پرسپولیس نیوز : مدیران باشگاه استقلال به‌دلیل حجم بدهی‌ها و عدم‌تمدید قرارداد بازیکنان خود تحت فشار قرار دارند و دست یاری به‌سوی مردم دراز کرده‌اند.

باشگاه استقلال روز گذشته (شنبه) اعلام کرد: «با توجه به نیاز مبرم باشگاه به منابع مالی بیشتر در این برهه از زمان جهت تقویت تیم و جلوگیری از لغو مجوز حرفه‌ای‌گری توسط AFC و پیشنهاد مکرر کمک از سوی هواداران عزیز، شماره حساب به نام خزانه‌داری کل کشور را اعلام کرد».

استقلال در حالی از هوادارانش درخواست کمک مالی کرده که پرونده‌های زیادی در کمیته تعیین وضعیت دارد و مربیان و بازیکنان پیشین به‌دلیل عدم‌دریافت مطالبات‌شان شکایت کرده و پرونده‌ها در جریان رسیدگی قرار دارند. حکم‌  برخی از پرونده‌ها نیز با رفتن به کمیته استیناف، قطعی شده و باشگاه استقلال باید مطالبات فرد خاطی را بپردازد. کمیته تعیین وضعیت به باشگاه استقلال هشدار داده که در صورت عدم‌پرداخت مطالبات یا کسب رضایت از شاکی، امکان ثبت قرارداد بازیکنان جدید را نداشته و حتی ممکن است از پنجره نقل و انتقالات محروم شود، ضمن اینکه، بازیکنان یا مربیان پیشین در صورت عدم رسیدگی باشگاه استقلال، پس از گرفتن حکم از کمیته تعیین وضعیت یا انضباطی، پرونده خود را از طریق ای‌میل به AFC، اطلاع داده‌اند تا باشگاه استقلال را وارد چالش بزرگی کند، چالشی به‌نام حذف از لیگ قهرمانان آسیا، اتفاقی که می‌تواند تبعات زیادی برای تیم  استقلال باشد.

دومین موضوع، بحث تمدید قرارداد تیام، سرور جپاروف، وریا غفوری، امید ابراهیمی و فرشید باقری است. بازیکنان کلیدی استقلال که شفر در قراردادش قید کرده باید قراردادشان تمدید شود، در غیر این صورت اقدام به فسخ قراردادش می‌کند. تمرینات استقلال از فردا (دوشنبه) آغاز می‌شود و قطعاً با این شرایط بازیکنانی که قراردادشان تمدید نشده، در تمرینات شرکت نخواهند کرد. اسپانسرهای باشگاه استقلال مقدار مبلغ مشخصی را باید بپردازند و باشگاه نمی‌تواند پول اسپانسر را هم برای پرداخت بدهی‌های قدیمی خرج کند و هم تمدید قرارداد بازیکنان فصل گذشته و جدید، بنابراین، مدیران استقلال تحت فشار زیادی قرار دارند و نمی‌دانند در این مقطع چه‌کار کنند. بازیکنانی که قراردادشان تمدید نشده، خواستار تسویه حساب کامل شده‌اند تا پس از آن قرارداد خود را تمدید کنند. کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال هم به باشگاه استقلال گفته باید به‌جای پرداخت پول بازیکنان جدید یا فصل گذشته، مطالبات پرونده‌های شکایتی را پرداخت کنند تا مجوز حضور در فصل آینده را بگیرند.

این مسائل باشگاه استقلال را وارد بحران جدی کرده است، به همین دلیل، افتخاری مدیرعامل استقلال تصمیم گرفت دست به دامن هواداران شود، هرچند که باشگاه استقلال پیش از این از طریق سامانه پیامکی درخواست کمک کرده بود، اما پول جمع‌آوری‌شده آن‌قدر کم بود که مدیران باشگاه نتوانستند کاری انجام دهند. نکته مهم اما این است که هیچ‌گاه مسائل مربوط به اسپانسر استقلال همانند پرسپولیس روشن و مشخص نشد که اسپانسر قدیمی و فعلی باشگاه چه‌میزان درآمد داشتند و چه‌مقدار به باشگاه استقلال کمک کرده‌اند. حالا استقلالی‌ها که پیش از این برای رفع مشکلات خود و حذف نشدن از مسابقات دست به دامن وزیر بودند و در بزنگاه ها مشکلاتشان همیشه حل می‌شد در اوضاع بد اقتصادی دست به دامن مردمی شده‌اند که خیلی از آنها برای گذران زندگی عادی خود هم دچار مشکل هستند تا بتوانند هزینه مدیریت خود و رفتارهای عجیب در خرید ستاره های گران قیمت و خارج از چارچوب را پرداخت کنند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)