پرسپولیس نیوز : سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان نسبت به اهمیت جام جهانی ابراز تردید کرد و گفت: سعی می‌کنیم بهترین عملکرد را در جام جهانی داشته باشیم، اما بعد از آن امیدواریم خدا به ما کمک کند و از تیم‌مان محافظت کند.

کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال در حاشیه تمرین امروز (جمعه) تیم ملی فوتبال کشورمان نسبت به اهمیت جام جهانی ابراز تردید کرد و اظهار داشت: یک سال پیش تصور می‌کردم جام جهانی مهم باشد، اما الآن نمی‌دانم.

وی در پاسخ به این پرسش که «چرا این‌طور فکر می‌کنید؟»، گفت: دلیلش را از فدراسیون سؤال کنید!

کی‌روش درباره اینکه تیم ملی زمانی که با چهار بازیکن تمرین می‌کرد، برای هواداران نگرانی به‌وجود آمده بود، گفت: می‌توانید جواب این سؤال را از خود هواداران و یا اهالی فوتبال سؤال کنید.

سرمربی تیم ملی کشورمان در واکنش به این جمله که «حالتی که شما دارید ما را ناراحت می‌کند»، تصریح کرد: شما چرا نگران شده‌اید؟! همه در کشور از این شرایط راضی هستند، پس چرا شما باید ناراحت باشید؟ روز قبل از بازی مقابل ازبکستان از من این سؤال را مطرح می‌کنید؟! این را باید ۲۰ روز پیش می‌پرسیدید. وقتی که این سؤال را مطرح کردید فکر کردم که از لحاظ روحی یا فیزیکی ناسالم هستم و بابت این موضوع ترسیدم.

وی راجع به اینکه کی‌روش همیشه با قدرت حرف می‌زد و حالا چه شده که این‌قدر ناامیدانه درباره تیم ملی صحبت می‌کند، بیان داشت: وقتی شما در یک مدت به‌عکس جهت رودخانه شنا می‌کنید شاید دیگر این معقول نباشد و شما به این نتیجه برسید که برگردید و به‌جهت رودخانه شنا کنید. اگر الآن همه خوشحال هستند من هم خوشحال هستم. فدراسیون، سازمان لیگ، باشگاه‌ها و مربیان همه خوشحال هستند، پس من هم خوشحالم.

کی‌روش در پاسخ سؤال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه جدا از نیمه خالی لیوان که عدم آماده‌سازی مناسب برای تیم ملی است، اما در نیمه پر تیم ملی ایران لژیونرهای خوب و آماده‌ای دارد که می‌توانند به وی کمک کند، خاطرنشان کرد: اگر شما می‌خواهید درباره شرایط فعلی لژیونرها حرف بزنید یک بحث هست و اگر می‌خواهید درباره روند آماده‌سازی آنها صحبت کنید، بحث دیگری است. منظور شما کدام است؟ آیا شما فکر می‌کنید چون چند بازیکن در اروپا داریم دیگر نیازی به آماده‌سازی نیست؟ این نقطه نظر من نیست و شما نمی‌توانید من را مجبور کنید تا نظرم را عوض کنم. بنده قبول می‌کنم این واقعیت را اما چرا باید دیگر برای آن لبخند بزنم یا گریه کنم. این درخواست فدراسیون است و من باید آن را قبول کنم.

سرمربی تیم ملی کشورمان در خصوص اینکه “آیا هواداران با این وضعیت می‌توانند به تیم ملی در جام جهانی امیدوار باشند؟” اشاره کرد: بهتر است من پاسخ این سؤال را ندهم.

وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره اینکه “روز گذشته مصاحبه‌ای از شما منتشر شد که تفاوت‌هایی با صحبت‌های حال حاضر شما داشت و اینکه دلیل این تفاوت چیست؟”، یادآور شد: آن مصاحبه برای هفت ماه پیش بود.

کی‌روش درباره اینکه چرا صحبت‌هایش ناامیدکننده است، افزود: آقایان بیایید یک مطلب را شفاف مطرح کنیم. ما باید در زندگی همیشه امیدوار و باانگیزه بوده و توقع بهترین‌ها را داشته باشیم، اما تفاوتی وجود دارد. بعضی از افراد خودشان را بیشتر مستحق موفقیت‌ها می‌دانند. حالا آن افراد چه‌کسانی هستند؟ افرادی که بیشتر آماده می‌شوند. افرادی که بیشتر تعهد دارند اصولاً موفقیت بیشتری کسب می‌کنند. اینها افرادی هستند که در فوتبال خدا هم برای موفقیت‌شان به آنها کمک می‌کند. آقایان، ما فردا یک بازی پیش‌ِرو داریم و از فردای این بازی تا روز ۱۵ ژوئن که اولین بازی‌مان در جام جهانی است، سعی می‌کنیم بهترین آماده‌سازی را برای بازیکنان داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی کشورمان ادامه داد: با این اوصاف اما بنده نمی‌توانم اتفاقات نادرستی را که رخ داده است، پنهان کنم. ما یک برنامه کامل با عنوان «مسترپلن» از یک سال پیش تهیه و تدوین کرده بودیم که فدراسیون آن را تأیید کرده بود و قرار بود اجرا شود. مسترپلنی که قرار بود برای آماده‌سازی تیم ملی باشد تبدیل به مسترپلن مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا شد! من موافق این مطلب نیستم و فکر نمی‌کنم که اتفاق درستی بوده است. این در واقعیت رخ داده است و حالا چرا باید در موردش حرف بزنیم. همه خوشحال بودند و الآن هیچ مطلب دیگری ندارم که درباره‌اش حرف بزنم.

