مرجع خبری پرسپولیس : هفته پنجم رقابت های فوتبال لیگ برتر کشور به عنوان پرگل‌ترین هفته تاریخ لیگ ایران لقب گرفت.

 

در هفته پنجم لیگ برتر فوتبال کشور فقط سپاهان، داماش و صبا گل نزدند و فولاد، شهرداری، نفت آبادان، نفت تهران، مس کرمان و مس سرچشمه یک گل زدند. این 9 تیم روی هم 6 گل به ثمر رساندند.30گل در این هفته لیگ برتر، توسط 9 تیم دیگر به ثمر رسید.

 

 

فجر سپاسی شیراز، 2 گل به ثمر رساند، پرسپولیس، ملوان، ذوب آهن، سایپا و راه آهن سه گل زدند، شاهین و استقلال 4 گل زدند و تراکتورسازی 5 گل به ثمر رساند تا تعداد 36 گل در این هفته رقم بخورد که به طور میانگین هر بازی لیگ 4 گل داشته است.

 

هر چند از حیث تعداد، این هفته پرگل ترین هفته تاریخ لیگ ایران بوده است، اما از حیث میانگین در هفته اول لیگ برتر سوم بیشتر گل ثبت شده است.

 

هفته اول لیگ سوم برتر (6و7 شهریور 82) و هفته پنجم لیگ یازدهم برتر (2و3 شهریور 90) را با یکدیگر مرور می کنیم:

 

هفته اول لیگ سوم:
* سایپا صفر – پیکان یک
* ذوب آهن 2 – فجر شهید سپاسی یک
* فولاد 2 – ابومسلم صفر
* پرسپولیس 8 – پگاه 2
* پاس 2 – استقلال 2
* شموشک2 – سپاهان 2
* برق شیراز3 – استقلال اهواز 4


31 گل در 7 بازی
میانگین: 42/4 گل در هر بازی

 

هفته پنجم لیگ یازدهم:
* ملوان 3 – ذوب آهن3
* سپاهان صفر – نفت تهران یک
* سایپا 3 – داماش صفر
* مس یک – فجر شهید سپاسی 2
* راه آهن 3 – مس سرچشمه یک
* شاهین 4 – صبا صفر
* فولاد یک – استقلال 4
* تراکتورسازی 5 – شهرداری تبریز یک
* پرسپولیس 3 – صنعت نفت یک


36 گل در 9 بازی
میانگین: 4 گل در هر بازی

 

مس سرچشمه، ضعیف ترین صعود کننده تاریخ لیگ برتر

در تاریخ لیگ برتر سابقه نداشته که یک تیم تازه صعود کرده به اندازه مس سرچشمه بد عمل کرده باشد. مس سرچشمه در حالی از 5 دیدار خود تنها یک امتیاز گرفته است که هیچ تیم تازه صعود کرده به لیگ برای اولین بار، اعم از نفت تهران در سال 89، استیل آذین در سال 88، مس کرمان در سال 85، شهید قندی در سال 84 و … به اندازه مس سرچشمه ضعیف عمل نکرده بودند.

 

در بازی های مشابه/ دایی 3 امتیاز بیشتر از استیلی دارد

به جز مس سرچشمه که تازه به لیگ برتر صعود کرده، می توان نتیجه گیری های پرسپولیس برابر چهار حریف دیگر در بازی های مشابه با یکدیگر در 2 فصل اخیر تحت رهبری استیلی و دایی مقایسه کرد.

 

بر این اساس باید عملکرد دو مربی در 4 بازی مشابه یعنی پرسپولیس با ملوان در تهران، پرسپولیس با شاهین بوشهر در بوشهر، پرسپولیس با شهرداری تبریز در تهران و پرسپولیس با صنعت نفت در تهران را با یکدیگر مرور کرد.

 

در این 4 بازی پرسپولیس علی دایی 7 و پرسپولیس حمید استیلی 4 امتیاز گرفته است. به عبارتی علی دایی 3 امتیاز بیشتر از حمید استیلی در کارنامه دارد.

 

با رسیدن به آمار 29 گل/ اولین هت تریک کاظمیان در لیگ

جواد کاظمیان به آمار 29 گل زده برای پرسپولیس در مدت حضورش در این تیم رسید. کاظمیان سال 82 به پرسپولیس آمد. او در همان سال اول برای پرسپولیس 4 گل در 26 بازی زد، در سال دوم 9 گل در 30 بازی و در سال سوم 12 گل در 30 بازی برای پرسپولیس به ثمر رساند و حالا رکورد او 4 گل در 5 بازی است تا از این حیث 29 گله شده باشد. این در حالی است که 3 گل زده به تیم صنعت نفت آبادان اولین هت تریک او برای پرسپولیس را در دوران حضورش در این تیم رقم زد.

به هرحال جواد کاظمیان، امروز در آستانه رسیدن به 30 گل در تاریخ لیگ برتر قرار دارد.

 

کاظمیان هنوز به باقری نرسیده است

کریم باقری با 31 و سهراب انتظاری با 30 گل همچنان بهترین گلزنان پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر هستند. با این حال کاظمیان با 4 گلی که در 2 هفته اخیر به ثمر رسانده 29 گله شده است.

او در حال حاضر با 29 گل مرد سوم پرسپولیس در این عرصه است. علیرضا نیکبخت با 27، محسن خلیلی با 26 و علی انصاریان با 21 گل، سایر گلزنان پرسپولیس هستند که در این عرصه بیشتر از 20 گل به ثمر رسانده اند.

 

ملوان-ذوب آهن؛ پر گل ترین مساوی تاریخ 2 تیم

ملوان و ذوب آهن،پر گل ترین مساوی لیگ امسال را دارند. این در حالی است که پر گل ترین مساوی تاریخ لیگ سال گذشته ثبت شد. در دیدار مورد اشاره ما تیم های فوتبال سایپای کرج و فولاد خوزستان به تساوی 5-5 دست یافتند.

در لیگ برتر 3 بار هم نتایج بازی تیم ها 4-4 تمام شده است. به هرحال تساوی 3-3 پرگل‌ترین مساوی در تاریخ بازی های 2 تیم فوتبال ملوان و ذوب آهن هم به شمار می رود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)