پرسپولیس نیوز: کارلوس کی‌روش پس از بهره‌برداری از زمین شماره ۲ کمپ تیم‌های ملی فوتبال گفت: این زمین میراث من است برای فوتبال ایران.

کارلوس کی‌روش در حاشیه تمرین امروز تیم ملی که در زمین شماره ۲ کمپ تیم‌های ملی و پس از گذشت سه سال از آماده سازی این زمین برگزار شد، گفت: اولین روز را اینجا به یاد دارم که با کفاشیان تقریبا ۸ سال پیش حضور یافتیم. آنجا گفتم که اولین مطلب مهم بهبود زمین تمرین اینجاست. امروز پس از گذشت تقریبا ۸ سال زمین جدید را در آکادمی فوتبال آزمایش می‌کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال افزود: مطمئن هستم و امیدوارم که خیلی از افراد مخصوصا مربیان تیم‌های ملی بتوانند لبخند بزنند، چرا که می‌توانند از این صحنه برای رویدادهای بین المللی استفاده کنند. پایبند بودن به این زمین و ایجاد ساختمان پِک باعث شد تا یکسری دشمن پیدا کنم، اما امروز بار دیگر همانطور که شاهد هستید می‌توانیم یک زمین برای تیم‌های ملی فوتبال داشته باشیم. ما صحبت‌های‌مان را در رسانه‌ها انجام نمی‌دهیم و این زمین میراثی است که از طرف من برای فوتبال ایران باقی می‌ماند. تحت ریاست مهدی تاج، شما آقایان یک زمین دارید. شاید برای برخی‌ها هضم این مسئله دشوار باشد، اما مهم‌ترین مطلب این است که تیم‌های ملی امروز یک قدم رو به جلو برمی‌دارند.

کی‌روش خاطرنشان کرد: از تک تک کسانی که باعث شدند این مطلب به واقعیت تبدیل شود، تشکر می‌کنم. از ۸ سال پیش گفتم که ما نیاز به زمین درجه یک داریم و امروز این اتفاق افتاد. امیدوارم خدای متعال نگهدار این زمین و مردم باشد.

وی در واکنش به اینکه از او به خاطر اینکه از زمین‌های بی‌کیفیت انتقاد می‌کرد، گلایه کرده بودند، اما امروز شاهد زمین باکیفیتی هستیم، گفت: زمین جدید، یک قدم رو به جلو خواهد بود، اما تنها موضوع برای پیشرفت فوتبال ایران نیست. فکر می‌کنم همه مربیان با من موافق باشند که ما تنها نیاز به یک زمین نداریم و زمین‌های زیادی می‌خواهیم.

کی‌روش تصریح کرد: پیش از آغاز جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، حسن روحانی رئیس جمهور محترم ایران صحبت‌های الهام بخشی انجام داد و با بیان «یک کشور، یک ضربان» باعث ایجاد انگیزه و الهام برای بازیکنان شد تا برای غرور کشور ایران بجنگند.

سرمربی تیم ملی فوتبال خاطرنشان کرد: همانطور که مطلع هستید، مقام معظم رهبری در سخنان‌شان از تیم ملی قدردانی کردند که این صحبت‌ها برای من و بازیکنان باعث افتخار و قوت قلب بود. مطمئنا فرمایش‌های ایشان برای ما الهام بخش خواهد بود و از صمیم قلب از طرف خودم و تک تک بازیکنان از ایشان تشکر می‌کنم. فرصت نداشتیم نزد ایشان رفته و تشکر کنیم، اما می‌خواستم مراتب تشکرم را به ایشان ابلاغ کنم.

کی‌روش افزود: مطمئنا فرمایشات مقام معظم رهبری الهام‌بخش خواهد بود و تلاش می‌کنیم در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا به قهرمانی دست پیدا کنیم. فرمایشات ایشان و همچنین صحبت‌های رئیس جمهور باعث خواهد شد تلاش کنیم به موفقیت برسیم و قدم‌های رو به جلو برای موفقیت برداریم اما اعتقاد من این است که با این فرمایشات و کلام‌های الهام‌بخش اولویت باید حمایت از تیم ملی باشد. باید از آماده‌سازی ما حمایت شود چرا که فقط ۳ ماه تا آغاز جام ملت‌ها زمان داریم.

سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: در ماه‌های سپتامبر و اکتبر ۲ بازی در تاریخ فیفا را از دست دادیم و تلاش می‌کنیم برای روز فیفا در آبان ماه یک بازی دوستانه با ترینیداد و توباگو داشته باشیم. یک بازی هم با ونزوئلا در تهران برگزار خواهیم کرد. بسیار تلاش خواهیم کرد تا قبل از جام ملت‌ها ۳ بازی در تهران انجام دهیم.

کی‌روش در واکنش به سوال خبرنگار تسنیم، در مورد اینکه آیا او از حریفان دوستانه‌ای که برای تیم ملی در نظر گرفته شده رضایت دارد یا خیر گفت: شما به عنوان عضوی از رسانه‌ها باید به مردم توضیح دهید که چرا این اتفاق رخ می‌دهد. وقتی شما به مغازه‌ای می‌روید و با بودجه‌ای که در اختیار دارید نمی‌توانید فراری بخرید باید پیکان بخرید. شاید هم مجبور شوید دوچرخه بگیرد مثل ما که قبل از جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل واقعا با دوچرخه خود را آماده مسابقات کردیم. این افرادی که نام می‌برید قبل از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه کجا بودند؟

وی اضافه کرد: قبل از جام جهانی یک حریف به نام لیتوانی داشتیم و ۳ بازی دوستانه را از دست دادیم. چند روز پیش ایمیلی داشتیم از برزیل، وقتی این ایمیل رسید همه جشن گرفتیم. در پاسخ ایمیل برزیل پرسیدیم شرایطتان برای بازی دوستانه با ما چیست اما تا الان جوابی نداده‌اند. اگر عراق با آرژانتین بازی می‌کند این وظیفه شماست که به عنوان یک شخص از اصحاب رسانه به مردم توضیح دهید که چرا این اتفاق رخ می‌دهد. ما هم تلاش می‌کنیم با منابع محدودی که در اختیار داریم به دنبال حریف تدارکاتی باشیم.

کی‌روش گفت: از من می‌پرسید آیا خوشحالید مقابل ۳ تیم از آمریکای جنوبی بازی می‌کنید؟ بله خوشحالم چون از اروپا هیچ تیمی نمی‌تواند با ما بازی کند. در آفریقا همه درگیر جام ملت‌های این قاره هستند در آسیا هم تیمی نمی‌خواهد با ما بازی کند چون تقویمش را بسته است. در آمریکای جنوبی از برزیل گرفته تا آرژانتین مبلغ ۱٫۵ میلیون دلار از ما می‌خواهند تا با آنها بازی کنیم. از جاهای دیگر و با دوستان خود تلاش کردیم تا با تیم‌های بولیوی و ونزوئلا بازی کنیم.  این وظیفه شما رسانه‌هاست که به مردم این توضیحات را ارائه دهید و واقعا شرایطی که ما داریم چیست؟ باید جلوی بازی تظاهرگونه را بگیریم. وقتی شخصی می‌گوید شما (کی‌روش) با توجه به ارتباطی که با پرتغال دارید چرا بازی دوستانه با این تیم را هماهنگ نمی‌کنید باید یک شخص پیدا شود تا یک میلیون دلار پرداخت کند تا این بازی برگزار شود و آن فرد بگوید چه منبعی وجود دارد که این پول پرداخت شود؟ حقیقتا بیایند و بازی‌های تظاهرگونه را انجام ندهند.

