پیشکسوت فوتبال در مورد رفتار تماشاگران حاضر در ورزشگاه در بازی برابر کره‌جنوبی گفت: هواداران صبور و هوشیار باشند.

فرشاد پیوس در مورد دیدار تیم ملی ایران برابر کره گفت: بازی سختی در پیش داریم . فشار روانی روی بازیکنان زیاد است و باید استرس را کم کنیم. کسب یک تساوی هم برای ما نتیجه مناسبی است. در تورنومنت های این چنینی کسب امتیازات از اهمیت زیادی برخوردار است و نباید در دیدار خانگی ببازیم. کسب یک امتیاز هم خوب است.

 

وی افزود: کره‌جنوبی تیم بسیار خوبی است. آنها نظم خوبی دارند و تاکتیک پذیر هستند. این تیم جوان و بسیار سرعتی است. باید میانه میدان را در اختیار بگیریم. نکونام و تیموریان در این بازی نقش مهمی دارند و باید در وسط زمین با دوندگی، برتر از هافبک های حریف باشند.

پیوس تأکید کرد: نباید از دفاع، پاس های بلند بدهیم و باید از دفاع به هافبک و سپس به خط حمله بازیسازی کنیم. دادن پاس بلند از دفاع به حمله باعث می شود تا میانه میدان را از دست بدهیم. باید باهوش بازی کنیم. اگر با عجله بازی کنیم کره روی سرعت خود و ضد حمله می تواند دروازه ما را باز کند.

 

بازیکن سابق تیم ملی در مورد اینکه ایران از 3 بازی گذشته خود تنها 4 امتیاز کسب کرده و در صورت باخت آیا همچنان می توانیم امیدوار باشیم، اظهار داشت: شرایط به شکلی است که در صورت باخت همچنان شانس داریم اما کار سخت می شود. ممکن است کره یک توپ به دست بیاورد و به ما گل بزند تا بازنده شویم. کره تا به حال در ایران پیروز نشده اما در فوتبال هر اتفاقی ممکن است رخ دهد و به قول معروف توپ گرد است و نمی شود پیش بینی کرد چه اتفاقی می افتد. در صورت باخت هیچ چیز تمام نمی شود و 4بازی دیگر باقی می ماند.

 

وی در مورد حضور رئیس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی در تمرین تیم ملی عنوان کرد: کار خوب و زیبایی بود. با وجود داشتن مشغله زیاد و دغدغه های فراوان سیاسی، دیدیم مسؤلان به تمرین تیم ملی آمدند و این کار قشنگی بود. این نشان می دهد که مسئولان فوتبال را دوست دارند و برای آن ها هم مهم است. این کار می تواند به بازیکنان انگیزه خوبی بدهد.

 

پیوس در مورد حضور هواداران در ورزشگاه گفت: بیش از 100 هزار نفر به آزادی می آیند. صددرصد خود من هم به ورزشگاه می روم و در گوشه ای می نشینم و تیم ملی را تشویق می کنم. تیم ملی به حمایت هواداران نیاز دارد. تماشاگران باید صبور و هوشیار باشند. ترقه نباید انداخته شود چرا که در آینده میزبانی را از ما می گیرند و این خواست رقبای ما است. تا دقیقه نود هواداران باید حمایت کنند تا تیم ملی به موفقیت برسد.

 

وی تأکید کرد: باز هم می گویم در مدت باقی مانده تا بازی، باید فشار را از روی بازیکنان تیم ملی کم کرد تا بدون استرس بتوانند عملکرد خوبی ارائه کنند.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)