رئیس فدراسیون فوتبال گفت: اینکه یک بازیکن به تیم ملی اهمیت ندهد دیگر نباید جایگاهی در فوتبال این مملکت داشته باشد.

فارس، علی کفاشیان پس از برتری 5 بر صفر تیم ملی ایران مقابل لبنان از مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا با بیان اینکه بازی خوبی را از بازیکنان تیم ملی شاهد بودیم، اظهار داشت: تیمی که در زمین بود، تیم اصلی ایران بود و بازیکنان نشان دادند که توانسته‌اند خودشان را به خوبی پیدا کنند بنابراین معتقدم که در آینده با این خودباوری که در نزد ملی‌پوشان به وجود آمده در دیدارهای آینده‌مان مقابل لبنان و قطر مشکلی نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: در دو بازی حساس گذشته مقابل کره جنوبی در آزادی و ازبکستان در تاشکند توانستیم نتایج خوبی بگیریم اما در دو دیداری که راحت بود این اتفاق نیفتاد و همین موضوع ما را نگران کرد. در غیر اینصورت لبنان نباید تیمی باشد که بتواند برای تیم ملی ایران دشواری ایجاد کند. ضمن اینکه در بیروت، تیم ما از وجود 7 بازیکن اصلی خود برخوردار نبود البته در آن دیدار کمی هم بدشانس بود.

کفاشیان افزود: در دیدار امروز توپ و میدان در دست بازیکنان کشورمان بود و امیدوارم با حل مشکل گل‌زنی بتوانیم در آینده به نتایج خوبی دست پیدا کنیم. ضمن اینکه دیدار امروز مقابل لبنان می‌تواند یک دیدار تدارکاتی خوب برای ملی‌پوشانمان محسوب شود.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد شایعه تبانی تیم‌های قطر و لبنان که به ضرر تیم ملی ایران اتفاق افتاده است، گفت: AFC و فیفا ناظران خوبی دارند و ما نمی‌توانیم در این مورد اظهار نظر کنیم. ما اگر در زمین فوتبال بتوانیم حرفمان را بزنیم، دیگر این مسائل مطرح نمی‌شود و اگر خوب باشیم همه چیز حل است.

وی در خصوص ترک اردوی تیم ملی توسط هادی عقیلی و اینکه در گذشته سید مهدی رحمتی هم این کار را تکرار کرده بود، یادآور شد: این دو موضوع با هم فرق می‌کند. رحمتی اعلام آمادگی کرده بود و قرار است هر موقع که به او نیاز داشته باشند به تیم ملی کمک کند اما اینکه یک بازیکن به تیم ملی اهمیت ندهد دیگر نباید جایگاهی در فوتبال این مملکت داشته باشد.

کفاشیان ادامه داد: تمام سرمایه‌گذاری‌های ما روی بازیکنان باشگاه‌ها برای چنین روزهایی است که تیم ملی به آنها نیاز دارد و این بازیکنان همگی در ایران رشد و پرورش پیدا کرده‌اند و اینکه چه کسی هم بازی کند به کادر فنی مربوط می‌شود اما باز هم تأکید می‌کنم که اگر بازیکنی چنین رفتاری داشته باشد دیگر نمی‌تواند در فوتبال ایران فعالیت کند.

وی با اشاره به لزوم برخورد کمیته انضباطی با چنین بازیکنانی یادآور شد: هر بازیکنی بخواهد برای فوتبال ملی تصمیم‌گیری کند و خودش را جدا از فوتبال ملی بداند مطمئن باشید دیگر هیچ جایگاهی در فوتبال نخواهد داشت.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه آیا در حاشیه دیدار امروز در خصوص حل مشکلات مالی فدراسیون فوتبال با رسولی‌نژاد، معاون وزارت ورزش صحبتی انجام داده است یا خیر، گفت: رسولی‌نژاد آمده بود تا بازی را ببیند. او در بخش پارلمانی فعال است و نباید در خصوص مسائل مالی با وی صحبت کرد اما در مقطع حساسی هستیم و از این به بعد هزینه‌ها با 5 برابر افزایش پیدا می‌کند و این در حالی است که بودجه مالی‌مان هم ته کشیده است.

وی در پایان عنوان کرد: برای تدارک تیم‌های ملی نیاز به حمایت مالی داریم و دولت باید در این خصوص فکری اساسی بکند تا هم به فوتبال و هم به سایر رشته‌های ورزشی کمک شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)