مرجع خبری پرسپولیس : سرمربی جدید تیم فوتبال سپاهان گفت: سپاهان امکانات و مدیریت قوی تری نسبت به پرسپولیس دارد.

سرمربي تيم فوتبال سپاهان گفت: از سپاهان و ليگ برتر ايران شناخت كافي دارم و هر بار سپاهان به مقام قهرماني دست پيدا كرده است، با شايستگي به اين عنوان نايل شده است.

در مراسم معارفه و نشست خبري سرمربي جديد تيم فوتبال سپاهان كه شامگاه پنجشنبه برگزار شد، كرانچار به سوالات مختلف خبرنگاران پاسخ داد.

سرمربي جديد تيم فوتبال سپاهان گفت: هميشه از طريق اينترنت يا اخبار رويدادهاي فوتبال ايران را دنبال مي‌كردم و به خوبي تيم سپاهان را مي‌شناختم. ضمن اين كه از ليگ قهرمانان آسيا نيز اطلاع كافي دارم و مهم‌ترين چيزي كه من را به سپاهان آورد، بزرگي اين تيم و مديريت قوي بود كه در اين باشگاه حاكم است، به طوري كه سپاهان در فوتبال ايران و آسيا نقشي تعيين كننده دارد.

وي با بيان اين كه تيم سپاهان از لحاظ كيفي و شخصيتي تيم بزرگي است، گفت: سپاهان از نظر فردي بازيكنان بسيار خوبي دارد و چند بازيكن ملي پوش نيز در اختيار داريم. ما قصد داريم كه كيفيت بازيكنان سپاهان را ارتقاء دهيم.

كرانچار در پاسخ به اين سوال كه چرا اغلب حضورش در تيم‌ها تداوم ندارد، افزود: در مقدماتي اروپا من كارم را به خوبي دنبال كردم اما وقتي تيم نتيجه‌ نمي‌گيرد و يك عده راضي نيستند، نبايد ديگر در آن تيم ماند. زماني هم كه در پرسپوليس بودم در سوم جدول قرار داشتيم و به اعتقاد خودم خداحافظي خوبي با پرسپوليس داشتم و من با دو تيم ملي زماني كه كار مي‌كردم، هدفم موفقيت بوده است و هدفم نيز در سپاهان قهرماني و اگر مشكلي پيش آمد و نتايج خوبي گرفته نشد، طبيعي است كه مربي از هر تيمي جدا مي‌شود، اما احساسم اين است كه اين دو سال در سپاهان ماندگار مي‌شوم.

سرمربي جديد تيم فوتبال سپاهان تصريح كرد: در مورد سيستم‌ اساسا تاكتيك را بر اساس مغز انتخاب نمي‌كنيم و براي سيستم‌ نبايد بازيكن تعيين كرد. سپاهان بازيكنان خوبي دارد و رويكرد من در اين تيم ارائه يك بازي تهاجمي است و در اردوي كيش نيز چهار ـ چهار ـ دو بازي مي كرديم. در سپاهان من قصد دارم علاوه بر فوتبال نفوذي در كار دفاعي نيز به طور جمعي بازي كنيم كه گل نخوريم و بعد به گل برسيم و من بر اساس كيفيت تيم سيستم‌ را تعيين مي‌كنيم.

وي درباره اين شايعه كه در سپاهان بازيكن سالاري حاكم است، گفت: هر مربي كار خودش را انجام مي‌دهد و من كاري به عملكرد گذشته لوكابوناچيچ ندارم. چيزي كه در تمرين‌هاي سپاهان ديدم اثري از بازيكن سالاري نبود، بلكه بازيكنان با تجربه و با كيفيتي در اين تيم هستند و اين بازيكنان روز به روز بهتر خواهند شد. ضمن اين كه بازيكنان خارجي خوبي داريم كه مهم كيفيت نهايي اين بازيكنان است و ما كمك مي‌كنيم كه اين بازيكنان روز به روز بهتر شوند و درباره بازيكنان سالاري باز هم مي‌گويم كه ما هيچ اجازه‌اي در اين خصوص نمي‌دهيم و اصلا هم چنين احساسي نداريم كه در سپاهان بازيكنان سالاري حاكم است.

كرانچار اظهار كرد: من بسيار خوشحالم كه سپاهان بازيكنان خوبي دارد و البته مردم نيز از اين تيم انتظار قهرماني مجدد دارند. من با بازيكنان صحبت كرده‌ام و به آن‌ها گفته‌ام كه اين اختلاف امتياز بايد جبران شود و البته براي قهرماني نيز گاهي شانس هم دخيل است.

وي افزود: در سپاهان فوتبال هجومي را به نمايش مي‌گذاريم و اگر تماشاگران باز هم قهرماني مي‌خواهند بايد حمايت‌شان را از ما دريغ نكنند.

سرمربي جديد تيم فوتبال سپاهان درباره كريم قنبري، گفت: قنبري خودش خواست كه در سپاهان نماند و من مشكلي با او نداشتم و فقط اعلام كرده بودم مرزبان به عنوان دستيار اول من كار كند و درباره قنبري بايد از مسئولان باشگاه سوال پرسيده شود.

كرانچار در ادامه گفت: با آناليزي كه از كيفيت بازيكنان سپاهان داشتيم مي‌خواهيم بهترين را انتخاب كنيم و طبيعتا هدف اصلي ما قهرماني است يا لااقل حضور در ميان سه تيم برتر ليگ است و علاوه بر اين در آسيا هم مي‌خواهيم موفق شويم. ما اين امتياز را داريم كه هم اكنون استقلال چون سه سال قهرمان نشده است، تحت فشار روحي قرار دارد و اين شانس را به مي‌دهد كه بتوانيم به اين تيم در صدر جدول برسيم.

