" این چه جور بسته پیشنهادی محرمانه‌ای است که در ایران همه از آن خبر دارند!" این واکنش کی‌روش به خبرهای منتشر شده از جزییات پیشنهاد فدراسیون فوتبال به اوست. این جمله‌ را علی کفاشیان به نقل از کارلوس کی‌روش بر زبان آورده است.

به گزارش ایسنا، پس از انتشار پیشنهاد 7 بندی فدراسیون فوتبال به کارلوس‌ کی‌روش علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال در موضع‌گیری عجیبی مفاد منتشر شده را دقیق و کاملا منطبق با واقعیت ندانست اما از آن روز به بعد در چندین مصاحبه‌ای که با شبکه‌های تلویزیونی انجام داده با چرخشی عجیب، روزی یک یا چند بند از آن بسته منتشر شده را تایید می‌کند که نشان می‌دهد هنوز تکلیف ایشان با واقعیت مشخص نیست!

 

** " به رسمیت شناختن نظارت کمیته فنی" قابل توجه روزنامه ورزشی!

 

کفاشیان در مصاحبه‌ای که دیروز (جمعه) از برنامه ورزش و مردم پخش شد " نظارت کمیته فنی بر کار کی‌روش و به رسمیت شناختن کمیته توسط این مربی" را به عنوان یکی از درخواست‌های فدراسیون در بسته پیشنهادی تایید کرد و گفت: " در قرارداد جدیدی که با کارلوس کی‌روش منعقد می‌کنیم نیز آورده‌ایم که او باید در جلسات کمیته‌ فنی شرکت کند و گزارشات خود را ارائه دهد. البته باید نظرات کمیته‌ فنی را نیز در کارهای خود لحاظ کند. " این دقیقا همان بندی است که چندی پیش یکی از روزنامه‌های ورزشی ضمن تایید برخی مفاد بسته منتشر شده آن را تکذیب کرده بود!

 

** قرارداد 3+1 ساله یا 4 ساله مشروط؟!

 

رییس فدراسیون بارها در مصاحبه‌های مختلف گفته بود با سرمربی تیم ملی تا پایان جام جهانی 2018 قرارداد امضا می‌کند و دیروز هم اشاره داشت که می‌خواهیم 80 درصد تیمی که قرار است در جام جهانی 2018 بازی کند به جام ملت‌های آسیا 2015 برود و درباره مدت قرارداد کی‌روش و تایید بند دیگری از بسته منتشر شده، گفت: " اگر با کی‌روش قرارداد ببندیم سه ساله خواهد بود و این مربی را تنها برای جام ملت‌ها نمی‌خواهیم به همین دلیل باید به‌گونه‌ای قرارداد ببندیم که در آینده هم بتوانیم توقعات را برآورده کنیم. " بنابراین این صحبت مشخصا قرارداد 4 ساله مشروط با کارلوس‌کی‌روش (انتهای جام 2014 تا انتهای جام 2018) که در صورت راهیابی تیم ملی به جام جهانی 2018 از سال 2017 تا 2018 ادامه خواهد داشت و در غیر این صورت فسخ می‌شود را کاملا تایید می‌کند.

** قول چه امکاناتی به کی‌روش دادید؟

 

کفاشیان درباره تامین امکانات کافی برای تیم ملی، یکی دیگر از بندهای منتشر شده مبنی بر اینکه فدراسیون متعهد می‌شود تا تمامی امکانات لازم برای آماده‌سازی تیم ملی در راه جام ملت‌های آسیا در سال 2015 و جام جهانی 2018 را فراهم سازد، هم این طور پاسخ داد: " کی روش با علم به امکاناتی که فوتبال ایران دارد قراردادش را تمدید می کند. با این حال ما باید شرایط مطلوبی را برای ادامه همکاری فراهم کنیم. "

 

** با شناخت از کی‌روش بندهای 7 گانه تنظیم شده‌اند!

 

رییس فدراسیون همچنین گفت: " با توجه به شناختی که از روحیات کی‌روش داریم، برای آنکه مشکلات بعدی پیش‌ نیاید، تمام درخواست‌ها و اختلافات به صورت مکتوب در‌می‌آید چرا که قبلا مشکلاتی پیش آمد اما با تعامل جلو رفتیم " این صحبت کفاشیان دقیقا اشاره‌ به بند تعیین و تقسیم حدود مسوولیت و دخالت نکردن هر یک از طرفین در کار دیگری دارد.

 

** دستیار ایرانی هم که هست

 

اما کفاشیان در مصاحبه‌ دیگری که عصر چهارشنبه انجام داد، به موضوع دستیاران کی‌روش ( طبق بسته منتشر شده  کی‌روش می‌تواند از 2 دستیار خارجی و یک مربی ایرانی در کادر فنی‌اش استفاده کند) اینگونه پرداخت: " یکی از شروط ما برای کی‌روش این است که دستیار اولش ایرانی باشد. او هم به ما گفت که خودش گزینه موردنظرش را انتخاب می‌کند که به‌نظرم حرف درستی است. " موضوع 2 دستیار ایرانی هم در صورت صحت به تازگی جزو خواسته‌های رییس فدراسیون قرار گرفته است.

 

** مبلغ 1.4 میلیون یورویی و واکنش جالب کی‌روش

اما مهمترین قسمت بسته پیشنهادی مبلغ 1.4 میلیون یورویی است که کفاشیان سعی دارد از واژه رقم تخمینی برای آن استفاده کند. البته او در اظهارنظری عجیب گفته است: " رقم‌هایمان را هم تعدیل کردیم که البته در این‌خصوص باید عنوان کنم که کی‌روش از همان ابتدا گفته بود مسائل مالی برای او ارزشی ندارد و به موارد دیگر فکر می‌کند! " مشخص نیست فدراسیون چطور رقم پیشنهاد‌ی‌اش به کی‌روش یا کی‌روش رقم پیشنهادی فدراسیون را تعدیل کرده‌اند چون پیشنهاد از سوی فدراسیون بوده است! در هر حال بنابر آنچه نوشته شده بود مبلغ پیشنهادی ابتدا 1.5 میلیون یورو بود و فدراسیون 100 هزار دلار از آن کم کرد.

 

همچنین کی‌روش واکنش جالبی به انتشار جزییات پیشنهاد فدراسیون داشته؛ واکنشی که از زبان کفاشیان اعلام شده است: این چه جور بسته پیشنهادی محرمانه‌ای است که در ایران همه از آن خبر دارند!

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)