«باید واقعیت‌ها را ببینیم و سعی کنیم بهترین دستاوردها را داشته باشیم»، وی با بیان این جمله تصریح کرد: این یک تصمیم و گزینه بود که فوتبال ایران انتخابش کرد، من باید بپذیرم، اما نمی‌توانید من را مجبور کنید که من از ابتدا موافق این موضوع بوده‌ام. من این سؤال را از شما دارم. چرا تا امروز نگران این مطلب نبودید و چرا امروز نگران شدید؟ آبی که از زیر پل رد شود دیگر به آن برنمی‌گردد. عذرخواهی می‌کنم، اما این دوگانگی را متوجه نمی‌شوم. بحث را اینجا تمام کنید. درباره این مطلب آخرین روزی هست که حرف می‌زنیم، الآن باید تمرکز‌مان روی آماده‌سازی بازیکنان باشد و سعی کنیم در جام جهانی بهترین عملکرد را داشته باشیم.

کی‌روش درباره علت اضافه شدن سیدمجید حسینی به تمرینات تیم ملی و اینکه آیا این تصمیم به‌دلیل مصدومیت علی کریمی بوده است یا خیر، بیان کرد: مجید حسینی از ابتدا در برنامه‌های‌مان بوده، اما الآن علی کریمی مصدوم است و در اردوی نهایی ما حضور نخواهد داشت و به جام جهانی هم نخواهد رسید. مجید حسینی یکی از بازیکنانی بود که کادر تیم ملی بسیار برای ریکاوری او تلاش کرد همان‌طور که ما تلاش کردیم تا مصدومیت وریا غفوری، امید ابراهیمی و پژمان منتظری برطرف شود. مجید حسینی از ابتدا در برنامه‌های تیم ملی حضور داشت.

سرمربی تیم ملی کشورمان درباره سؤال دیگری مبنی بر اینکه ارائه پیشنهاد شش‌ماهه برای تمدید قرارداد با تیم ملی یا برنامه‌ریزی‌های نادرست برای آماده‌سازی دلیل صحبت‌های ناامیدکننده کی‌روش است، عنوان کرد: من حرف‌های ناامیدکننده‌ای نزدم. اگر شما در این مسیر حرکت می‌کنید دارید اشتباه می‌روید. من سعی کردم شفاف توضیح دهم. شما جام جهانی را در پیش دارید. سرمربیان سابق تیم ملی مثل ایویچ یا سرمربی کره جنوبی، عربستان یا دیگر تیم‌های آسیایی و آفریقایی حاضر در جام جهانی تماماً اعتقاد دارند بازیکنان داخلی این کشورها نیاز به آماده‌سازی بیشتری دارند. حتی قبل از جام جهانی گذشته تیم ملی یک اردوی سه‌هفته‌ای در آفریقا و یک اردوی خوب در اتریش و برزیل داشت، اما الآن افرادی را شما دارید که فکر می‌کنند ایران مانند اسپانیا، پرتغال و آلمان به همین ۱۵ روز برای آماده‌سازی زمان نیاز خواهد داشت.

وی یادآور شد: برای همین ما یک مسترپلن خاص را برای جام جهانی طراحی کردیم به همان دلایلی که شما بهتر می‌دانید، اما این برنامه برای حمایت از تیم‌های حاضر در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا عوض شد. به‌خاطر خدا دیگر این سؤال را از من نپرسید. آقایان بنده منفی نیستم و بازیکنان هم منفی‌بافی نخواهند کرد. تمام تلاش‌مان را می‌کنیم و سعی می‌کنیم بهترین عملکرد را در جام جهانی داشته باشیم، اما بعد از آن امیدواریم خدا به ما کمک کند و از تیم‌مان محافظت کند، لطفاً این مسئله آماده‌سازی را همین امروز و همین جا تمام کنید. به‌خاطر اینکه شما رسانه‌ها دیگر این حق را ندارید که این سؤال را بپرسید. همه شما دیروز کجا بودید؟! خیلی ممنون که امروز آمده‌اید برای پرسیدن این سؤال‌ها، اما اکثریت شما تا به امروز کجا بودید؟! مانند بقیه افراد من هم الآن خوشحال هستم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)