پرسپولیس نیوز : کری های فوتبالی و رقابت های هواداری  تیم های ورزشی این روزها بیشتر از اینکه واقعی باشد مجازی شده است.

یکی از این کری های مرسوم به رخ کشیدن تعداد هواداران بین تیم های پرطرفدار فوتبال شده است. اما در این میان سنت ناپسندی در میان هواداران تیم آبی پوش پایتخت شکل گرفته و آن هم تصویرسازی برای زیاد نشان دادن تماشاگران خودی است.

 

با وجود اینکه ورزشگاه آزادی در طول سال دفعات زیادی سکوهای خود را مملو از جمعیت نمی بیند اما در معدود مسابقاتی هم که این ورزشگاه بزرگ ایران و آسیا لبالب از تماشاگر بوده مربوط به تیم پرسپولیس بوده است. کار به جایی رسیده است که سرمربی و بازیکنان استقلالی هم در مصاحبه های خود زبان به گله باز کرده و از معرفت بیشتر تماشاگران پرسپولیس نسبت به استقلال سخن گفته اند که آخرین آنها مربوط به کنفرانس مطبوعاتی قلعه نویی سرمربی استقلال پس از مسابقه این تیم برابر الهلال می شود.

پرسپولیسی ها در یکی دو سال اخیر در مسابقات مختلف خود در لیگ برتر ، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا به جز دربی برابر تیم هایی چون الغرافه ، گسترش فولاد تبریز و… هم موفق به پر کردن آزادی شده اند. اما در کمال تعجب استقلالی ها با وجود اینکه در کورس قهرمانی بوده اند چندین سال است که  نتوانسته اند سکوهای ورزشگاه آزادی را پر کنند. اوج حضور تماشاگران این تیم به مسابقات حساس این تیم در لیگ قهرمانان آسیا فصل جاری بازمی گردد که استقلالی ها با جمعیتی بالغ بر 70 تا 80 هزار تماشاگر بسیاری از سکوهای آزادی را خالی رها کردند.

بازی پرسپولیس با الغرافه:

بازی استقلال با فولاد:

در این میان برخی هواداران که از این مساله دل خوشی ندارند دست به تصویرسازی زده اند و با فعالیت مستمر به کمک نرم افزار فوتوشاپ عکس های ورزشگاه آزادی هنگام برگزاری دربی و حتی مسابقات پرسپولیس در این ورزشگاه را یکدست به رنگ آبی در آورده اند! تصویر زیر یک نمونه از همین عکس هاست که به قدری حرفه ای کار شده است ، بیننده در نگاه اول اگر تصویر واقعی را ندیده باشد مبهوت عظمت حضور آبی ها می شود! این عکس حتی از محافل غیر رسمی هم فراتر رفته و توسط سایت های معتبر خبری در گزارش هایشان مورد استفاده قرار می گیرد. نمونه اصل و دستکاری شده آن را ببینید:

فوتوشاپ:

اصل:

 

نمونه های دیگر:

اصل:

نمونه بعدی:

 

البته سابقه رابطه تنگاتنگ استقلالی ها با فوتوشاپ به تماشاگران محدود نشده و یکی دو سال پیش عکس جعلی از آفساید اشتباه دربی پایتخت که روی صفحه اول روزنامه رسمی این تیم منتشر شد هم کلی سر و صدا به پا کرد. عکسی که بعدها استقلالی ها مدعی شدند بدون اطلاع از ماهیت آن دست به چاپش زده اند. (لینک خبر)

 

این روزنامه البته در انجام کارهای عجیب و غریب ید طولایی دارد و روز گذشته هم حضور خود در مسابقات آسیایی را با یک تیتر عجیب و غریب به رخ پرسپولیسی ها کشید: صفحه اول

 

* گزارش اختصاصی از خبرگزاری پرسپولیس

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)