پرسپولیس نیوز: یک سایت ژاپنی به بررسی دیدار تیم ملی فوتبال این کشور و ملی‌پوشان ایران پرداخت و بازیکنان تیم ملی کشورمان را معرفی کرد.

تیم ملی فوتبال کشورمان پس از برتری ۳ بر صفر مقابل تیم ملی چین، روز دوشنبه در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا به مصاف ژاپن می‌رود.

سایت ژاپنی soccer king در گزارشی، به این مسابقه اشاره و همه بازیکنان تیم ملی کشورمان را معرفی کرد. در بخشی از این گزارش آمده است: تیم ملی ژاپن در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات جام ملت‌های آسیا به مصاف ایران می‌رود. ایران در رده بیست‌ونهم رنکینگ جهانی قرار دارد، در حالی که ژاپن در رتبه پنجاهم دنیاست. ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی با دفاع بسیار قدرتمند خود، ۱۰ بازی بدون شکست را پشت سر گذاشت.

این تیم در مرحله نهایی جام جهانی شکست خورد، اما نبرد جانانه‌ای در این مسابقات به نمایش گذاشت و مقابل اسپانیا و پرتغال ناامید نشد. در هشتمین سال حضور کارلوس کی‌روش در تیم ملی ایران، از این تیم به عنوان قدرتمندترین تیم قاره آسیا نام برده می‌شود. بازیکنان این تیم در توانایی دفاعی، قدرت بدنی، سرعت و تکنیک پیشرفت کرده‌اند.

Soccer king در معرفی علیرضا بیرانوند و سردار آزمون نوشت: دروازه‌بان ایران قدی ۱۹۶ سانتیمتری و دستان و پاهای بلندی دارد و نمایش‌های موفق و فوق‌العاده‌ای در مسابقات داشته است. بیرانوند در بازی مقابل عمان، پنالتی بازیکن حریف را گرفت و در دیدار برابر عراق، توپ را بیش از ۷۰ متر پرتاب کرد که سوژه رسانه‌ها شد. سردار آزمون نیز قدرت تصمیم‌گیری و توانایی دریبل‌زنی دارد و به او «مسی ایرانی» می‌گویند. آزمون در سال‌های اخیر در فوتبال جهان مطرح شده است و گفته می‌شود که باشگاه‌های ایتالیایی به دنبال جذب او هستند.

کی‌روش تجربه قهرمانی جهان با تیم زیر ۲۰ سال پرتغال را دارد. او از سال ۱۹۹۶ و به مدت دو سال، سرمربی تیم ناگویا گرامپوس ژاپن بود و از سال ۲۰۱۱، هدایت تیم ملی ایران را بر عهده گرفت. او با پرورش بازیکنان جوانی چون بیرانوند، آزمون و طارمی، تیمش را به صورت آرام آرام قدرتمند کرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)