وي درباره استفاده از بازيكنان پايه تيم سپاهان، گفت: در هر تيمي بازيكنان پايه نقش اساسي دارند، چرا كه براي آينده آن تيم مهم هستند و بدون شك ما از بازيكنان پايه نيز استفاده بهينه را خواهيم كرد.

وي در پاسخ به اين سوال كه چه احساسي داريد اولين بازي شما در سپاهان در مقابل پرسپوليس است، افزود: من مي‌خواهم در اين بازي نتيجه‌ مثبت بگيرم و كارم را با قدرت با سپاهان ادامه مي‌دهم و هيچ كاري ندارم، چون قبلا در پرسپوليس بوده‌ام، حال مشكلي داشته باشم كه مقابل اين تيم قرار بگيرم.

وي درباره تيم ملي ايران تصريح كرد: تيم ملي شرايط عالي دارد و در جدول در رده خوبي قرار دارد و مي‌توانيم تيم بحرين را شكست دهيم. البته دور بعد مهم است كه تيم ايران بايد در مقابل بزرگان آسيا قرار بگيرد و بايد ببينيم كه تيم ايران چرا در سال‌هاي قبل با وجود داشتن بازيكنان بزرگ نتايج مثبتي نگرفته است.

كرانچار اظهار كرد: در سپاهان با كمك محمود كريمي كه هم از نظر فني و هم از نظر انساني بسيار خوب است، مي‌توانيم به هدف اصلي‌مان دست پيدا كرده و رضايت مردم را جلب كنيم.

وي درباره امكانات تيم پرسپوليس در مقايسه با امكانات تيم سپاهان، گفت: امكانات سپاهان از پرسپوليس بهتر است و اين تيم سازماندهي قوي‌تري دارد و از مسئولان بهتري نيز بهره مي‌برد و مطمئن هستم كه مي‌توانيم در سپاهان موفق شويم.

سرمربي جديد تيم فوتبال سپاهان در پاسخ به اين سوال كه آيا به هواداران سپاهان قول قهرماني مي‌دهيد، گفت: در فوتبال ايران هر كس از راه مي‌رسد يك قولي مي‌دهد و بعد هم مسئوليت نمي‌پذيرد. من اصلا بلد نيستم دروغ بگويم. فقط مي‌توانم بگويم كه براي قهرماني سعي مي‌كنم چون به هر حال شرايط مشكل است، اما انگيزه بالايي دارم و مي‌خواهم براي قهرماني سپاهان تلاش كنم و هيچ زماني براي قهرماني دير نيست.

همچنين در اين نشست خبري رسول خوروش بازيكن دهه پنجاه سپاهان كه به عنوان سرپرست جديد تيم فوتبال سپاهان به رسانه‌هاي گروهي معرفي شد، گفت: من از هشت سالگي فوتبالم را شروع كردم و در سن 17 سالگي به سپاهان آمدم و تا سال 57 در جام تخت جمشيد بازي كردم. بعد براي ادامه تحصيل به آمريكا رفتم و 30 سال در اين كشور بودم و فوق ليسانس تربيت بدني از دانشگاه تگزاس گرفتم.

وي افزود: در اين 30 سالي كه در آمريكا بودم، با تيم‌هاي مختلفي كار كردم و سه سال قبل به ايران آمدم و خوشحالم كه به خانه خودم، سپاهان بازگشتم.

وي ادامه داد: ديدگاه من توجه به تيم‌هاي پايه و استعدادهاي بالقوه است و بايد به هر مربي كه انتخاب مي‌كنيم فرصت دهيم. با چند باخت نبايد مربي عوض كرد. ما امسال مربي بزرگ براي سپاهان آورديم و باشگاه هم بايد به كرانچار فرصت دهد.

خوروش درباره شرايط قرارداد كرانچار، اظهار كرد: مهم‌ترين شرط قرارداد كرانچار اين بود كه در كنار او حتما عليرضا مرزبان به عنوان دستيار اول باشد و رحيمي مدير عامل باشگاه سپاهان هم به كريم قنبري اين موضوع را اطلاع داده بود و قنبري گفته بود كه با اين شرايط در سپاهان نمي‌مانم، اما ممكن است تا پايان هفته نظر نهايي خود در اين باره به ما اعلام كند و ما نبايد اين مربيان را به راحتي از دست بدهيم.

وي گفت: بصيرت نيز به عنوان مشاور فني تيم سپاهان منصوب شده است و اصلا مشاور فني پست تشريفاتي نيست. درباره حذف سپاهان از ليگ قهرمانان آسيا تنها مجيد بصيرت مقصر نيست، چرا كه AFC هم در اين موضوع مي‌تواند مقصر باشد.

سرپرست تيم فوتبال سپاهان، تصريح كرد: از جزئيات مفاد قرارداد كرانچار اطلاعي ندارم، اما احتمالا سقف قرارداد رعايت شده است.

خوروش خاطر نشان كرد: از انتقادات استقبال مي‌كنيم و مطمئن باشيد كه تيم سپاهان با وجود كرانچار شخصيت ديگري پيدا كرده است و من آينده روشني براي اين متصورم.

در پايان عليرضا مرزبان نيز به عنوان دستيار اول كرانچار به رسانه‌هاي گروهي معرفي شد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)