سرمربی تیم ملی فوتبال با تمجید از حریفان آینده تیم ملی اضافه کرد: تیم‌های ونزوئلا و بولیوی برای مسابقاتی که پیش‌رو دارند رقابت می‌کنند و حریفان خیلی خوبی هستند. حالا می‌خواهم فنی و فوتبالی جواب شما را بدهم. من به دنبال این هستم تا تیمم مقابل تیمی به میدان برود که بتواند حداقل ۷۰ درصد مالکیت توپ را در اختیار داشته باشد. شما بازی عراق و‌ آرژانتین را دیدید؟ من دیدم. در این مسابقه آرژانتین ۹۰ درصد مالکیت توپ و میدان را در اختیار داشت و در نهایت ۴ بر صفر پیروز شد. در پایان این مسابقه بازیکنان عراق اعتماد به نفس‌شان را از دست داده بودند. در این میان فقط ایجنت‌ها بودند که کمیسیون خوبی از این مسابقه نصیب‌شان شد. من نمی‌خواهم این اتفاق برای تیم ملی رخ دهد. من می‌خواهم تیمم با حریفانی بازی کند که ۷۰ درصد مالکیت توپ در اختیارش باشد تا بتوانیم چگونه حمله کردن و دفاع کردن را تمرین کرده تا در جام ملت‌ها از آن بهره ببریم. نمی‌توانیم با اسپانیا تمرین کنیم و ۹۰ درصد توپ و میدان در اختیار آنها باشد اما در جام ملت‌ها بیاییم با یمن بازی کنیم. امیدوارم این نکته فنی من را به صورت کامل به مردم انتقال دهید.

کی‌روش درباره اظهارات اخیر رضا شاهرودی در گفت‌وگو با تسنیم مبنی بر اینکه کی‌روش اجازه استفاده از کمپ تیم‌های ملی و ساختمان پک را به تیم امید نمی‌دهد و همچنین گلایه‌های حمید استیلی، تصریح کرد: من لباسم ۴ جیب دارد. یک جیب را برای ساختمان پک گذاشتم و جیب پایین‌تر را برای زمین کمپ تیم‌های ملی. جیب دیگر را برای مقام‌ها و جام‌هایی که به دست خواهیم آورد قرار داده‌ام و … تا بتوانم همه اینها را با خود به منزل ببرم. فقط الان دنبال یک مهندس هستم که ببینم چطور اینها را در جیبم جای دهم!

وی گفت: دو سال پیش وقتی ساختمان پک آماده شد جلسه‌ای با مسئولان فدراسیون در محل ساختمان پک داشتیم. در آن جلسه کادر تیم ملی زیر ۱۷ سال، کادر تیم ملی بانوان و تیم ملی زیر ۲۳ سال نیز حضور داشتند. تک تک آنها محل‌هایی (دفتر کار) برای خود در اینجا انتخاب کردند اما تا به امروز هیچ یک از آنها در دفتر خود حضور پیدا نکردند و این دفترها همانند همان روز اول افتتاح ساختمان پک است. دلیل ساختن این ساختمان این بوده که تمام تیم‌های ملی از آن استفاده کنند. من در این ساختمان با علی پروین، وینفرد شفر و علی دایی دیدار کردم و شخصا به آنها گفتم حتی باشگاه‌ها هم در صورت لزوم می‌توانند از امکانات ساختمان پک استفاده کنند. این زمین کمپی هم که آماده شده فرصت خوبی است تا تمام تیم‌های ملی از آن استفاده کنند.

کی‌روش یادآور شد: اینکه استیلی ادعا می‌کند نتوانسته برای دیدن ساختمان پک به آنجا برود به این دلیل بوده که احتمالا سرش خیلی شلوغ است. او چطور وقت کرد به روسیه بیاید و از تماشای بازی‌های تیم ملی لذت ببرد؟ چطور وقت کرد به اردوی تیم ملی بیاید و با بازیکنان ملاقات کند اما تا به امروز وقت نکرده به ساختمان پک سر بزند؟ ایشان خودشان در این مورد توضیح خواهند داد. به غیر از این موارد مدارکی داریم که ثابت می‌کند این تیم‌ها از امکانات ساختمان پک استفاده کرده‌اند. اینکه می‌گویند من چه مشکلی با تیم امید دارم تاکید می‌کنم من در زندگی‌ام مشکلی با شخصی ندارم اما افرادی را که دروغ می‌گویند را دوست ندارم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)