پرسپولیس نیوز: سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت:تیم ما سه قهرمانی به دست آورده حالا اجازه بدهند برای قهرمانی چهارم بجنگیم و در زمین برنده یا بازنده شویم و اگر قرار باشد بیرون از زمین نتایج رقم بخورد، من می‌روم.

گابریل کالدرون سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل سپاهان در هفته پنجم لیگ برتر گفت: همانطور که می‌دانید بازی فردا برای هر دو تیم مهم است. هر دو تیم برای قهرمانی بازی می‌کنند و مسلما بازی سختی خواهد بود اما ما دو روز ریکاوری کمتری انجام دادیم. به خصوص که بازی دربی را انجام دادیم.

وی ادامه داد: دربی بسیار سنگین بود و همانطور که شما می‌دانید این بازی از بازی‌های در لیگ قهرمانان سنگینی بیشتری داشت اما تیم از نظر روحی به خاطر برد در دربی شرایط خوبی دارد و صد درصد امیدوار به این بازی می‌رسیم.

وی در پاسخ به این سوال که منظورش بازی لیگ قهرمانان آسیا یا اروپا گفت: از تیم‌هایی مثل یونتوس و… بیشتر دویدیم.

* امیدوار بودم تصمیمات کمیته انضباطی عادلانه باشد

وی در خصوص محرومیت فرشاد احمدزاده بعد از دربی افزود: حقیقتا از رای صادر شده تعجب کردم. چراکه امیدوار بودم تصمیماتی که گرفته می‌شود عادلانه باشد و معیار و ملاک برای همه تیم‌ها یکسان باشد، اما می‌بینیم که بیرانوند به خاطر یک حرکت محروم می‌شود و دیدید که ما به آن احترام گذاشتیم. از طرف دیگر به خاطر همان اتفاقات قرار بود هواداران تراکتور به دلیل ناسزاهایی که گفتند محروم شوند، اما بیرانوند محروم شد و تراکتور را بخشیدند. از طرف دیگر در شهرآورد فرشاد احمدزاده بازیکن استقلال را یک هل کوچک داد، اما او را محروم کردند، هرچند که شماره ۱۱ استقلال که کنعانی‌زادگان را هل داد، هیچ محرومیتی برایش در نظر نگرفتند.

* می خواهم در زمین ببازم نه بیرون

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس اظهار داشت: بازیکن شماره ۵ استقلال بعد از اینکه از داور کارت زرد گرفت مقابل چشم او برایش دست زد، اما داور عکس‌العملی نشان نداد و او را جریمه نکرد. به نظر من این معیارها عادلانه نیست. من خوشحال هستم که در اینجا حضور دارم؛ چراکه این بار در خانه خودم هستم و راحت زندگی می‌کنم و هیچ وقت هیچ کجا مثل اینجا با من رفتار نکردند. فوتبال ایران می‌تواند به شرایط خوبی برسد و همه باید دست به دست هم بدهیم تا این اتفاق رخ بدهد اما باید عدالت برقرار باشد. من اگر قرار است ببازم، می‌خواهم در زمین ببازم و اگر قرار است برنده شوم، باید در زمین ببرم. درست مثل بازی با تراکتور که در زمین باختیم و حرفی نزدم.

* تصمیمات ناعادلانه مانع از برنده شدن ما می شود

کالدرون افزود: داورها هم مثل مربیان و بازیکنان اشتباه می‌کنند، اما ما می‌بینیم تصمیمات ناعادلانه‌ای برای بازیکنی مثل فرشاد احمدزاده گرفته می‌شود و این باعث می‌شود مانع برنده شدن ما بشوند. من مسئولیت حرف‌هایی که می‌زنم را می‌پذیرم و هر کجا که بازی یا مربیگری کرده‌ام این شرایط را ندیدم. اگر نتوانند در زمین برنده شوند و بخواهند تصمیمات ناعادلانه خارج از زمین بازی گرفته شود من اینجا نمی‌مانم.

*مهاجمان ما هنوز به سطح مورد نظرمان نرسیده اند

وی در مورد ضعف گلزنی مهاجمان پرسپولیس گفت: حق با شماست مهاجمان ما هنوز به سطح مورد نظرمان نرسیده‌اند. داریم روی این موضوع کار می‌کنیم و برای خط حمله موقعیت می‌سازیم. به آنها کمک می‌کنیم موقعیت گلزنی داشته باشند. سعی می‌کنم اعتماد به نفس و زمان کافی به مهاجمان بدهم تا به سطح مورد نظرمان برسند. این کاری است که تا امروز می‌توانستم انجام بدهم. باید ببینیم در آینده چه اتفاقی می‌افتد.

