به بهانه خداحافظی موقت با جادوگر شماره 8

مرجع خبری پرسپولیس : پرسپولیس لیگ نهم یک معمای وسوسه انگیز است که هیچ کس نمی تواند نمای دقیقی از آینده او را ترسیم کند و همین مرموز بودن هم شیرین است هم تلخ.

1-نگارنده برای دفاع از عملکرد فرد محبوبش (که این علاقه دو ریشه بیشتر ندارد؛ یا عقلیست و متعاقبا قلبی یا جهلی) با قاطعیت حکم به برنده بودن او می دهد و با القا تصوراتش سعی در آن دارد تا به مخاطبش بفهماند چرا مرد مورد حمایت او  حتما فرد درستکاری است.

2- پرسپولیس لیگ نهم یک معمای وسوسه انگیز است که هیچ کس نمی تواند نمای دقیقی از آینده او را ترسیم کند و همین مرموز بودن هم شیرین است هم تلخ. خرید های قرمز که همگی زیر نظر عباس انصاری فرد( و نه هیچ یک از اعضا کادر فنی)  انجام شد بازگو کننده تمایلات مدیر عامل به فوتبال تهاجمی است ؛ از جذب سرمربی هجومی گرفته تا اکثر خرید های بزرگ در منطقه یک سوم هجومی. اما عبور از کریمی و نیکبخت علامت سوال  دو پهلویی را مقابل نام انصاری فرد قرار می دهد البته با توجه به محرومیت نیکبخت و افت فاحش او در لیگ هشتم هیچ بحثی در باره خط زدن او وجود ندارد  اما علی کریمی یک حکایت متمایز است. 

3- تحلیل گر که رابطه  خوبی با مدیر عامل دارد برای دفاع از پروسه عبور از کریمی از دو سند رونمایی می کند ؛ نخست عامل اصلی این جدایی را شخص کریمی و مدیر برنامه های او می داند که با توجه به قضایای شب آخر کاملا این تحیل مردود شد  و لو رفت این پرسپولیس و شخص مدیر عامل بودند که از کریمی گذشتند  نه شماره هشت از محبوب ابدی اش. سپس مقایسه خروج کریمی با فروش رونالدینیو به میلان. اشاره به قسمت دوم کمی لازم تر از بحث اول به نظر می رسد.

4-رونالدینیو زمانی از بارسای بحران زده خارج شد که اکثر مشکلات  پسران کاتالان در دو فصل قبل ریشه در اتفاقاتی داشت که رونی و دکو مسببان اصلی آن بودند. بارسا خوب نبود چرا که محور تیم ستاره محور یا مصدوم بود یا نا آماده.  نسخه شفا بخش؛ رونالدینیو از نوکمپ رفت و  پپ از بارسا سوپر  تیمی ساخت با محوریت  مسی. میلان هم از این انتقال همانقدر ضرر کرد که فصل قبلش بارسا آن را متحمل شده بود. اما پرسپولیس در لیگ هشتم بد بود چون اصولا تیم نبود ؛ از بحران درون دروازه گرفته که تا روز اخر هیچ مرد مطمئنی درون قفس توری یافت نشد تا تغییرات مدام در کادر فنی و مدیریتی. با این وجود ستاره جور همه را کشید.کریمی نگین درخشانی بود برحلقه حلبی قرمزها. کدام پیروزی و بازی خوب پرسپولیس بود که علی کریمی در آن نقش محوری نداشت؟ از طرفدار سطحی نگر تا کارشناس فوتبال بلد همه می دانستند اگر همان درخشش های یک نفره نبود قرمزها نتایج به مراتب ضعیف تری را می گرفتند. اما عباس انصاری فرد که در خرید های پرسپولیس کاملا با نظر شخصی وارد عمل شده بود  در خارج کردن کریمی هم دقیقا شخصی تصمیم گرفت .

5-درگیری انتهای فصل کریمی با مدیر عامل و سرپرست این تیم به ظاهر به دست فراموشی سپرده شده بود اما  انصاری فرد و خوردبین برخلاف همه اعضا هیات مدیره و قریب به اتفاق هواداران ، از انتهای درون خواهان طرد کریمی بودند. انها با توجه به خرید های نسبتا خوب شان در فصل نقل و انتقالات فضایی را به وجود آوردند تا با عبور از کریمی  به مشکل برنخورند.

6- ستاره بی بدیل لیگ هشتم که تیم ملی بابت عبور باور نکردنی از او تاوانی به پهنای جا ماندن از قافله جهانی را متحمل شد  به طور قطع با  تکرارهمان عملکرد قادر بود مجدد ستاره پرسپولیس در لیگ نهم باشد اما ادبیات تند ستاره موجب شد  جناب مدیر ، خواسته شخصی اش را در نهایت زیرکی عملیاتی کند و با پر کردن لیست، آن هم با هر بازیکن و نا بازیکنی ، کار را به جایی برساند که حتی با کوتاه آمدن کریمی باز هم هیچ راهی برای بازگشت او باقی نماند.

7- اینک آینده انصاری فرد و جایگاه او در ذهن هواداران پرسپولیس رابطه مستقیم و تنگاتنگی با نتایج پیش رو دارد. دایی بازنده قمار عبور از کریمی شد به طوری که مرد به ظاهر تمام نشدنی عرصه فوتبال ما بیشتر از 5 ماه است یک پاراگراف  صحبت نکرده و کماکان تاوان سختی را  بابت حذف تیم ملی می دهد . اگر پرسپولیس تا اواسط لیگ پیش رو شبیه همان تیم مستاصل فصل قبل باشد باید در انتظار سکوت تاریخی انصاری فرد هم  نشست.

8- انتقام تنها غذایی است که باید سرد سرو شود و مدیرعامل دقیقا چنین کرد اما هضم یا عدم جذب این لقمه ،قمار بزرگی  خواهد  بود  چرا که دایی حتما باز می گردد اما اگر  این پرسپولیس ورشکسته شود احتمالا  مدیر عامل  زیرک به همان نقطه ای می رود  که پیش از این  امثال غمخوار و مصطفوی به آن منطقه تبعید شدند ؛ اوراق سیاه کتاب تاریخ پرسپولیس.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)