پرسپولیس نیوز: دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس در نظرسنجی انتخاب برترین ستاره فوتبال قاره در جام‌های جهانی که از سوی پایگاه خبری کنفدراسیون فوتبال، جریان دارد، همچنان پیشتاز است.

نظرسنجی پایگاه خبری کنفدراسیون فوتبال آسیا برای انتخاب برترین و تاثیرگذارترین بازیکن فوتبال قاره در تاریخ جام‌های جهانی، از روز یکم آپریل، ۱۳ فروردین، آغاز شد و همچنان با پیشتازی علیرضا بیرانوند، ادامه دارد. با توجه به اعلام صورت گرفته، این نظر سنجی تا ۱۵ آپریل، ۲۷ فروردین، ادامه خواهد داشت.

در گزارش پایگاه خبری کنفدراسیون فوتبال آسیا، آمده است: در طول سال‌های گذشته، تعدادی از بازیکنان آسیایی در جام جهانی عملکرد خوبی داشته‌ و لحظه‌های درخشانی را ثبت کرده‌اند که در قصه فوتبال قاره ماندگار شده است.

با تعویق بازی‌های انتخابی جام جهانی تا چند ماه، زمان را به عقب برده‌ایم تا موفقیت ۵ ستاره آسیایی که در صحنه جهانی بیش از بقیه درخشیده‌اند را مرور کنیم.

در پایان گزارش می‌توانید با رای دادن به گزینه مورد علاقه خود، به ما بگویید؛ از نظر شما، کدام بازیکن بهترین ستاره آسیایی در تاریخ جام‌های جهانی بوده است؟ بعد از پایان مهلت رای‌گیری، برنده با نظر تیمی از کارشناسان ما و با لحاظ کردن رای مخاطبان، انتخاب خواهد شد.

در ادامه این گزارش ۵ بازیکن یعنی پارک جی سونگ، سامی الجابر، تیم کیهیل، کیسوکه هوندا و علیرضا بیرانوند به عنوان نامزدهای دریافت این عنوان معرفی شده‌اند.

در بخش معرفی علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس، نیز آمده است: «درست است که تیم کارلوس کی‌روش نتوانست از مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۸ صعود کند اما بسیار دشوار است که بتوان گفت؛ حضور تیم ملی ایران در آن جام، موفقیت‌آمیز نبود. به همان اندازه سخت است که بتوان ادعا کرد، در آن بازی‌ها علیرضا بیرانوند ستاره ایران نشد.

دروازه‌بان پرسپولیس در بازی اول که با برد ۱-۰ مقابل مراکش همراه شد درخشید و در شکست ۱-۰ مقابل اسپانیا هم نمایشی عالی با چندین مهار خوب داشت.

در بازی بعد و در شرایطی که پرتغال با یک گل پیش بود، ایران مرتکب خطای پنالتی شد و این فرصت را در اختیار کریستیانو رونالدو قرار داد تا صعود تیمش را قطعی کند. در لحظه‌ای که بیرانوند بعدتر از آن به عنوان مهمترین صحنه زندگی‌اش یاد کرد، دروازه‌بان ایران به سمت چپ خود پرید و پنالتی یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ را گرفت تا شانس صعود تیمش را زنده نگه دارد.

در دقایق پایانی آن بازی، کریم انصاری‌فرد از روی نقطه پنالتی بازی را به تساوی کشاند و کمی پس از آن مهدی طارمی یک موقعیت استثنایی را برای پیروزی و رسیدن به نخستین صعود ایران از مرحله گروهی جام جهانی از دست داد تا بازی ۱-۱ تمام شود. ایران از روسیه برگشت ولی این بیرانوند بود که خود را به همه جهان ثابت کرد.

گفتنی است؛ سایر بازیکنان تاثیرگذار ایران ‌در جام‌های جهانی؛ مهدی مهدوی‌کیا، علی دایی و حمید استیلی بودند.»

دروازه بان ملی‌پوش پرسپولیس تا لحظه تنظیم این خبر، با اختصاص ۶۷ درصد از ۶۵۲ هزار و ۵۵۳ رای پیشتاز بود و کیسوکه هوندا با ۲۶ درصد آرا نزدیک ترین رقیب علیرضا بیرانوند به حساب می‌آید.

علاقمندان برای شرکت در این نظرسنجی می‌توانند به لینک زیر مراجعه کنند.

https://www.the-afc.com/competitions/fifa-world-cup/latest/news/5-asian-fifa-world-cup-heroes

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)