پرسپولیس نیوز: سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در آستانه مراسم قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، گفت: برخی بازیکنان در تیم‌های بزرگ دست به کارهای تاریخی می‌زنند مانند مسی.

در‌آستانه مراسم قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه برای مشخص شدن تکلیف تیم‌ها در مرحله گروهی، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پای مصاحبه یک شبکه تلویزیونی از کشور آرژانتین نشست، خبرنگار آرژانیتی از کی‌روش درباره خاطرات او و طرز تفکرش نسبت به فوتبال آرژانتین پرسید.

کی‌روش در بخشی از این مصاحبه درباره خاطرات خوبش از دوران مربیگری که به آرژانتین مربوط می‌شود، گفت: از فوتبال کشور شما (آرژانتین) خاطرات خوبی دارم مثلا هنگامی که با فیفا همکاری داشتم دوستان آرژانتینی برای من مشاوران خوبی بودند.

وی در ادامه افزود: نکته دیگری که می‌توانم درباره فوتبال آرژانتین بگویم مربوط می‌شود به حضور سباستین ورون درمنچستر یونایتد.

کی‌روش در ادامه خاطرنشان کرد: البته خاطرات بدی هم از فوتبال آرژانتین دارم و آن مربوط می‌شود به رویارویی ایران و آرژانتین در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، در آن هنگام ما بازی بسیار خوبی انجام دادیم و البته باید بگویم که بازیکنان بزرگ معمولا دست به کارهای تاریخی می‌زنند. برای مثال می‌شود به رونالدو و مسی اشاره کرد اینها بازیکنانی هستند که در یک لحظه سرنوشت یک بازی را تغییر می‌دهند و این همان کاری بود که مسی برای آرژانتین در جام جهانی انجام داد.

کی‌روش با اشاره به بازی تاریخی ایران و آرژانتین گفت: به هر حال ما در آن بازی جانانه حضور یافتیم و ثابت کردیم که تیم کوچکی نیستیم، البته که فاصله فوتبال دو کشور مشخص بود و هست. اما آرژانتین مسی را داشت و مسی در یک لحظه غفلت بازیکنان ما کار را تمام کرد.

کی‌روش در ادامه سخنان خود در واکنش به اصرار خبرنگار آرژانتینی مبنی بر محق بودن فوتبال این کشور در آن پیروزی گفت: به این فکر کنید که اگر آن پنالتی گرفته می‌شد سرنوشت بازی تغییر می‌کرد، البته نتیجه تغییر نمی‌کندو قرار نیست به گذشته برگردیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوالی درباره احتمال و شانس کشورهای آسیایی و آفریقایی در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، گفت: به هر حال ساختار فوتبال در کشورهای آسیایی ویژگی‌های خود را دارد و سرعت رشد فوتبال در این کشورها بالا نیست. صعود به جام جهانی برای کشورهای آسیایی و آفریقایی کار بسیار سختی است و معمولاً مردم این کشورها به خاطر صعود به جام جهانی جشن ملی می‌گیرند و حق دارند اما این بار به صعود از گروه خود فکر می‌کنیم و می‌دانیم که به هر حال شانس کشورهای آسیایی و آفریقایی به اندازه قدرت‌های اروپایی نیست.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)