مرجع خبری پرسپولیس : حميد درخشان مربي فني و كاربلدي است، شايد به همين خاطر باشد كه حميد استيلي بايد حواسش را بيشتر از بازي قبل جمع كند.

 

تيم درخشان تقريبا همان تيم استيلي است و تيم امروز استيلي همان تيمي است كه درخشان سه بار سرمربي‌اش بوده و براي چهارمين بار هنوز دنبالش مي‌گردد. تيم درخشان شبيه تيم استيلي است يك طالب‌لو و انصاريان بيشتر.

 

در واقع مي‌توان اينطور گفت كه عنصر «تجربه» به تيم شاهين اضافه شده تا بدشانسي‌هاي اين تيم در فصل قبل كه با استيلي هفته‌ها تكرار مي‌شد،‌امسال تكرار نشود و دوستداران اين تيم بوشهري در هفته‌هاي پاياني فصل نگران افتادن تيم محبوبشان نباشند.

 

 

مساله شناخت
شناخت استيلي و درخشان از هر دو تيم زياد است اما همه چيز به حضور 8-7 ماهه استيلي در بوشهر و آشنايي درخشان با داشته‌ها و نداشته‌هاي پرسپوليس محدود نمي‌شود. همين يك ماه پيش بود كه دو تيم در پاتالياي تركيه در يك هتل كنار هم بودند و حتي بازي‌هاي تداركاتي يكديگر را تماشا مي‌كردند. در آن مقطع درخشان و استيلي كه مي‌دانستند در همين گام دوم روبروي هم مي‌ايستند زيركانه حركات تيم حريف را زير نظر گرفته بودند و قبل از رويارويي امشب شناخت بيشتري از حريفشان دارند. اين مورد البته درباره استيلي مصداق بيشتري دارد چرا كه استخوانبندي شاهين همان است كه فصل پيش بود و شايد در تركيب بوشهري‌ها 9-8 بازيكن از تيم فصل قبل به ميدان بروند كه استيلي با ويژگي‌هاي آنها كاملا آشناست.

 

پرسپوليس، با سيستمي محتاط‌تر
حتي اگر شاهين تيم خوبي نباشد و نسبت به فصل قبل پيشرفتي در اين تيم نبينيم نمي‌شود در خانه حريف ريسك كرد و تيمي تهاجمي را به مصاف حريف فرستاد. پرسپوليس در نمايش اول و مقابل چشم 50 هزار هوادار خودي با سيستم 3-3-4 بازي كرد، هر چند به همان سيستم هم به خاطر عقب آمدن‌هاي بيش از حد كريمي- كه اجبارا به خاطر فشردگي عجيب خطوط سه‌گانه ملوان انجام مي‌شد- ايرادهايي وارد بود يا فاصله مهاجمان از هافبك‌ها و از هم‌گسيختگي آنها در زمان حمله آنقدر زياد بود تا تعداد حمله‌وران سرخپوش كم باشد. حالا به نظر مي‌رسد پرسپوليس با سيستم 1-3-2-4 كه ظاهرا محتاط‌تر است به مصاف حريف مي‌رود هر چند شايد در اين سيستم گماردن بازيكنان نامدار در تركيب راحت‌تر باشد و صداي اعتراض‌ها پايين بيايد.

 

 

اعتراض، تبعات نيمكت‌نشيني دوباره چهره‌ها!
اعتراض به نيمكت‌نشيني از سال‌ها قبل تا امروز در پرسپوليس وجود داشته و بعيد است تا تغيير ذهنيت كلي فوتباليست‌هاي ايراني از بين برود. حالا كه پرسپوليس بيشتر از هر تيمي ملي‌پوش دارد امكان اين اتفاق بيشتر از هر زمان به نظر مي‌رسد. هر چند در هفته اول اعتراض وجود نداشت و هر چه بود اخم و غرغرهاي نهان و نيمه‌آشكار بود اما بعيد نيست نيمكت‌نشيني دوباره نفراتي مثل ميثاق معمارزاده، مازيار زارع يا عليرضا نورمحمدي تبعاتي در پي داشته باشد كه برخي از آن به عنوان حاشيه نام مي‌برند. گفته مي‌شود از بين نيمكت‌نشين‌هاي شاخص بازي قبل فقط اين حسين بادامكي است كه در بوشهر فيكس خواهد بود و شايد بيرون ماندن دوباره ملي‌پوشان يا آنهايي كه داعيه حضور در تيم ملي را دارند در كنار بازي كردن جوان‌هايي مثل آقازماني، بعد از مصاف بوشهر مسائلي را در ادامه غرغرهاي بازيكنان شاخص روي نيمكت باعث شود كه هيچ مربي دل خوشي از آن ندارد.


اين بازي زيبا مي‌شود
برگرديم به بازي: فوتبالي كه پرسپوليس فصل قبل در بوشهر بازي كرد اصلا دلچسب نبود اما نتيجه هماني شد كه پرسپوليس مي خواست يعني كسب سه امتياز از جهنم بوشهر. دو سال قبل هم آن شكست تاريخي حادث شد كه پرسپوليس فوتبال زيبايي به نمايش نگذاشت. حالا كه پرسپوليس مي‌خواهد با استيلي زيبا بازي كند، ملوان مثل يك سپر در هفته اول اجازه اين كار را نمي‌دهد اما بعيد است شاهين هم همان كاري را كند كه ملوان در تهران كرد. شاهين با درخشان در بوشهر به فكر بردن است و استيلي هم به اين مهم مي‌انديشد. امشب در بوشهر خبري از لايه‌هاي دفاعي نيست و احتمالا سرعت بازي دو برابر مسابقه اول دو تيم است. پس امشب همه از يك فوتبال زيبا بهره مي‌برند، حداقل اميدواريم اينگونه باشد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)