مرجع خبری پرسپولیس : کريم باقري کاپيتان باسابقه پرسپوليس براي سومين هفته پياپي در ليگ و مقابل شاهين بوشهر گلزني کرد و رکورد خود را به 26 گل رساند و به رتبه هشتم گلزنان برتر پرسپوليس در تاريخ ليگ صعود کرد.

فرشاد پیوس، صفرایرانپاک، و علی دایی در رتبه های اول تا سوم این رده بندی قرار دارند. ده گلزن برتر پرسپوليس در تاريخ رقابت هاي ليگ عبارتند از:

1.فرشاد پيوس (52 گل)
فرشاد پيوس برترين گلزن پرسپوليس در ليگ است. پيوس از فصل 68 تا 75 براي پرسپوليس در ليگ بازي کرد و طي 94 بازي موفق به ثمر رساندن 52 گل شد. آقاي گل ليگ در فصل 70 و 73 در مجموع 6 گل خود را از نقطه پنالتي به ثمر رساند  ميانگين گلزني پيوس در هر بازي 55/0 گل بود. پيوس مدت زيادي از فصل 71 و 72 را به دليل محروميت ملي از دست داد، ضمن انکه در فصل 68 نيز فقط در چند بازي اخر به پرسپوليس اضافه شد و بيشتر آن فصل را در ليگ قطر حضور داشت.

 

2. صفر ايرانپاک (45 گل)

مرحوم ايرانپاک طي فصل 50 تا 57 در ليگ تخت جمشيد موفق به زدن 45 گل در 108 بازي شد و ميانگين 41/0 گل در هر بازي را ثبت کرد. ايرانپاک 2 گل خود را از نقطه پنالتي به ثمر رساند و يکي از برترين گلزنان تاريخ ليگ تخت جمشيد است. صفر ايرانپاک تا سال 73 رکوردار گلزني براي پرسپوليس در ليگ بود.

 

3. علي دايي (39 گل)

آقاي گل ليگ برتر در فصل 82 فقط حدود  سه فصل و نيم در پرسپوليس توپ زد و در فصل 73 نيز به دليل مصدوميت در بازيهاي ملي مدتي از فصل را از دست داد. دايي که 4 گل را از نقطه پنالتي به ثمر رسانده است، بهترين ميانيگن گلزني را بين گلزنان برتر پرسپوليس دارد و 62/0 گل در هر بازي امار خوبي براي دايي محسوب مي شود. دايي يکي از 10 گلزن برتر تاريخ ليگ نيز هست.

 

4. علي پروين (37 گل)

سلطان پرسپوليس از سال 49 تا 57 در بازيهاي ليگ موفق به زدن 37 گل براي پرسپوليس شد که البته 12 گل خود را از نقطه پنالتي به ثمر رسانده است. پروين بهترين پنالتي زن پرسپوليس در ليگ محسوب مي شود. پروين 160 بار در ليگ براي پرسپوليس بازي کرده است که تا چند سال قبل در اين زمينه رکوردار بود

 

5. حسين کلاني (32 گل)

پس از دايي بهترين ميانگين گلزني براي پرسپوليس در ليگ را حسين کلاني ثبت کرده است که با زدن 32 گل در 56 بازي ميانگين 57/0 گل را از خود بر جاي گذاشته است. کلاني تا فصل 53 در پرسپوليس بازي کرد و در سنين جواني از فوتبال خداحافظي کرد. مهاجم اسبق پرسپوليس فقط يک بار از نقطه پنالتي گلزني کرد.

 

6. ادموند بزيک (32 گل)

بزيک بهترين گلزن پرسپوليس در سالهاي مياني دهه هفتاد بود که با گلهايش در 4 قهرماني پرسپوليس سهيم بود. بزيک در 97 بازي موفق به زدن 32 گل شد و ميانگين گلزني وي 32/0 گل در هر بازي است. ادموند بزيک با زدن 84 گل هنوز بهترين گلزن تاريخ ليگ محسوب مي شود که رکورد وي در اين فصل شکسته مي شود.

 

7. سهراب انتظاري (27 گل)

انتظاري بهترين گلزن پرسپوليس در ليگ برتر محسوب مي شود که در 100 بازي موفق به زدن 27 گل شد. اين بازيکن هيچگاه پشت ضربه پنالتي قرار نگرفت و از اين نظر بين 7 گلزن اول پرسپوليس در ليگ استثناست. کريم باقري کاپيتان گلزن سرخپوشان در اين فصل به زودي جاي انتطاري را در رتبه هفتم مي گيرد.

 

8. کريم باقري (26 گل)

کاپيتان با اخلاق پرسپوليس اولين بار در فصل 75 با پرسپوليس در ليگ گلزني کرد و از فصل 81 تاکنون نيز در جمع سرخپوشان حضور دارد. کريم تاکنون در 174 بازي موفق به زدن 26 گل شده است که البته 12 گل خود را طي دو فصل اخير به ثمر رسانده است. کريم 4 گل خود را از نقطه پنالتي به ثمر رسانده است که آخرين ان مقابل شاهين بوشهر بود. کريم با ادامه روند گلزني خود مي تواند تا رتبه پنجمي در اين فصل صعود کند.

 

9. عليرضا نيکبخت واحدي (26 گل)

شماره 10 پرسپوليس طي سه فصل گذشته در 85 بازي براي پرسپوليس در ليگ موفق به زدن 26 گل شد که 4 گل ان از نقطه پنالتي بود. نيکبخت دومين گلزن برتر پرسپوليس در تاريخ ليگ برتر محسوب مي شود که از ميانه فصل گذشته ديگر موفق به گلزني نشد.

 

10 .جواد کاظميان (24 گل)

کاظميان در سالهاي بد پرسپوليس در ليگ برتر تک ستاره اين تيم بود و از فصل 82 تا 84 طي سه فصل موفق به زدن 24 گل شد . اين بازيکن در 75 بازي که براي پرسپوليس به ميدان رفت اين تعداد گل را به ثمر رساند. کاظميان نيز در پرسپوليس پنالتي نزد. جواد در صورت حضور در پرسپوليس اکنون به مرز 50 گل رسيده بود و تنها بازيکني بود که مي توانست رکورد فرشاد پيوس را بشکند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)