برخورد کرد و برگشت. در ادامه باز هم بازیکنان ایران صاحب فرصت گل شدند اما پاسکاری خوب و سریع بازیکنان و سانتر خوب غفوری حاصلی نداشت.

دقیقه 86 مهدی شریفی سانتر حیدری را با ضربه چکشی زیبایی راهی دروازه ازبکستان کرد اما نسترف توپ را دور کرد.

 

ترکیب ایران:  علیرضا حقیقی، پژمان منتظری، محمدحسن کنعانی‌زادگان، سعید عزت‌اللهی، آندرانیک تیموریان، مسعود شجاعی، وحید امیری، احسان حاج‌صفی، وریا غفوری، رضا قوچان‌نژاد و مهدی طارمی.

 

 ترکیب تیم ملی در نیمه دوم: علیرضا حقیقی، پژمان منتظری، محسن کنعانی‌زادگان، مهدی ترابی، وریا غفوری، خسروحیدری، احسان حاج‌صفی، امید ابراهیمی، سعید عزت‌الهی، سردار آزمون و مهدی شریفی

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)