پرسپولیس نیوز: کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت که سید جلال حسینی کاپیتان پرسپولیس بخشی از قلب او را تسخیر کرده است!

کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در نشست خبری پیش از دیدار دوستانه مقابل بولیوی گفت: بابت تاخیری که در نشست خبری داشتم، عذرخواهی می‌کنم، چون جلسه‌ای داشتیم که دیر آمدم. دلایل حضورمان در اینجا مشخص است، آن هم ارزش دادن به بازی با بولیوی است.

سرمربی تیم ملی فوتبال افزود: مطمئنا فردا بازی خوبی با تیم بولیوی خواهیم داشت، آنها بازیکنان بسیار خوبی دارند، از جمله فاموس و یک نفر دیگر که بازیکنانی خوبی هستند. مطمئنا بازیکنان ما دیدار خوبی خواهند داشت و فرصتی مناسبی برای تیم ملی در راه آماده‌سازی در تهران خواهد بود. این اولین حضورمان در آزادی پس از جام جهانی است و امیدوارم تماشاگران حضور داشته و از بازی لذت ببرند.

کی‌روش در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه تیم ملی در بازی تدارکاتی برابر ازبکستان به لحاظ مالکیت بهتر بود و اکنون برای دیدار برابر بولیوی چه تاکتیکی خواهد داشت، گفت: در حال حاضر تغییرات آنچنانی در شرایط تاکتیکی نخواهیم داشت و اکنون زمان تغییرات رادیکالی نیست و باید به فکر پیشرفت باشیم. بازی در جام ملت‌ها، نوع دیگری را به ما دیکته خواهد کرد و ما هم راهکارهای مناسب برای بازیکنان خواهیم داشت.

وی ادامه داد: مطمئنا هوشمندانه و منطقی نبود که بخواهیم پایه‌های اصلی تیم ملی در جام جهانی و عملکردشان را نادیده بگیریم. باید از آنها استفاده کرده تا در جام ملت‌ها نیز عملکرد بهتری داشته باشند. وقتی تیمی داریم که در جام جهانی مقابل اسپانیا و تیم خوب پرتغال کار هجومی انجام می‌دهد و بازیکنانی داریم که کار هجومی خوبی داشته‌اند، مطمئنا در جام ملت‌ها نیز، از آنها استفاده خواهیم کرد. دقیقا به همین منظور، بازی تدارکاتی برابر ازبکستان برگزار کرده و فردا با بولیوی و سپس دیدارهای دیگری خواهیم داشت تا بازیکنان را به آمادگی و شرایط خوبی برسانیم.

کی‌روش درباره حواشی چند وقت اخیر درباره تیم ملی گفت: بیش از ۴۰ سال است از آخرین بار قهرمانی تیم ملی در جام ملت‌ها می‌گذرد. درباره سؤالی که مطرح کردید، باید
بگویم که کاملا شفاف نوشتیم و توضیح دادیم. سؤالی که مطرح کردید، سؤال بسیار خوبی است، اما سؤال اصلی اینجاست که کجا و در چه زمینه‌ای می‌خواهیم موفق باشیم. چرا دیگران
شکست خورده‌اند و به موفقیت نرسیده‌اند؟ سؤال این است که چرا در ۴۰ سال گذشته، نتوانسته‌ایم به موفقیت برسیم. باید خاضعانه بازیکنان را بپذیریم و نقاطی که ما در آنها ضعف داریم را شناسایی کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال خاطرنشان کرد: مطلب بسیار مهمی که همه از جمله کارشناسان باید به آن توجه کنند، این است که برای موفقیت در جام ملت‌های آسیا، باید کار متفاوت و بهتر از گذشته داشته باشیم. بگذارید در این خصوص مثالی بزنم، ما در شرایط خوب و سلامتی قرار داریم، اما یک تعداد سردردهایی وجود دارد. سؤال اینجاست که آیا می‌خواهید مُسکن‌ها را قبل از جام ملت‌ها بدهید یا پس از آن؟ در حال حاضر کار خودمان را انجام می‌دهیم و منتظر مسکن‌ها هستیم، وقتی داروها را بگیریم، حال‌مان خوب می‌شود. استراتژی ما در حال حاضر همین است. استراتژی ما این است که همه بازیکنان حاضر بوده و انگیزه خوبی داشته باشند. بازیکنان ما کاملا متعهد بوده و رو به جلو و برای آماده‌سازی تلاش می‌کنند.

خبرنگاری از کی‌روش پرسید که در راستای بازگشت سردار آزمون به تیم ملی، آیا بازیکنانی که قبل یا بعد از جام جهانی از تیم ملی کنار گذاشته شده‌اند مثل سیدجلال حسینی و رامین رضاییان هم ممکن است به تیم ملی برگردند  که سرمربی تیم ملی در پاسخ گفت: شاید شما موافق باشید یا نباشید، اما نمی‌توانید بازیکن بزرگی مثل سیدجلال حسینی را نبینید، چون او یکی از کاپیتان‌هایی بود که در زمان حضورم در تیم ملی و سال‌هایی که بازی کرد و بهترین عملکرد را داشت. او علاوه بر اینکه همیشه جایگاهی در تیم ملی دارد، جای خاصی از قلبم را هم تسخیر کرده است، چون شماره پیراهن او ۴ است و با حضور سیدجلال حسینی و تیم ملی، توانستم به چهارمین حضورم در جام جهانی برسم پس از صعود تیم ملی به جام جهانی، پیراهن سیدجلال را برداشتیم و امیدوارم با این توضیح به این داستان نقطه پایانی بگذاریم. از شما ممنونم و امیدوارم کمک کنید تا هواداران به ورزشگاه بیایند. (لازم به توضیح است نشست خبری کی‌روش در شرایطی در پک برگزار شد که بالای سر او عکس سیدجلال حسینی قرار داشت.)

