پرسپولیس نیوز: سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان بازی دوستانه مقابل لیتوانی را هدیه‌ای از طرف خدا برای تیمش دانست و به تمجید از مدافع وسط تیمش پرداخت.

کارلوس کی‌روش در حاشیه تمرین امروز تیم ملی فوتبال کشورمان در مورد پیروزی تیمش برابر لیتوانی اظهار داشت: این بازی آخر برای آماده‌سازی و به نوعی هدیه‌ای از طرف خدا بود تا آماده‌سازی نهایی را برای حضور در جام جهانی داشته باشیم. این بازی خوبی برای ما بود.

فقط به انتقادهایی که با احترام باشد، اهمیت می‌دهیم
وی در واکنش به انتقادات صورت گرفته از عملکرد خط دفاعی تیم ملی در دیدار برابر ترکیه تصریح کرد: در فوتبال به انتقادهایی که با احترام باشد، اهمیت می‌دهیم، چون بازی فوتبال اهمیت به نقطه نظرات دیگران است، اما وقتی انتقادها جبهه‌های فکری به خاطر منافع اشخاص خاص و باشگاه خاصی صورت می‌گیرد، آنجاست که غیرقابل قبول خواهد بود و گاهاً این اتفاق می‌افتد.

نسل دفاع وسط‌های آینده تیم ملی را می‌توانید در تیم من ببینید
سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان افزود: ما چهار دفاع وسط داریم. فراموش نکنید وقتی مرتضی پورعلی‌گنجی را آوردم، در آن برهه انتقاد می‌کردند که چرا او را دفاع وسط گذاشتید. الان علاوه بر این بازیکن، سیدمجید حسینی، محمدرضا خانزاده و روزبه چشمی را داریم. نسل دفاع وسط‌های آینده تیم ملی را می‌توانید در این چهار بازیکن ببینید.

چشمی مدرن‌ترین مدافع وسطی است که فوتبال ایران در ۱۰ سال گذشته مانندش را نداشته
کی‌روش همچنین به کنایه گفت: البته من تجربه آنچنانی در فوتبال ندارم و تنها ۳۷ سال تجربه دارم! در باشگاه بزرگی هم کار نکرده‌ام، اما با وجود تجربه کم و محدودم می‌توانم در رابطه با انتقادهایی که از چشمی می‌شود، بگویم که او مدرن‌ترین دفاع وسط است که ایران در ۱۰ سال گذشته مانند او نداشته است.

می‌توانیم مراکش را شگفت‌زده کنیم
وی در مورد ابهاماتی که پیرامون ترکیب تیم ملی وجود دارد، عنوان کرد: واقعیت این است که می‌توانیم مراکش را شگفت‌زده کنیم، چون ما همه چیز را درباره آنها می‌دانیم، اما مراکشی‌ها در مورد ما نمی‌دانند.

در اینکه برنامه‌های آماده‌سازی ما اجرا نشد، فدراسیون مقصر نبود
سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در واکنش به این سؤال که برنامه‌های ایده‌آل او برای آماده‌سازی تیم ملی انجام نشد و آیا با این شرایط می‌توان امیدوار بود که ایران با آمادگی خوب در مسابقات جام جهانی شرکت کند، گفت: نخیر، الان زمان مناسبی نیست که در مورد این مسائل صحبت کنیم. حقیقتاً باید بگویم فدراسیون فوتبال ایران مقصر نبود که برنامه‌ آماده‌سازی ما انجام نشد. فکر می‌کنم این اتفاقی بود که گروهی در وقوع آن مقصر بودند. رفتار رسانه‌‌ها، باشگاه‌ها و تفکر عده‌ای از هواداران دست به دست هم داد تا چنین اتفاقاتی بیفتد. مطمئناً وزارت ورزش و جوانان رأی نهایی را دارد تا باشگاه‌ها را به حمایت از تیم ملی الزام کند. این مسئولیت (حمایت از تیم ملی) برعهده همه ما خواهد بود.

همه شما تصمیم گرفتید که اولویت فوتبال ایران لیگ قهرمانان باشد نه جام جهانی
کی‌روش یادآور شد: فکر می‌کنم این مسئولیت اجتماعی رسانه‌ها بود که در یک سال گذشته نتوانستند اهمیت جام جهانی را به خوبی منعکس کنند. شما (رسانه‌ها) کاهاً این اجازه را دادید که یکسری منافع خودخواهانه داخلی به تیم ملی ضربه بزند. بگذارید خیلی شفاف‌تر بگویم، شما در رسانه‌ها و مسئولان فدراسیون فوتبال و وزرات ورزش و باشگاه‌ها این تصمیم را گرفتید که اولویت اول فوتبال ایران را به لیگ قهرمانان آسیا اختصاص بدهید. این گزینه‌ای بود که انتخاب شد تا حمایت شود و باید الان هم با آن کنار آمد. این اتفاق نقطه‌نظر من نبود. در یک سال گذشته سعی کردم توجهات را به تیم ملی جلب کنم و بگویم جام جهانی یک لحظه خاص است. بعد از قرعه‌کشی جام جهانی هم سعی کردم به همه اطلاع‌رسانی کنم که گروه ما خواستار یک آماده‌سازی خاص است.

