مرجع خبری پرسپولیس : پرسپوليس اردويي 6 روزه را در جزيره كيش ترتيب داد اما براي برخي اين پرسش پيش آمده كه چرا كيش؟ چرا علي دايي و تيمش مكان ديگري را براي برپايي اردو انتخاب نكرده‌اند.

 

پرسپوليسي‌ها با قاطعيت اعلام مي‌كنند از ابتدا قرار بوده در تعطيلات ليگ برتر به كيش بيايند و جزيره مرجاني هيچ رقيبي نداشته است. محمدرضا مولايي بدنساز پرسپوليس البته با قاطعيت مي‌گويد: «ما از اردوي مشهد مي‌دانستيم كه براي تعطيلات بعدي ليگ به كيش مي‌آييم.» و ظاهرا همه چيز با برنامه پيش رفته است.

 

مولايي مي‌گويد: «كادر فني از اول در جريان اين اردو و حضورمان در كيش بود و براي اين اردو برنامه‌ريزي لازم را انجام داده بوديم.» چرا تركيه و دبي نه و كيش آري؟ بدنساز پرسپوليس جواب مي‌دهد:

 

«براي مقطع پيش فصل و موعد بدنسازي حضور در كمپ‌هاي مرتفع كه فراواني اكسيژن دارد مناسب است اما الان و زماني كه بازيكن 9-8 بازي 90 دقيقه‌اي را پشت سر گذاشته ديگر نيازي به حضور در چنين مناطقي نيست چرا كه لازم نيست روي بالا بردن توان هوازي كار كرد و بايد به فكر ارتقاي كارهاي سرعتي و رفلكس بود.»

اما دماي بالاي هواي كيش مهم‌ترين مساله‌اي است كه به ذهن مي‌رسد. مولايي مي‌گويد: «دماي هوا بالا نيست، ضمن اينكه ما زير نور تمرين مي‌كنيم. البته يك مقدار رطوبت وجود دارد اما دما آزاردهنده نيست.» مولايي هم مثل ساير اعضاي كادر فني از امكانات در نظر گرفته شده براي تيم ابراز رضايت مي‌كند.

ظاهرا امكانات اردوي كيش از جمله هتل 5 ستاره، زمين تمرين و سالن وزنه تا حدي هست كه اعتراضي را به دنبال نداشته باشد. حسين عبدي نمي‌خواهد در انتخاب اين جزيره به‌عنوان محل اردو صحبت كند چرا كه در زمان تصميم‌گيري انتخاب كيش در ايران حضور نداشته است، با اين حال عبدي از شرايط راضي است و مي‌گويد: «هتل خيلي خوبي داريم. سالن بزرگي در اختيارمان قرار گرفته و امكانات مناسبي داريم.» عبدي درباره شرايط آب و هوايي كيش مي‌گويد: «ما شب‌ها تمرين مي‌كنيم كه هوا خيلي خوب است. دماي هوا از ساعت 11:30 تا 15 كمي بالاست كه ما داخل اتاق‌ها هستيم. برعكس شب‌ها هم اكسيژن زياد است هم دما مناسب. اتفاقا همين هواي خوب باعث شد فقط ساعتي پس از رسيدن‌مان به كيش، بچه‌هاي تيم با وجود خستگي پرواز خيلي شاداب تمرين كنند.»

وقتي از عبدي مي‌پرسيم زمين چمن ورزشگاه المپيك كيش بهتر است يا ورزشگاه شركت واحد با قاطعيت مي‌گويد: «مشخصا اينجا بهتر است. كيفيت زمين كيش فوق‌العاده بهتر است.»

بنابراين نبايد اردوي كيش را اردوي بدي دانست اما بايد تا پنج‌شنبه شب منتظر بود تا ديد نظر نهايي بازيكنان سختگير پرسپوليس چيست. ظاهرا به‌خاطر قرارداد باشگاه با شركت هواپيمايي آسمان بليت پرواز به كيش و همچنين اجاره سالن و زمين تمرين هزينه‌اي براي باشگاه در بر نداشته و فقط بايد هزينه اقامت 5 شب و 6 روز در هتل 5 ستاره شايگان پرداخت شود. اگر چنين باشد، به نظر مي‌رسد انتخاب كيش بهتر و معقولانه‌تر از دبي يا تركيه بوده و كاشاني و همكارانش علاوه بر صرفه‌جويي در هزينه‌ها، سنجيده عمل كرده‌اند.

 

 

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)