کی‌روش در واکنش به این پرسش که چرا نشست خبری امروز خود را در مجموعه پِک برگزار کرده و آیا این اتفاق دلیل خاصی داشته است، گفت: بله برگزاری نشست خبری در این مکان (پک) دلیل داشت. هر کاری که در زندگی حرفه‌ای انجام می‌دهم همیشه دلیل دارد. دلیل برگزاری نشست خبری امروز در پک این بود که دوستان رسانه‌ای اینجا تشریف بیاورند، به این دلیل که شما افرادی هستید که مستقیماً با مردم و هواداران صحبت می‌کنید و در ارتباطید. می‌خواهم شما این را به مردم منتقل کنید تا آنها هم متوجه شوند شما جزیی از خانواده مهم ما محسوب می‌شوید، این مکان ساخته و طراحی نشده برای تعدای از افراد محدود،‌ اینجا ساخته شده تا در خدمت فوتبال ایران باشد. خواهش کردم شما امروز اینجا باشید تا این احساس به شما دست بدهد که جزو خانواده ما هستید.

وی افزود: دلیل دوم که نشست خبری را به پک آوردم این بود که این موضوع با احترام مرتبط است. اگر به این ساختمان با دقت نگاه کنید می‌بینید که احترامی برای فوتبال ایران وجود دارد که در هر گوشه ساختمان تصاویری از این افراد می‌بینید که آنها فوتبال ایران را ساخته‌اند، بازیکنان، مربیان و کسانی که سخت کار کرده‌اند. هر گوشه و کنار این ساختمان ادای احترامی است به کسانی که به فوتبال ایران خدمت کرده‌اند. این شرایطی است که شما مطالب را با هواداران در میان بگذارید که بدانند این ساختمان مکانی است برای احترام، تقدیر و تحسین. شما می‌بینید عکس تمام سرمربیان ملی،‌ بازیکنانی که بیش از صد بازی ملی داشتند و تصاویری از صحنه‌های خاص و پیروزی فوتبال ایران که در تاریخ ثبت شده در ساختمان پک وجود دارد. هیچ‌کس این کار را تنها انجام نداده و ما این کار را در کنار خانواده فوتبال ایران انجام داده‌ایم و دلیل برگزاری کنفرانس اینجا همین بوده است.

«با بازگشت سردار آزمون به تیم ملی آیا می‌تواند شاهد بازگشت بازیکنانی مانند سید جلال حسینی که از تیم ملی کنار گذاشته شده‌اند، هم بود؟» سرمربی تیم ملی ایران در واکنش به این پرسش گفت: من مطمئن هستم ترجمه‌ای که به من رسیده دقیق است. وقتی شما می‌گویید برخی بازیکنان کنار گذاشته شده‌اند، شاید اینگونه کلمات و واژه‌ها مناسب نباشد. این کلمات نمایانگر و منعکس کننده احترام به یکدیگر است. شما تنها در لحظه و موقعی می‌توانید از این کلمه (کنار گذاشتن) استفاده کنید که کسی صاحب یک پیراهن یا پست باشد. اینجا کسی صاحب پیراهن و پست نیست.

کی‌روش اضافه کرد: موقعیت و فرصت بازیکنان تیم ملی به نوعی نیست که به طور مثال صاحب خانه باشند. در تیم ملی اینگونه نیست، این کاملاً یک نگرش اشتباه است. پیراهن‌های تیم‌های ملی تنها چیزی است که تا ابد باقی ماند. در برهه‌های مختلف زمانی برخی از بازیکنان این شانس را خواهند داشت تا بدنشان را درون این پیراهن قرار دارند. دقیقاً در همین جایی که هستیم، این فرصت را داشتم تا با بازیکنان صحبت کنم. وظیفه اصلی سرمربی تصمیم‌گیری است. اگر دست من بود به جای ۲۳ بازیکن ۴۶ بازیکن را انتخاب می‌کردم، من یا هر مربی دیگری مجبور است ۲۳ بازیکن انتخاب کند، در این صورت مطمئناً یک بازیکن در لیست خواهد بود یا خیر، اما این به هیچ عنوان به معنی احترام کم نیست.

سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: شما درمورد بازیکنی صحبت می‌کنید که عکسش بالای سر من (سید جلال حسینی) است. او تاریخ سازی کرد و با بنده هفت سال و نیم در تیم ملی حضور داشت و در یک تصمیم، من اعتقاد داشتم برخی از بازیکنان دیگر باید گزینه‌های اول من باشند، اما هیچ‌کس نگفته و تصمیم نگرفته که یک بازیکن را کنار بگذارد و یا به آن بی‌احترامی کند. در هر لحظه اگر نیاز باشد درهای تیم ملی به روی بازیکنی مانند سید جلال همیشه باز است، به خصوص با جایگاهی که او دارد. ما باید به آینده فکر و به جلو حرکت کنیم. اگر رو به جلو حرکت نمی‌کردیم احتمال الان سردار آزمون اینجا نبود و علی دایی اکنون اینجا نشسته بود. بازیکنان می‌آیند و می‌روند. همانطور که سید جلال  گفت باید به این تصمیمات احترام گذاشته شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)