پرسپولیس نیوز: سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: بازیکنانم تلاش زیادی کردند تا بازی را در دست بگیرند و مستحق این برد بودیم و ۴ روز دیگر باید با ژاپن بازی کنیم.

کارلوس کی‌روش بعد از پیروزی ۲ بر صفر مقابل چین و صعود به نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا در نشست خبری گفت: در درجه اول برد را به هر دو تیم تبریک می‌گویم. بازی سختی را پشت سرگذاشتیم. چین سازماندهی خوبی داشت و آمادگی خوبی داشت و بعد از چند سال توانستم بازی را کنار لیپی برگزار کنیم.لیپی بازیکنان خوبی ساخته  است. بازیکنانم تلاش زیادی کردند تا بازی را در دست بگیرند و مستحق این برد بودیم و ۴ روز دیگر باید با ژاپن بازی کنیم.

* بازی ساده و سهل نبود

وی در مورد اینکه برنامه‌هایش برای مرحله بعدی چیست و تیم ملی رویایی‌تر و فراتر از قاره آسیاست، گفت:بازی به هیچ عنوان ساده و سهل نبود و هر لحظه ای که کوچکترین اشتباهی‌ می‌کردیم بازیکنان چین روی ما فشار می گذاشتند و نزدیک می‌شدند به ما.

*  یکی از بهترین مربیان تاریخ فوتبال در چین بود 

کی روش افزود: بازیکنان نشان دادند از نظر تمرکز و انگیزه بسیار خوب هستند و چین بازیکنان خوبی دارد. یکی از بهترین مربیان تاریخ فوتبال در چین بود پس هوشیارانه و با تمرکز بالا بازی کردیم.یک بازی دیگر داریم که از نظر انگیزه ها و مسائل تبدیل به بازی بزرگتر می شود ولی وقتی داور سوت بازی را به صدا در می آورد یک بازی دیگر می شود.

* مدعیان فوتبال آسیا به سمتمان می آیند

سرمربی تیم ملی تصریح کرد:بازیکنانم باید تلاش کنند تا پیروز میدان شوند به خصوص الان که تیم های بزرگ به اصطلاح خودشان به سمت مان می آیند. مدعیان فوتبال آسیا به سمت مان می آیند، ژاپن و کره جنوبی.نتیجه اینکه کره جنوبی و ژاپن مدعی فوتبال آسیا هستند و به بازیکنانم گفتند که باید عالی نشان بدهند.بازی که امشب نشان دادیم کافی نیست. باید از اشتباهات مان درس بگیریم تا بهتر شویم.

* احساس می کنم طارمی لیز خورد اما در جایگاه قضاوت نیستم
وی در مورد اینکه مهدی طارمی را خیلی ساده از دست دادیم و خطایی بی مورد انجام شد و بدون او چه خواهید کرد،گفت:هنوز فیلم بازی را ندیدم اما احساس می‌کنم طارمی لیز خورد ولی من در جایگاهی نیستم که بخواهم قضاوت کنم.هیچ وقت خوب نیست که بازیکنی را از دست می دهید. فرقی نمی‌کند اسم بازیکن چه باشد. بازی قبل امیری را از دست دادیم و این بازی هم طارمی را.

* از AFC می خواهم در قانونش بازبینی کند

کی روش دامه داد: فقط می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم به صورت خاضعانه حرفم را به گوش ای اف سی برسانم که دو کارت زرد مانع از این نمی شود که بازیکنان وارد رختکن نشوند درست است بازیکن محروم است و نمی‌تواند وارد زمین شود این منطقی است اما اگر بازیکن نتواند به رختکن برود و در شادی تیمش و یارانش باشد منصفانه نیست. خاضعانه از ای اف سی می خواهم در این مورد بازبینی مجدد کند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)