* عبدی کار بزرگی در دربی برای خودش و تیم انجام داد

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در باره اینکه فردا مهدی عبدی از ابتدا بازی خواهد کرد گفت: فردا متوجه این مسئله می‌شوید. او بازیکن جوانی است که کار بزرگی در دربی برای خودش و تیم انجام داد. به جوانان فرصت بازی دادم و به جوانان اهمیت می‌دهیم. کم کم به آنها موقعیت می‌دهیم تا توانایی‌هایشان را نشان بدهند.

* برد یا باخت دوست دارم از راه فوتبالی باشد

کالدرون در مورد اینکه از نظر روانی هم روی تیم کار می‌کنید تا تیم در مسابقات دچار حاشیه نشود، گفت: همان طور که می‌دانید من دوست دارم فوتبالی بازی را ببریم، راه دیگری را دوست ندارم. چه برد و چه باخت دوست دارم از راه فوتبالی باشد. در بازی‌های دوستانه قبل فصل هم گفتم اگر داور اشتباه کرد و حتی اگر حق با بازیکن هم باشد باید به تصمیم داور احترام گذاشت، چون دیگر تصمیم داور عوض نمی‌شود. فقط ممکن است تمرکزمان از بین برود. همان طور که می‌دانید تیم ما همیشه مودب و منظم بوده و بعد از این هم با وجود اینکه آن پنالتی گرفته شد، به تصمیم داور احترام گذاشتیم.

*ما استحقاق قهرمانی را داریم

وی در مورد اینکه شما در نشست قبلی گفتید وزارت ورزش بین استقلال و پرسپولیس تفاوت قائل می‌شود و گفتید قهرمان اگر خارج از زمین تعیین شود، در ایران نمی‌مانید. برای حرف‌هایتان مستنداتی هم دارید، گفت: درواقع من صحبت بدی در مورد وزارت ورزش نکردم، فقط گفتم برخی تیم‌ها ۷ بازیکن جدید گرفته‌اند و این حقیقت است و چیز خاصی نیست. نمی‌دانم در حقیقت ممکن است مشکلاتی وجود داشته است، اما بهتر است در مورد آنچه می‌گوییم مسئولیت‌پذیر باشیم. ما استحقاق قهرمانی داریم. من کاری با وزارت نداشتم و فقط گفتم استقلال آنقدر شکایت نکند. مستندات من هم همین صحبت‌ها بوده است.

*استقلال مهاجم گران تر خرید باز هم شکایت دارند

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد اینکه شما گفتید استقلال بازیکن گران خرید و پرسپولیس بازیکن ارزان، گفت: حقیقت همین است. مشکلی نیست. استقلال بازیکن گران خرید یا ارزان، من حرفی نمی‌زنم. تنها شکایت نکنند. مشکل من با وزارتخانه نیست، آنها مهاجم گران‌تر خریدند باز هم شکایت دارند. صحبت سر بازیکن بود.

*احمدزاده با یک هل محروم می شود

کالدرون افزود: با سنگ می‌زنند سر بازیکن ما را می‌شکنند. ممکن بود آن بازیکن کشته شود اما بازیکن تسلیم نمی‌شود. بازیکن دیگری جلوی داور دست می‌زند اما با او کاری نمی‌کنند. بازیکن دیگر با زانو به سر سیامک نعمتی ضربه می‌زند که ممکن بود کشته شود. کمک داور هم آنجا حضور داشت اما فرشاد احمدزاده با یک هل محروم می‌شود.

* به وزارت کاری ندارم اما تیم های دیگر گریه نکنند!

وی تصریح کرد: اینکه استقلال بازیکن ارزان یا گران دارد، فرق نمی‌کند اما منظور من این بود که اینقدر شکایت نکنند. ما هیچ مشکلی با وزارت ورزش نداریم اما تیم‌های دیگر بهانه نگیرند و حریف گریه نکند! اینکه آنها می‌گویند برای دربی دو سه بازیکن ندارند اما من برای این بازی مبارزه می‌کنم. من شکایت نمی‌کنم که آنها مهاجم گران دارند، اما من رقابت می‌کنم. یا می‌برم، یا می‌بازم و یا مساوی می‌کنم، اما خواهان عدالت هستم. تیم ما سه قهرمانی به دست آورده حالا اجازه بدهند برای قهرمانی چهارم بجنگیم و در زمین برنده یا بازنده شویم و اگر قرار باشد بیرون از زمین نتایج رقم بخورد، من می‌روم. کشور شما کشور فوق‌العاده‌ای است کمک کنید فوتبال رشد کند. رفتاری که هواداران پرسپولیس و حتی استقلال با من دارند بسیار محترمانه است و من بسیار خوشحالم اما باید کمک کنید فوتبال پیشرفت کند.

* صحبت هایی که ترجمه نشد!

در اواخر نشست خبری کالدرون و زمانی که او پاسخ‌های تندی می‌داد، مترجم او صحبت‌های او را ترجمه نکرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)