پرسپولیس نیوز: سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به این نکته اذعان کرد که ژاپنی‌ها استحقاق راهیابی به فینال مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ را داشته‌اند.

کارلوس کی‌روش پس از شکست ۳ بر صفر تیم ملی فوتبال کشورمان برابر ژاپن در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹، اظهار داشت: مهمترین مسئله این است که بازی بسیار رقابتی را شاهد بودیم. تعادل لازم در نیمه اول در هر دو تیم مشهود بود تا اینکه در یک لحظه یک اشتباه خیلی ساده و بسیار مظلومانه که بازیکنان من فکر می‌کردند خطایی رخ داده و منتظر تصمیم داور بودند، رقم خورد.

ژاپنی‌ها استحقاق رسیدن به فینال را داشتند
سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در ادامه افزود: از لحاظ احساسی تیم ما بعد از گل اول ژاپن به‌هم ریخت و یک شکست احساسی را شاهد بودیم. از آنجا به بعد شاهد حضور یک تیم و آن هم ژاپن بودیم که به گل رسید. به ژاپنی‌ها تبریک می‌گویم که استحقاق رسیدن به فینال را داشتند و از بازیکنان خودم هم یک تشکر بسیار بزرگ می‌کنم که با در نظر گرفتن همه دشواری‌ها و محدودیت‌ها تلاش بسیار زیادی در این چند سال داشتند و از تک‌تک‌ آنها تشکر می‌کنم.

خوشحالم که این ماجراجویی را با بازیکنان ایرانی پشت سر گذاشتم
وی درباره این موضوع که بعد از هشت سال حضورش در تیم ملی انتظار داشتیم شاهد بهترین تیم ملی باشیم، ولی این اتفاق رخ نداد و رؤیای ما از دست رفت، چرا تیمی که این همه میدان دیده و دو جام جهانی و یک جام ملت‌ها را پشت سر گذاشته بود نتوانست نتیجه بگیرد، عنوان کرد: در روزهای گذشته تمام نقطه‌نظراتم را گفتم و اینکه چه کارهای لازمی باید انجام شود. فکر می‌کنم افراد زیادی باشند که بخواهند به صحبت‌های من گوش دهند، ولی زمان آن نیست که بعد از چنین بازی بخواهند این چیزها را بشنوند. مهمترین مطلب بعد از بازی امروز این است که بسیار خوشحالم که این ماجراجویی را با بازیکنان ایرانی پشت سر گذاشتم. آنها فوق‌العاده و بی‌نظیر بودند و استحقاق داشتند که در فینال حضور داشته باشند، به خاطر تمام زحماتی که کشیدند.

بازیکنان ایران توانستند نظرها را جلب کنند، برای آنها بهترین آرزوها را دارم
کی‌روش همچنین تصریح کرد: فکر می‌کنم که ساده‌ترین نوع مطرح کردن این صحبت این است که یک آهنگ معروف را نقل قول کنم که الان پایان اینجاست. من بسیار خوشحالم و الان زمان این هست که مراتب تقدیر خودم را تقدیم هواداران فوتبال ایران کنم. فوتبال ایران این فرصت را داد که مربی این تیم و بازیکنان در هشت سال گذشته باشم و برای تک‌تک آنها بهترین آرزوها را دارم که البته استحقاق بهترین‌ها را دارند. آنها کسب اعتبار کردند و توانستند نظرها را جلب کنند به خاطر اینکه در زمان‌های مناسب توانستند بهترین عملکرد را داشته باشند.

پایان اینجاست!
«برای ژاپن بهترین آرزوها را در بازی فینال می‌کنم.»، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان با بیان این جمله ادامه داد: یک بار دیگر می‌گویم که از هواداران فوتبال ایران و کادرم تشکر می‌کنم و مراتب تقدیر خودم را از صمیم قلب به بازیکنان دارم و امیدوارم متوجه شوید که الان پایان اینجاست.

من به عنوان مربی راه خودم را رفتم و مهمترین موضوع همین است
وی همچنین خاطر نشان کرد: من به عنوان مربی راه خودم را رفتم و مهمترین موضوع همین است. برای ملت بزرگ ایران و هواداران فوتبال ایران بهترین آرزوها را دارم. من احساس می‌کنم مخصوصاً عملکرد بازیکنان ایران که در برزیل و روسیه و سال‌های گذشته داشتند،‌ به خاطر مردم بوده است. آنها به خاطر مردم این کار را کردند و این پیام را به بقیه جهان دادند که مردم ایران لیاقت این را دارند که این نگاه به آنها شود، یک توجه متفاوت و قدردانی متفاوت. باز هم از شاگردانم تشکر می‌کنم.

شما (خبرنگاران) سکوت کردید اما من برای تیم ملی‌تان جنگیدم!
کی‌روش در پاسخ به این پرسش که او چقدر در شکست امروز مقابل ژاپن نقش داشته است، گفت: من مسئولیت کامل تمامی اتفاقاتی که در زمین افتاد را می‌پذیرم، ولی دوست دارم از شما این سؤال را بپرسم که نقش شما در هشت سال گذشته چه بود؟ نقش شما سکوت بود، ولی من درون زمین برای تیم ملی شما جنگیدم!

آینده بسیار خوبی را برای تیم ایران می‌بینم
وی درباره این موضوع که آینده را چطور می‌بیند، گفت:  من آینده بسیار خوبی را برای تیم ایران می‌بینم، به خاطر اینکه بر پایه‌های خوبی برقرار شده و یک زمین و مرکز تمرین خیلی خوب دارد و یک نسلی از بازیکنان که به اعتقاد شخصی بنده در هشت سال آینده که هر کس سرمربی تیم ملی باشد انتخاب‌هایش حول و حوش همین بازیکنان خواهد بود.

اعتراض؛ پاسخ درخواست برای عذرخواهی از مردم!
سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در پایان نشست خبری به ادامه سؤال‌های خبرنگاران پاسخ نداد و با ناراحتی به یکی از خبرنگاران ایرانی در مورد اینکه از او خواسته بود عذرخواهی کند، اعتراض کرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)