پرسپولیس نیوز: محمد‌حسین کنعانی‌زادگان، مدافع ملی‌پوش پرسپولیس از اینکه به زعم او منتقدانش پاسخ انتقادات خود را با عملکرد وی در تیم ملی گرفته‌اند، ابراز خرسندی کرد.

محمد‌حسین کنعانی‌زادگان همچنان در تیم ملی به عنوان بازیکن ثابت به میدان می‌رود در حالی که پیش از این از کارلوس کی‌روش انتقاد می‌شد که چرا به این بازیکن به طور ثابت بازی می‌دهد. با این حال در دو هفته‌ای که از لیگ سپری شده است کنعانی‌زادگان در پرسپولیس هنوز فرصت بازی را پیدا نکرده است. این بازیکن در گفت‌وگویی به سؤالات مطرح شده پاسخ داد که مشروح آن در زیر می‌آید:

بازی با هنگ‌کنگ چطور بود؟
خوشبختانه تیم ملی روند خوبی که در پیش گرفته است را ادامه می‌دهد و این بازی را هم توانستیم با یک نمایش خوب به اتمام برسانیم. با تصمیم کادرفنی چند روزی زودتر راهی هنگ‌کنگ شدیم تا با شرایط خاص جوی آنجا آشنا شویم. روز بازی هم واقعاً شرایط هنگ‌کنگ خاص بود و تماشاگران زیادی هم در ورزشگاه حضور داشتند، اما ما خیلی خوب و منطقی بازی کردیم و در نهایت به آنچه می‌خواستیم، رسیدیم. برای ما بازیکنان بازی دوستانه و رسمی تفاوتی ندارد و در هر بازی تیم ملی نهایت تلاش‌مان را می‌کنیم تا بهترین عملکرد را داشته باشیم.

هنگ‌کنگی‌ها خیلی دفاعی بازی می‌کردند، این مسئله کار شما را سخت‌تر نکرد؟
به‌هرحال ایران در حال حاضر یکی از تیم‌های آسیاست و تیمی مثل هنگ‌کنگ چاره‌ای نداشت جز اینکه بخواهد اتوبوسی دفاع کند. آنها اگر می‌خواستند باز بازی کنند، قطعاً خیلی بیشتر از اینها گل می‌خوردند. فراموش نکنید حریف چهار پنج بازیکن خارجی خوب هم در ترکیبش داشت و تیم دست و پا بسته‌ای نبود. خوشبختانه کادرفنی تیم ملی تاکتیک مناسبی را برای این بازی اتخاذ کرده بود و به آنچه می‌خواستیم، رسیدیم.

کار کردن با ویلموتس چطور است؟
نیاز به گفتن من نیست که ویلموتس مربی بزرگی است و این را کارنامه‌اش نشان می‌دهد. ایمان دارم که تیم ملی با او روز‌های خوبی را خواهد داشت و به روندی که در پیش گرفته است، ادامه می‌دهد.

زمانی از کارلوس کی‌روش انتقاد می‌شد که چرا کنعانی‌زادگان را فیکس بازی می‌دهد، اما حالا می‌بینیم ویلموتس هم همین تصمیم را در مورد تو می‌گیرد.
همیشه گفته‌ام که باید به نظر مربیان احترام گذاشت، مخصوصاً مربیان بزرگی چون کی‌روش و ویلموتس که ثابت شده هستند. پیش از این کی‌روش به فوتبال من اعتقاد داشت و به این مسئله افتخار کرده و با جان و دل برای تیم ملی بازی می‌کردم. الان هم ویلموتس بعد از بازی خوبی که مقابل کره جنوبی انجام دادم به طور ثابت از من استفاده می‌کند که برای من خیلی ارزش دارد. مطمئناً اگر هم ثابت بازی نکنم دلم با تیم است و برای موفقیت تیم ملی دعا می‌کنم. همه‌ی ما سرباز تیم ملی هستیم و باید ارزش پیراهنی را که بر تن داریم، بدانیم. تمام فکر و ذهنم این است که جایگاه خود در تیم ملی را حفظ کنم. خوشحالم از اینکه منتقدان جواب خود را گرفته‌‌اند و ویلموتس فوتبالم را می‌پسندد. فکر کنم به خیلی‌ها ثابت شد که سرمربی تیم ملی اگر تصمیمی می‌گیرد به خاطر موفقیت تیمش است و نباید تصمیماتش را شخصی دانست.

اینکه برخی تفکرات کی‌روش و ویلموتس را مقایسه می‌کنند و اعتقاد دارند سبک یکی کاملاً دفاعی و دیگری که ویلموتس باشد کاملاً تهاجمی است را می‌پسندی؟
هر مربی تفکرات و سبک خودش را دارد. کی‌روش اعتقاد زیادی داشت به کاینکه تیم ملی باید سازماندهی دفاعی خیلی قوی داشته باشد و برعکس ویلموتس بازی تهاجمی را می‌پسندد. هر دو تفکر قابل احترام است. فکر کنم در بازی‌های اخیر تیم ملی نشان دادیم که تیمی تهاجمی‌تر شده‌ایم و خداراشکر که در کارهای دفاعی هم موفق بوده‌ایم.

مدافع ثابت تیم ملی در تیم باشگاهی‌اش نیمکت‌نشین است، این عجیب نیست؟
خیلی مایل نیستم در این مورد حرف بزنم، چون نمی‌خواهم خدا ناکرده حاشیه‌ای برای خودم و یا پرسپولیس درست شود. هر مربی تفکرات خاص خودش را دارد و قطعاً کالدرون هم به دنبال موفقیت و سربلندی تیمش است. هنور دو هفته از لیگ سپری شده است و نباید به این زودی قضاوت کرد. من به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای به هر تصمیمی که سرمربی‌ام بگیرد احترام می‌‌گذارم. شرایط پرسپولیس را می‌دانستم که به این تیم آمدم و الان هم اصلاً از اوضاعم در تیم ناراحت نیستم. بازی‌های زیادی باقی مانده است و هر زمان کالدرون تشخیص بدهد به میدان می‌روم و بهترین عملکرد را خواهم داشت.

نیمکت‌نشینی در تیم ملی باعث نخواهد شد، از تیم ملی خط بخوری؟ ویلموتس در این مورد هشداری به تو نداد؟
نه، سرمربی تیم ملی چیزی به من نگفت و او خودش در بازی با کره جنوبی شناخت لازم را از من پیدا کرد. همان‌طور که گفتم مربیگری سلیقه‌ای است. شاید در زمان‌های مختلف بازیکنان زیادی بودند که در تیم ملی ثابت بازی می‌کردند، اما در باشگاه‌شان شرایط مناسبی نداشتند و یا برعکس. در مورد خودم هم تأکید دارم که برای قضاوت کردن زود است و بعد از دو هفته از آغاز لیگ نمی‌شود گفت من بازیکن نیمکت‌نشین پرسپولیس هستم.

کار کردن با کالدرون خوب است؟
کالدرون از روز اولی که آمد با زود آمدن و دیر رفتن‌هایش سر تمرین نشان داد که آمده است کار کند. او مربی پرتلاش و باانگیزه‌ای است که این روحیه خود را به خوبی به شاگردانش انتقال می‌دهد. اعتقاد من است که کالدرون می‌تواند کمک زیادی به پرسپولیس کند و آینده روشنی در انتظار تیم‌مان است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)