سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: می‌خواهیم کاری کنیم آنهایی که آرزو می‌کردند با ما هم‌گروه شوند از این آرزو پشیمان شوند.

به گزارش تسنیم، جایگاه کارلوس کی‌روش در فوتبال پرتغال تقریباً تضمین‌شده است، چرا که او بازیکنان مستعدی را که بعدها به نسل طلایی پرتغال معروف شدند را در سال‌های 1989 و 1991 به قهرمانی جام جهانی زیر 20 سال رساند. کارلوس که در جام جهانی 2010 تیم ملی پرتغال را هدایت کرد، تابستان امسال به همراه تیم ملی ایران در جام جهانی حضور پیدا خواهد کرد تا اولین سرمربی پرتغالی لقب بگیرد که 2 بار در این تورنمنت معتبر حضور پیدا می‌کند.

این مربی پرتغالی که در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی به همراه تیم ملی پرتغال مغلوب اسپانیا شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت امیدوار است، تیم ایران را برای نخستین بار به دور حذفی رقابت‌ها برساند. کی‌روش در مصاحبه‌ای که با سایت فیفا داشته در خصوص کارکردن با سرالکس فرگوسن و اهدافش با تیم ملی ایران به مواردی اشاره کرده است که در زیر می‌آید:

کارکردن در کنار سرالکس فرگوسن در منچستریونایتد
کی‌روش در خصوص کار کردن در کنار سرالکس فرگوسن گفت: کار کردن با فرگوسن فصلی دیگر از دوران حرفه‌ای‌ام بود. من نیمی از دوران حرفه‌ای خود را در باشگاه‌ها و نیمی دیگر را در تیم‌های ملی سپری کرده‌ام اما بنا به دلایلی به جرات می‌توانم بگویم که برجسته‌ترین دوران حرفه‌ای‌ام کار کردن با سرالکس بود. پیش از هر چیز با احترام به تمامی باشگاه‌های جهان باید بگویم که منچستریونایتد بهترین باشگاه جهان است که بهترین جو و فوق‌العاده‌ترین تماشاگران دنیا را دارد.

وی در ادامه افزود: کار کردن به عنوان یک مربی در فوتبال انگلیس و منچستریونایتد یک امتیاز به شمار می‌آید که من آن را به دست آورده‌ام. همیشه به اینکه این شانس را داشته‌ام تا عضوی از تیم منچستریونایتد باشم و از بودن در کنار سرالکس فرگوسن به این سطح دانش و تعهد برسم، افتخار خواهم کرد. منچستریونایتد باشگاهی خارق‌العاده است و با واژه‌ها نمی‌توان فرگوسن را توصیف کرد. من در مدت 6 سالی که در این تیم بودم چیزهای زیادی آموختم و دوستان خوبی از جمله سرالکس را پیدا کردم.

کارلوس کی‌روش و سرمربیگری ایران
ایران در آخرین بازی خود از مرحله انتخابی جام جهانی 2014 برزیل از گروه A منطقه آسیا در خانه کره‌جنوبی موفق شد با گل رضا قوچان‌نژاد جواز حضور در مرحله پایانی این رقابت‌ها را کسب کند.

* آقای کی‌روش، شما همیشه گفته بودید که برای رسیدن به جام جهانی می‌خواهید از استعدادهای کشف‌نشده در ترکیب تیم ملی ایران بهره ببرید. آیا به این هدف خود رسیدید؟

ما بدون تجربه بین‌المللی و کیفیت بازیکنان نمی‌توانستیم خودمان را به مرحله پایانی جام جهانی برسانیم. در مدت 2 سالی که هدایت ایران را به عهده دارم این فرصت فراهم شد تا بازیکنان ایرانی که در سرتاسر اروپا بازی می‌کنند را کشف کرده و به ترکیب تیم ملی اضافه کنیم. وقتی من هدایت ایران را بر عهده گرفتم ایران تنها یک لژیونر داشت ولی حالا  6 یا 7 بازیکن شاغل در لیگ‌های خارجی داریم. آیا این تعداد کافی نیست؟ من هم فکر می‌کنم که این تعداد رضایت‌بخش نیست ولی اوضاع از زمانی‌که شروع به کار کردم خیلی بهتر شده است. رضا مثال خوبی از یک بازیکن با استانداردهای جهانی است که در ابتدا از دعوت شدنش به تیم ملی ایران حمایت نشد.

* از حالا چه اهدافی را با تیم ملی ایران دنبال می‌کنید؟

در 2 سال و نیم گذشته از ما انتظار می‌رفت که واجدالشرایط حضور در مرحله پایانی جام جهانی 2014 شویم و در واقع مسئولیت انتظار 78 میلیون ایرانی روی دوش‌مان بود. وقتی بازیکنان امید و آرزوهای یک ملت را بر دوش می‌کشند کار سختی دارند و مسئولیت سنگینی را بر روی دوش‌شان احساس می‌کنند. پوشیدن پیراهن تیم ملی هم این مسئولیت را سنگین‌تر از گذشته می‌کند ولی ما این رویا را عملی کردیم و این تصویر ذهنی را واقعیت بخشیدیم.

فاز جدیدی که از حالا شروع کرده‌ایم این است که باید بدانیم ما به عنوان یک توریست و برای گذراندن تعطیلات پا به رقابت‌های جام جهانی نخواهیم گذاشت. ما می‌خواهیم با غرور و افتخار، عزت و احترام در مقابل بهترین تیم‌های جهان بازی کنیم و تا جای ممکن حریفی سرسخت برای رقبا باشیم و به هدف‌مان برسیم. ایران تا کنون به مرحله دوم این تورنمنت نرسیده است، پس ماموریت ما این است که تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا این رویا را هم عملی کنیم. ما در جمع تیم‌های مدعی نیستیم و پیش از قرعه‌کشی هم می‌دانستیم که تمامی 31 تیم دیگر به دنبال این بودند که ما در گروه‌شان قرار بگیریم ولی ما می‌خواهیم کاری کنیم آنهایی که آرزو می‌کردند با ما هم‌گروه شوند از این آرزو پشیمان شوند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)