مرجع خبری پرسپولیس : ˝کارلوس کی روش˝ در هفتادمین سال فوتبال ملی ایران، تیمش را آماده دیدار با اندونزی می کند.


اگر بازی 2 تیم فوتبال ملی ایران و افغانستان را در روز سوم شهریور ماه سال 1320 به عنوان مبدا فوتبال ملی فرض کنیم، امروز عمر فوتبال ملی کشورمان به 70 سال خواهد رسید. فوتبال ملی ما در این مدت حدود 700 بازی ملی انجام داده است.

 

 

ایران در جریان بازی برابر افغانستان با نتیجه یک- صفر بازنده شد که در بسیاری از متون این بازی با تساوی 2 تیم تعریف می شود.

 

گمالویچ مرد شماره 56 خارجی های پرسپولیس
با آمدن ممدوتال و سرادان گمالویچ، تعداد مردان خارجی حاضر و شاغل در تیم پرسپولیس به 56 نفر رسید که از این جمع بسیاری بازیکن و بسیاری مربی و یا اعضای مختلف کادر فنی بودند. ویلیام مک لوری و آلن ویتل 2 بازیکن انگلیسی اولین مردانی بودند که در سال 55 به تیم فوتبال پرسپولیس آمدند. سرادان گمالویچ که سابقه حضور در کادر فنی استقلال را دارد عملا ً نفر 56 در جمع خارجی های تیم پرسپولیس است.

 

عنایتی 102 بازی کمتر از آرش برهانی
درست است که آرش برهانی، در حال حاضر بهترین گلزن تمام ادوار لیگ است اما جالب است بدانید که او، از رضا عنایتی 102 بازی بیشتر کسب کرده است. عنایتی سه فصل در ایران نبود. او در سال های 85، 86 و 87 در لیگ کشور امارات شاغل بود و بعد از حضور در این کشور به لیگ ایران برگشت و پیراهن تیم های فوتبال استقلال ، سپاهان و صبا را برتن کرد.

 

لیگ برتر، 5 آقای گل دارد
امروز لیگ برتر فوتبال ایران صاحب 5 بازیکنی است که این بازیکنان سابقه آقای گلی را در مسابقات لیگ دارند غلامرضا عنایتی در سال های 80، 83 و 84، مهدی رجب زاده در سال 85، آرش برهانی در سال 87، عماد رضا در سال 1388 و رضا نوروزی در سال 1389 پنج آقای گل مورد اشاره هستند. در این میان غلامرضا عنایتی با کسب سه بار عنوان آقای گل، بهترین عملکرد را در این عرصه دارد.

 

امتیازهای منحصر به فرد ستارگان ایرانی در آسیا
در فوتبال امسال لیگ ایران، بازیکنانی هستند که امتیازات منحصر به فردی دارند. کارنامه نفرات مورد نظر را در زیر مرور می کنیم.

 

بازیکنان که مرد سال آسیا شدند:
1- علی کریمی 2004
2- مهدی مهدوی کیا 2005

 

بازیکنانی که قهرمان آسیا شدند:
1- فرهاد مجیدی (العین 2003)

 

بازیکنانی که در تیم های درجه اول اروپایی بازی کرده اند:
1- وحید هاشمیان
2- علی کریمی
3- مهدی مهدوی کیا
4- فریدون زندی

 

سومین بازی سرخابی ها در شهریور
پرسپولیس و استقلال برای سومین بار در شهریور ماه به مصاف یکدیگر خواهند رفت. سرخابی ها تا به حال 2 بار در شهریور ما به مصاف هم رفتند و حالی برای سومین بار است که در این ماه بازی می کنند. اولین بار در روز 16 شهریور ماه سال 1352 بازی بین 2 تیم پرسپولیس و تاج سابق در این ماه برگزار شد که طی آن پرسپولیسی ها 6 – صفر برنده شد و دومین بار در روز 18 شهریور ماه سال 1367 بود که دو تیم در چارچوب مسابقات فوتبال باشگاه های تهران برابر یکدیگر به تساوی یک- یک رسیدند.

 

غیبت علی کریمی در سالگرد درخشش
بازی پرسپولیسی ها با صنعت نفت درست مصادف بود با اتفاق 11 سال قبل که پرسپولیس در مسابقات جام باشگاه های آسیا و در دور برگشت مرحله اول به مصاف تیم الوکره قطر در دوحه رفت. این بازی در نیمه اول 2- صفر پیش می رفت نتیجه ای که پرسپولیس را حذف می کرد اما با درخشش فوق العاده علی کریمی پرسپولیس 4 گل زد و 4- 2 برنده شد. علی کریمی با درخشش وصف ناپذیرش در این بازی 2 گل به ثمر رساند .

 


 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)