وی در ادامه تصریح کرد: شما لیگ قهرمانان آسیا را انتخاب کردید و باید با مسئولیت آن کنار بیایید. این نظر شما، وزارت ورزش و آقایان بود، نه نقطه نظر من. من اکنون هم احترام می‌گذارم، اما شفاف می‌گویم مقصر همان‌هایی هستند که گفتم.

اجازه انتقاد از نایکی را ندارید چون به جای حمایت از تیم ملی به ما پشت کردید!
کی‌روش در واکنش به خودداری شرکت نایکی از دادن البسه به بازیکنان تیم ملی گفت: الان تنها مسئله ما با این شرکت نیست. آماده‌سازی ایران متأسفانه با مسائل دیگر متضرر شده است، وقتی می‌خواهیم اردو و کمپ برگزار کنیم همیشه با این مشکلات مواجه بوده‌ایم، ولی شما دوستان این اجازه اخلاقی را ندارید که از نایکی انتقاد کنید، چون وقتی زمان حمایت از تیم ملی بود، آن را زمین گذاشتید. شما هم به نوعی تیم را تحریم کردید، به خاطر اینکه بین جام جهانی که قلب ۸۰ میلیون ایرانی برای آن می‌تپد تا لیگ قهرمانان آسیا که تیم قهرمان آخر آن را هیچکس یادش نیست، لیگ قهرمانان آسیا را انتخاب کردید. شما تیم ملی را زمین گذاشتید و رها کردید و باید با این کنار بیایید.

برای آنهایی که صدای ما را نشنیدند باید دکتر پیدا کنیم
وی در واکنش به صحبت خبرنگاران که «از یک سال گذشته همواره از تیم ملی حمایت کرده‌اند، اما مسئولان به صحبت‌های آنها گوش نداده‌اند»،‌ گفت: من اهمیت جام جهانی را درک کرده بودم. باید با هم یکسری دکتر پیدا کنیم برای کسانی که حرف ما را نشنیده‌اند! بله واقعیت این است شما حمایت کردید، ولی در ایران وقتی چند نفر که منافع تیم ملی شاید برای‌شان مهم نباشد، صحبت می‌کنند بقیه به زانو در می‌آیند. ان‌شاءالله یک دکتر پیدا کنیم تا آنها صدای ما را بشنوند.

هر بازیکنی در زمین باشد جانش را خواهد داد
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در رابطه با اینکه بسیاری منتظر سورپرایز تیم ملی در جام جهانی هستند، تصریح کرد: تفکر جنگیدن و متعهد بودن به تیم ملی هیچ وقت تغییر نمی‌کند. واقعیت این است که چند مشکل داریم که سعی می‌کنیم آنها را برطرف سازیم. یکسری مصدومیت‌ها داریم که امیدواریم برطرف شوند. هنوز زود است که به نتیجه‌گیری خاصی برسیم. آقایان، فرقی نمی‌کند کدام بازیکن ایرانی داخل زمین باشد، اما هر کسی باشد جانش را در زمین خواهد داد.

بهترین رهبران ارکستر هم وقتی ساز آنها کوک نباشد، نمی‌توانند خوب کار کنند
کی‌روش در واکنش به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه با حضور او، شاهد بازیکنان خوب و مربیان خارجی در فوتبال ایران بودیم، گفت: نمی‌دانم، آرزوی قبلی و دعای من این است که ایران هر روز پیشرفت کند. مربیان ایرانی هم تلاش خود را می‌کنند. بهترین رهبران ارکستر هم وقتی ساز پیانو آنها کوک نباشد، نمی‌توانند خوب کار کنند. چند روز قبل از اولین بازی تیم ملی در جام جهانی، زمان مناسبی نیست که بخواهیم صحبت کنیم. فقط می‌خواهم در مورد مسائلی که مرتبط با اولین بازی تیم ملی است، صحبت کنم. ما تلاش می‌کنیم که بهترین عملکرد را داشته باشیم.

وی در پایان تصریح کرد: اگر بهترین عملکرد را داشته باشیم، یعنی بهترین آماده‌سازی جواب داده است. چند روز به اولین بازی ما باقی مانده است و بیایید تمرکزمان را برای آماده‌سازی تیم ملی بگذاریم. آب از پل گذشته و نمی‌توان آن را برگرداند. نمی‌توانید چشم‌تان را روی افرادی ببندید که در یک سال گذشته با تیم ملی همکاری نکرده‌اند. ما این نقطه نظر را داریم که خیلی شفاف و ساده است. بعضی از این افراد این کار را انجام ندادند و در حقیقت مسئولیت پذیر نبودند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)