تبريك به دايي بابت بهترين خريدش

مرجع خبری پرسپولیس : عصر پنج‌شنبه آنهايي كه براي تماشاي پرسپوليس مدل جديد به ورزشگاه شركت واحد رفته بودند، با يك اميدواري ويژه به خانه‌هايشان برگشتند؛ امسال يك هافبك فوق‌العاده داريم.

 

در ميان گرد و غبار آزاردهنده روز 24 تير ماه كه آسمان تهران را بيش از پيش زشت كرده بود، تيمي كه به ميدان رفت آنقدر ناقص و خسته بود كه به لحاظ عقلاني نمي‌شد حساب زيادي روي آن باز كرد اما در همين تيم كم بنيه و نصف و نيمه يك بازيكن آنقدر خوب بود كه بتوان درصدي از موفقيت احتمالي فصل آينده را به حضور او در تركيب ربط داد.

 
محمد نوري با همان شماره 14 معروف حالا پيراهن سرخ مي پوشد. هيچ يادمان نرفته كه چهار سال پيش در همين روزها بود كه بهترين نمايش خود را مقابل پرسپوليس انجام داد. آن روز هم محمد نوري شماره 14 مي‌پوشيد اما پيراهن او زرد بود. هافبك طراح سپاهاني‌ها در ديدار رفت فينال جام حذفي آنقدر خوب بود كه چشمان مصطفي دنيزلي را خيره كند و در مقابل خيل عظيم تماشاگران پرسپوليسي يك مساوي اميدواركننده از قرمزها بگيرد.

 

4 سال بعد از آن روز محمد نوري حالا يكي از بازيكنان پرسپوليس براي ليگ دهم خواهد بود. حتما عصر پنج‌شنبه آنهايي كه نمايش او را به دقت ديده‌اند تا حدودي به وجد آمده‌اند چرا كه به نظر مي‌رسد شماره 14 فصل آينده پرسپوليس از تمام فاكتورهاي يك فوتباليست درست و حسابي كه نمايشي در شأن پرسپوليس داشته باشد، برخوردار است.

 

 فوتباليست 28 ساله‌اي كه هنوز هيچ كس نمي‌داند دليل خط خوردنش از فهرست تيم ملي چيست و اصلا چرا تا به حال اينقدر كم روي بازي ملي را ديده، به هيچ وجه اندام ورزيده‌اي ندارد. چهره و تيپ‌اش نيز اصلا شبيه ستاره‌ها نيست اما فوتبال را خوب مي‌فهمد و خوب اجرا مي‌كند.

 

البته كه حريف عصر پنج‌شنبه پرسپوليس حريف كوچكي بود، درست است كه بازي پيش فصل و تداركاتي را نمي‌توان ملاك قرار داد و مي‌پذيريم كه فوتباليست بزرگ بايد در ميدان‌هاي بزرگ آزموده شود تا همه بدانند چه كيفيتي دارد اما قضيه در مورد محمد نوري فرق مي‌كند.

 

نوري عصر پنج‌شنبه آنقدر خوب بود كه بعد از گل، تشويقش كنند البته نه براي گلي كه به زيبايي هرچه تمام‌تر و روي هوش و بازيخواني او به ثمر رسيد، بلكه به خاطر تكميل نمايش دلپذيرش كه نويد حضور يك فوتباليست كامل در خط هافبكي كه يك سال از منفعل بودنش عذاب كشيده بوديم را مي‌داد.

 

نوري در مثلث سه نفره خط هافبك جايي بازي كرد كه فصل گذشته كريم باقري بهترين نمايش‌هايش را در آن پست ارائه داده بود اما او بارها عقب آمد، توپ گرفت، پخش كرد، اضافه شد و خودش را در موقعيت گل قرار داد. پاس‌هاي قطري، كارهاي تركيبي و ديد او در پيدا كردن همبازي‌اش فوق‌العاده به نظر مي‌رسيد، هرچند كه رهايي كامل از دوره پرفشار بدنسازي، نمايش‌هاي او را كامل‌تر خواهد كرد.

 

محمد نوري كه فصل گذشته در صباي قم و در سيستم مشابه سيستم مورد نظر دايي در مقاطعي حتي يك خط عقب‌تر به ميدان مي‌رفت، همان نمايش‌هاي دلپذير را ارائه مي‌داد و حالا سرمربي پرسپوليس نيز مي‌تواند روي او براي بازي در خط دوم تيمش حساب كند.

 

فصل گذشته مدافعان كناري و مهاجمان پرسپوليس از فقدان Play Maker يا هافبكي كه دركشان كند به ستوه آمده بودند اما حالا به نظر مي‌رسد شماره 14 تيم، هماني است كه آنها چشم به راهش مانده بودند. محمد نوري كه بسياري او را بهترين پاسور ايران مي‌دانند، با نمايش روز پنج‌شنبه خود ثابت كرد بدون شك بهترين خريد اين فصل پرسپوليس بوده و بايد بابت اين انتخاب به علي دايي و حبيب كاشاني تبريك گفت. فقط اي كاش تعداد نوري‌هاي كارگشا و مهره‌هايي مثل او كه كيفيتي در اندازه نام پرسپوليس داشته و ارائه مي‌كنند، بيشتر از يكي بود.

 

منبع: ایران ورزشی

 

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)