پرسپولیس نیوز: عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال، گفت: طبق توافقی که با فدراسیون و کمیته فنی صورت گرفت اکثر دستیاران کرانچار به غیر از مربی بدنسازی که او همیشه در کنار خود دارد ایرانی خواهند بود.

حسین کلانی در مورد اینکه در چند وقت اخیر همواره در تمرینات تیم امید حضور یافته و عملکرد تیم را مشاهده کرده است و در این شرایط ارزیابی او از بازیکنان رده سنی امید چیست، عنوان کرد: در اردوی فعلی یک گروه از بازیکنان فعال در این رده سنی حضور پیدا کردند و بیشتر جنبه تست دارد. از بین این بازیکنان به همراه نفراتی که از گروه بعدی که به اردو دعوت خواهند شد یک تیم که مدنظر کادر فنی است تشکیل می‌شود. به همین خاطر اطلاعات من در مورد کل اعضای تیم خیلی جامع نیست. تقریباً ۷۰، ۸۰ نفر بازیکن در این رده سنی هستند که در نهایت ۲۰، ۳۰ نفر از این جمع انتخاب خواهند شد تا به وسیله کادر فنی برای رقابت‌های پیش‌رو و در نهایت مقدماتی المپیک آماده شوند.

وی افزود: تمام هم و غم اعضای تیم امید انتخاب بازیکنان بااستعدادی است که سنشان به این رده بخورد. من وقتی این بازیکنان را می‌بینم از شرایط بدنی، تکنیکی و تاکتیک‌پذیری آنها لذت می‌برم که اینقدر بکر و باکیفیت هستند، برخی از این بازیکنان حتی تجربه لیگ برتری و حضور در دسته یک را دارد. بعد از بررسی‌هایی که دوستان فرهیخته فعال در تیم امید، سرمربی، کادر فنی و حمید استیلی انجام می‌دهند تیمی منسجم و خوب تشکیل می‌شود که امیدواریم نتایج موفقیت‌آمیزی برای فوتبال ایران کسب کند.

عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال در رابطه با اینکه گفته می‌شود قرار است در رقابت‌های آسیایی تیمی حاضر شود که بازیکنانش بتوانند در مقدماتی المپیک به میدان بروند تصریح کرد: هدف ما همین است به عنوان یک ایرانی و فوتبالیست قدیمی از رسانه‌ها خواهش می‌کنم این مسأله را برای افکار عمومی روشن کنند. هدف ما رسیدن به المپیک است. رسانه‌ها از نظر تبلیغات و نشان دادن شخصیت این تیم بسیار مؤثر هستند و باید این مسأله به طور خوب و دقیق برای افکار عمومی بیان شود که تورنمنت‌هایی که پیش‌رو است نسبت به المپیک از اهمیت کمتری برخوردار هستند. هدف همه رسیدن این تیم به المپیک ۲۰۲۰ است و باید بازیکنان برای شرکت در این مسابقات به شرایط آمادگی برسند.

وی افزود: همه سعی و تلاش اعضای تیم این است که بازیکنانی انتخاب شوند که از لحاظ سنی دچار مشکل نباشند می‌دانید در گذشته این اتفاق گریبان تیم‌ها ما را گاهی گرفته است در مورد بحث سربازی هم قرار است با مسئولان مربوطه به تفاهم جامعی برسیم تا بازیکنان بتوانند بدون مشکل برای حضور در تورنمنت‌ها و اردوهای مختلف از کشور خارج شوند. حمید استیلی و همکارانشان در این داستان همه تلاش و هم و غم خود را انجام می‌دهند.

کلانی در مورد اینکه قرار بود دستیاران زلاتکو کرانچار بعد از معرفی به کمیته فنی و تأیید آنها اعلام شود، خاطرنشان کرد: طبق توافقی که با فدراسیون و کمیته فنی صورت گرفت اکثر دستیاران کرانچار به غیر از مربی بدنسازی که او همیشه در کنار خود دارد ایرانی خواهند بود. این عزیزان علاوه بر اینکه در امور تیم ملی بهکرانچار کمک می‌کنند می‌توانند از تأثیرات حضور کرانچار در فوتبال ایرانی که همانند یک مدرس است استفاده کنند تا شرایط و بستری فراهم شود که ما حتی در آینده و در دوره‌های بعدی بتوانیم از جوانان خودمان استفاه کنیم.

وی در مورد اینکه آیا دستیاران کرانچار مشخص شده‌اند، گفت: دستیاران هنوز مشخص نشده‌اند یک اتفاق خوب تصمیمی بود که حمید استیلی در این اردو گرفت و از مربیانی که این رده سنی را پرورش داده‌اند خواهش کرد تا در کنار تیم حضور یابد تا به این مسیر هم بازیکنان تیم امید احساس راحتی کنند و هم این اتفاق باعث دلگرمی مربیان زحمتکشی شود که این جوانان را تربیت کرده‌اند احتمال دارد از جمع این مربیان هم برخی در کادر فنی تیم امید باقی بمانند.

پیشکسوت فوتبال ایران و پرسپولیس در مورد برگزاری اولین دیدار دوستانه تیم ملی در راستای حضور در جام جهانی گفت: از لحاظ فنی نمی‌توانم شرایط تیم ملی را قضاوت کنم چرا که من نظاره‌گر لحظه‌ای هستم و عموماً مسابقات را از تلویزیون مشاهده کرده‌‌ام. در جلسات تمرینی تیم بزرگسالان حضور نداشتم البته قرار است امروز برای تماشای مسابقه به ورزشگاه برویم.

وی افزود: البته تیم ملی شرایط خوبی دارد کارلوس کی‌روش با زحماتی که کشیده توانسته همبستگی خوبی در تیم ملی به وجود بیاورد در ورزش‌های تیمی همبستگی و یکی بودن یکی از مهمترین عوامل کسب موفقیت است. باید منیت‌ها از بین برود و تمامیت به وجود بیاید. همه باید در کنار هم و برای یک هدف کار کنند و ما می‌بینیم که این جو در تیم ملی وجود دارد.

کلانی در ادامه تأکید کرد: تیم ملی مربی دارد که جزو خوب‌های دنیا است و توانسته با وجود تفاوت زبانی همبستگی خوبی در تیم به وجود بیاورم و ارتباط خوبی با بازیکنان ایجاد کنم. این جو نویدبخش این است که تیم ملی بتواند نتایج مثبتی در جام جهانی به دست بیاورد البته در ورزش اتفاقات زیادی رخ می‌دهد و گاهی نتایجی رقم می‌خورد که قابل پیش‌بینی نیست مثلاً چه کسی فکر می‌کرد برزیل ۷ گل از آ‌لمان دریافت کند من احتمال صعود تیم ملی را هم بعدی نمی‌دانم و اعتقاد دارم ما چیزی از حریفان کم نداریم. رسانه‌ها باید کمک کنند تا شرایط روحی و روانی تیم بالا برود و به حواشی نپردازند و اجازه ندهند تیم ملی دچار حاشیه شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)