مرجع خبری پرسپولیس : خانواده کروش به نظر راضی می رسند و این پایانی است بر بازار شلوغ شایعات درباره نارضایتی آنها.

 

سفر اینگونه شروع می شود. ، همه چیز بعد از یک صبحانه مفصل در رستوران هتل المپیک. کروش ، همسرش ، سیموئز و دن گسپر به همراه عباس ترابیان و زبان فارسی گروه! حامد مومنی که قرار است بزودی چلنگر جدید فوتبال ایران شود.

 

///////

 

کروش به اصفهان رفت تا دومین بازی لیگ را خارج از تهران به تماشا بنشیند. او که قرار بود اولین بازی خارج از تهرانش را در اهواز به تماشا بنشیند و در آن سفر با مجید جلالی که برنامه اش را برای تیم امید داده ، حرفی بزند  به دلیل غبار هوا و لغو پروازش از این سفر باز ماند و به جایش رفت تا در قزوین بازی پیکان را ببیند. حالا اما بازی حساس صبا و سپاهان ، مجالی شده تا او رودرروی امیر قلعه نویی بنشیند. دیدار با سرمربی تیم قهرمان لیگ که پیروزی اش در بازی با صبا می توانست به مفهوم سومین قهرمانی متوالی او در لیگ باشد. قلعه نویی که وقتی شنید کروش به تماشای بازی تیمش می رود به خبرآنلاین گفته بود:« قدم شان روی چشم. بیایند و ببینند. انشاالله که خوش شان می آید. با این وجود من تمام تمرکزم روی بازی است چون در این بازی به دنبال تثبیت صدرنشینی مان هستیم.»

قلعه نویی که خود یکی از اعضای کمیته تیم های ملی است و جدی ترین گزینه ایرانی برای نشستن روی نیمکت تیم ملی تا قبل از بازگشت کروش به ایران. او که روز آمدن کروش گفت:« خودم از کفاشیان خواستم یک مربی بزرگ مثل او برای فوتبال مان بیاورد اما این پایان کار نیست و ما مشکلات ساختاری زیادی در فوتبال مان داریم. مربی فقط 10 درصد کار است.»

////

صبحانه تمام می شود و حالا موعد سفر است . فدراسیون حسابی سنگ تمام گذاشته. سفر زمینی انجام می شود تا خبرنگاران این مجال را داشته باشند و بنویسند سرمربی پرتغالی از سفر با پروازهای داخلی هراس داشته اما خود آنها نظری غیر از این دارند. مهدی تاج ، نایب رئیس فدراسیون نظر فدراسیون را اینگونه طرح می کند:« خواستیم او زمینی برود تا همراه با خانواده اش بتواند از زیبایی های مسیر هم استفاده کند.»

دو دستگاه سانتافه شیک برای این سفر تدارک دیده شدند تا 6 مسافر فدراسیون سختی مسیر 5 ساعته را حس نکنند. البته هماهنگی های لازم در مسیر هم انجام گرفته که اگر سرعت ماشین ها کمی بالاتر از 120 کیلومتر هم رفت ، مشکلی ایجاد نشود. کروش ، همسرش و عباس ترابیان سوار بر سانتافه مشکی  و مسافران سانتافه سفید هم گسپر ، سیموئز و آقای مترجم هستند.

/////

درست جلوی در ؛ کروش و همسرش با رویی گشوده ، رودرروی خبرنگاران خبرورزشی قرار می گیرند. یک خوش و بش ساده و مجالی کوتاه برای گفت و گو که از سوی عباس ترابیان ،  سرپرست تیم ملی در اختیار همکاران ما قرار می گیرد. گفت و گویی که در بخش هایی از آن کروش درباره علایقش برای رسیدن رئال و منچستر به فینال لیگ قهرمانان می گوید و اینکه دوست دارد در این مصاف ، تیم پیروز ، منچستر باشد. اما آیا ممکن است ، همسرش هم در این گفت و گو شرکت کند؟ با لبخند پاسخ می دهد:« زندگی کاری ام فوتبال است و همسرم زندگی شخصی. هیچ وقت کارم را با زندگی ام مخلوط نمی کنم.»

/////

قبل از ساعت یک ظهر است که ماشین ها به رستوران مارال می رسند. آنها حالا در فاصله 50 کیلومتری کاشان هستند. رستورانی در دل کویر مرکزی ایران. یک رستوران مجلل که فرصتی مناسب است برای صرف نهار. با ورود سرمربی تیم ملی و همراهان ، توجه همه مسافران به آنها جلب می شود. یک گروه کوچک از مسافران توری گردشگری . چند هموطن با لباس های بلوچی و گروهی از مسافران عادی مسیر اصفهان در بازارچه و رستوران نشسته اند و پرسنل هم که به کار عادی شان مشغولند.

حالا نوبت خوردن غذاست و دو مهمان ویژه پرتغالی ، از میان منوی غذایی ، جوجه کباب و ماهی قزل آلا را بر می گزینند. کباب برگ و چنجه ، انتخاب دیگر مهمانان است. چند فریم عکس جمعی از دور میز و بعد خواهش سرمربی برای اینکه غذا را بدون دوربین به پایان ببرند.

/////////////

لباس های بلوچی چند مسافر نظر همسر کروش را به خود جلب کرده. او همه چیز را می بیند و نگاهش نشانی از نارضایتی ندارد. غذایش را می خورد و چرخی را به تنهایی در مجموعه می زند. انتخابش برای دسر ، بستنی مگنوم است  و درحالی که که مردها دور میز مشغول خوردن قهوه و نسکافه هستند ، او به همراه مترجم گروه چرخی می زند و همه چیز را به دقت زیر نظر دارد. لبخند رضایت بانو کروش ، می تواند به معنای لبخند رضایت برای همه فوتبال دوستان ایرانی باشد.

خانواده کروش به نظر راضی می رسند و این پایانی است بر بازار شلوغ شایعات درباره نارضایتی آنها. اگر تنها مساعدت سازمان ورزش هم زودترفدراسیون شود دیگر می توان امید داشت بعد از مرحله شناخت افزایی کروش از فوتبال ایران ، او  شروعی رویایی با فوتبال ایران داشته باشد.

//////

«چقدر عکس می گیری؟» با خنده این جمله را به عکاس خبرورزشی می گوید . البته او انگلیسی می گوید و ترابیان برگردانش می کند. می گوید قرار مان فقط همین امروز نیست که این قدر عکس می گیری . دن گسپر می گوید :« بهتر است بعد از عکاسی امروزت ، دوربین و حافظه هایت را بگیریم و یک آلبوم خوب از سفرمان داشته باشیم . این جمله خنده جمعی را به همراه دارد. اما قرار ما برای همراهی سرمربی فقط همین امروز نیست. هنوز سه سال از مسیری که با او تا جام جهانی داریم ، باقی مانده. نکته ای کروش درباره اش می گوید:« من و همسرم از این سفر لذت بردیم. او اینجا احساس آرامش می کند و می گوید ایران زیباست . » حرفهایش را ادامه می دهد و می رسد به ماجرای جام جهانی ؛« قرارمان انشاالله با هم تا جام جهانی.» او باری دیگر« انشاالله » اش را فارسی می گوید. همان طور که در لحظه اولین ملاقات مان گفته بود:« سلام».

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)