سرمربی تیم ملی فوتبال ایران معتقد است نباید فکر کنیم با پیروزی بر کره جنوبی همه چیز درست شده و باید برای آینده و بازی با ازبکستان سخت کار کنیم.

پرسپولیس نیوز، کارلوس کی‌روش اظهار کرد: اولین درس بسیار مهمی که می‌توانیم بعد از بازی با کره جنوبی بگیریم این است که هیچ وقت نباید از نتایج بدست آمده هول شویم و آینده را تمام شده بدانیم. وقتی ما یک هدف خاص و شفاف داریم، باید همواره به آن اعتقاد داشته و برای رسیدن به آن تلاش کنیم.

وی افزود: پستی و بلندی بعضا پیش می‌آید اما مهم اعتقاد داشتن به هدف و کارمان است. در این راه باید گاهی به انتقادها گوش داد و و از آنها درس گرفت اما همانطور که گفتم اعتقاد داشتن به هدف و عملکرد مهمترین مساله برای ماست.

کی‌روش درباره حضور 100 هزار نفری تماشاگران در استادیوم آزادی در بازی ایران و کره‌جنوبی، خاطرنشان کرد: هواداران یک روز بسیار زیبا و به یادماندنی را در تاریخ فوتبال ایران و سابقه ورزشی من در فوتبال رقم زدند. این برد را به همه آنها تقدیم می‌کنیم. حضورشان هم زیبا و هم پرهیجان بود. من در بازی‌های مهم بسیاری در دوران ورزشی‌ام حضور داشتم اما بازی ایران و کره برایم جزو اوقات خاص بود، چه پیش از بازی، چه در حین آن و چه بعد از مسابقه.

سرمربی تیم ملی در واکنش به اینکه ظاهرا از اینکه در بازی اخراج شدید و شوک دیگری به بازیکنان وارد شد، چندان ناراحت نبودید، اظهار کرد: آن مقطع زمانی بود که جریان بازی برگشت. البته داور در بعضی صحنه‌ها مسوولیتش را به درستی انجام نمی‌داد که به ضرر ما شده بود. اشتباه ممکن است از داور، مربی و بازیکن سر بزند اما برخی اشتباه‌ها قابل چشم‌پوشی نیست و به طور مثال داور باید با ضرباتی که کاپیتان کره جنوبی با آرنج به برخی بازیکنان ما می‌زد و چندین مرتبه هم رخ داد برخورد می‌کرد. تعجب کردم داور باسابقه سنگاپوری با مدافع کره جنوبی برخورد نمی‌کرد!

کی‌روش گفت: کار من حفاظت از بازیکنان نیست اما وقتی آن اتفاق سه تا پنج مرتبه آن هم در زمانی که ما 10 نفره بودیم صورت می‌گرفت، من سعی کردم از بازیکنان حمایت کنم. البته احساس خوبی نسبت به اخراج نداشتم.

سرمربی تیم ملی که صبح امروز در برنامه ورزش و مردم صحبت می‌کرد، با بیان اینکه ایران در نیمه نخست بازی هم عملکرد خوبی برابر کره داشت، ادامه داد: ما در نیمه نخست هم اجازه ندادیم کره‌ای ها بتوانند خودشان را به خوبی در زمین پیدا کنند و فضا داشته باشند. البته کره در نیمه دوم از نظر جسمانی در سطح ایده‌آل خود نبود. وقتی تیم ما 10 نفره شد، کره ریسک بیشتری داشت و فشارش را بیشتر کرد و این طبیعی بود که ما عقب‌نشینی کنیم و به فکر استفاده از ضدحملات باشیم. جلو آمدن کره به ما فضای بیشتری برای حرکت داد و نهایتا جریان مسابقه تغییر کرد. تنها چیزی که در تیم ما در کل زمان بازی تغییری نکرد انگیزه و روحیه جنگندگی بازیکنان بود. همچنین تمرکز بالا که باید در طول بازی حفظ می‌شد.

کی‌روش روند یکسان و منطقی تیم ملی را عامل موفقیت در بازی‌های آینده عنوان کرد و گفت: فوتبال پر از نظرات مختلف است اما ما باید سعی کنیم یکسان و بدون اشتباه عمل کنیم. بعد از باخت تیم ایران به لبنان و زیر سوال رفتن تعهد بازیکنان، تمام سعی ما و بازیکنان بر این بود که جواب انتقادها را فقط در زمین بدهیم. مهم همین بود که با تلاش و کوشش بتوانیم عملکرد خوبی در زمین مسابقه داشته باشیم و جوری کار کنیم که تماشاگران به بازی ما افتخار کنند. خوشحالم که بازیکنان این را ثابت کردند و نشان دادند می‌توانند نتیجه ضعیف گذشته را جبران کنند.

وی با بیان اینکه نباید از برد کره جنوبی مغرور شد، گفت: این موضوع مهمی است. همانطور که با باخت به لبنان همه چیز پایان یافته نیست، وقتی هم که کره جنوبی را می‌بریم نباید فکر کنیم همه چیز درست شده است. ما به کارمان اطمینان داریم و باید با اعتماد به نفس بالایی مسیرمان را ادامه دهیم.

سرمربی تیم ملی درباره دیدگاهش نسبت به دعوت از بازیکنان گفت: من با شرایط مشخصی بازیکنان را دعوت می‌کنم. چهار ویژگی در بازیکنان فوتبال اهمیت زیادی دارد که شامل وضعیت روحی، تکنیکی، تاکتیک‌پذیری و جسمانی است و البته در آخر تجربه‌ای که بازیکنان می‌توانند به تیم ملی بیاورند. باید بازیکنانی به تیم ملی دعوت شوند که مثمر ثمر باشند چون تیم ملی محلی برای یاد گرفتن نیست. قطعا بازیکنانی که در این چهار ویژگی شرایط خوبی داشته باشند، ما می‌توانیم آنها را به تیم ملی دعوت کنیم. ما زمان زیادی برای جشن گرفتن نداریم و باید برای آینده سخت کار کنیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)