چهارشنبه 12 فروردین(23:00)

مرجع خبری پرسپولیس : چگونه اسپانسر در انتخاب کادرفنی تیم ملی دخالت می کند؟ مایلی کهن باشد قطبی نه

تعلل فدراسیون باعث باعث بروز شایعات دخالت مقامات بالاتر در انتخاب مربی تیم ملی شده است آخزین اخبار و گمانه زنی ها در مورد انتخاب سرمربی جدید تیم ملی حاکی است که فدراسیون فوتبال روی دو گزینه نهایی به توافق رسیده و اکنون طرفین در اتنظار پاسخ نهایی یکدیگر هستند.
در حالی که گفته می شود هیات رییسه فدراسیون فوتبال بر روی افشین قطبی یا محمد مایلی کهن به توافق نهایی رسیده اند اما از طرف دیگراسپانسر تیم ملی تلاش می کند محمد مایلی کهن را به عنوان سرمربی تیم ملی به هیات رییسه فدراسیون معرفی کند.
محمد مایلی کهن در تمرین دیروز سایپا به اطرافیان خود گفته است که برای بر عهده گرفتن سرمربیگری تیم ملی شرایطی دارد که آن شرایط را به فدراسیون فوتبال اعلام کرده و منتظر پاسخ نهایی فدارسیون است و از طرفی مدیر برنامه های افشین قطبی هم مدعی است که فدراسین کار خود را با قطبی تمام کرده و قطبی به زودی عازم ایران خواهد شد.
با این وجود یکی از کارشناسان فوتبال براین باور است که بازهم ممکن است در دقایق پایانی بازی به سود طرف مقابل قطبی تغییر کند چه اینکه وی معتقد است که هر چه لابی طرفین قوی تر باشد شانس او برای مربیگری تیم ملی بیشتر خواهد بود.
گفته می شود مدیر گروه خودرور سازی سایپا که اسپانسر تیم ملی نیز هست تمایل زیادی به مربیگری محمد مایلی کهن سرمربی تیم سایپا در تیم ملی دارد اما فدراسیون فوتبال

در هیات رییسه خود بر سر انتخاب مایلی کهن یا قطبی هنوز به توافق کامل نرسیده ضمن اینکه برخی دیگر از کارشناسان معتقدند که ممکن است این دو نفر برای رد گم کردن مطرح شده اند و چه بسا که به یکباره نام یک مربی دیگر به عنوان سرمربی تیم ملی اعلام شود.
در هر حال آنچه که مسلم است این نکته مهم است که زمان به ضرر تیم ملی در حال از دست رفتن است و چه خوب است که برای بازی امروزی تیم ملی مقابل سنگال سرمربی جدید اعلام شود تا این مربی بتواند بخشی از مشکلات را در این بازی شناسایی کند و یک گام به جلو بردارد.
متاسفانه مکانیزم انتخاب سرمربی برای تیم های ملی و به خصوص برای تیم ملی فوتبال یک مکانیزم بی حساب و کتاب است و هیچ قائده و قانونی در آن رعایت نمی شود.
در حالی که کمیته تیم های ملی یا کمیته فنی فدراسیون فوتبال اگر متشکل از بزرگان و پیشکسوتان فوتبال باشد می تواند در کمتر از 24 ساعت بهترین و مناسبترین گزینه ها را به فدراسیون معرفی کند تا فدراسیون از بین آنها بهترین گزینه را انتخاب کند.
از آنجا که این مکانیزم وجود ندارد شایعات و لابی ها و دخالت های گوناگون به وجود می آید و پر واضح است که هرگز موفق به انتخاب اصلح نخواهیم شد.
اگر فدراسیون فوتبال در انتخاب مربی این قدر تعلل نکند هر گز شایعاتی مانند دستور مقامات بالاتر برای انتخاب مربی تیم ملی مطرح نخواهد شد اما وقتی خود هیات رییسه فدراسیون و کمیته تیم های ملی در موضع ضعف قرار می گیرد طبیعی است این شایعات هم رواج و توسعه خواهد داشت.
پس از شکست تیم ملی در مقدماتی جام جهانی 2010 در برابر عربستان که روز 8 فروردین ماه رخ داد علی دایی از سرمربیگری تیم ملی برکنار شد و فدراسیون که قول داده بود 48 ساعته مربی تیم ملی را انتخاب کند بعد از گذشته 72 ساعت هنوز هم موفق به اینکار نشده است

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)