پرسپولیس نیوز: سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا، به چهار دیدار به یادماندنی از بازی‌های تیم‌های ایرانی و قطری اشاره کرد.

دیدارهای مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا از هفته آینده آغاز می‌شود که نمایندگان ایران باید به مصاف تیم‌های قطری بروند. سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در گزارشی، به بررسی چهار دیدار خاطره‌انگیز تیم‌های ایرانی و قطری اشاره کرد که در زیر آمده است:

* سپاهان ۲ – السد ۴ (یک‌چهارم نهایی ۲۰۱۱)

پس از اینکه باشگاه سپاهان در دیدار رفت به خاطر استفاده از بازیکن غیر مجاز (رحمان احمدی) ۳ بر صفر بازنده اعلام شد، باشگاه قطری مدعی اصلی صعود به مرحله بعدی به شمار می‌رفت. سپاهان در دیدار برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی سال ۲۰۱۱ در قطر نزدیک بود یکی از بهترین بازگشت‌های تاریخ مسابقات را رقم بزند، اما در پایان نتوانست به این مهم برسد.

سپاهان پس از هفت دقیقه قفل دروازه السد را در دوحه بشکند. هر چند مشخص بود که نماینده ایران واقعاً به این باور رسیده که می‌تواند عقب افتادن قابل ملاحظه را برگرداند. پیش از پایان نیمه نخست، حسن اشجاری بازی را در سکوت ورزشگاه جاسم بن حمد، ۲ بر صفر به سود سپاهان کرد.

سپاهانی‌ها در نیمه دوم، سراسیمه بازی کردند و موقعیت‌های خود را از دست دادند. حملات بیش از حد این تیم باعث شد مامادو نیانگ در دقیقه ۸۶ با یک شوت محکم، برای السد گلزنی کند تا نماینده قطر با پیروزی ۴ بر ۲ در مجموع، به مرحله نیمه‌نهایی راه یابد.

* فولاد ۲ – السد ۲ (یک‌هشتم نهایی ۲۰۱۴)

در مرحله یک‌هشتم نهایی سال ۲۰۱۴ هم شاهد تلاشی برای یک بازگشت هیجان‌انگیز بودیم. فولاد در دیدار رفت یک تساوی بدون گل در خانه السد کسب کرد و امیدوار به حمایت هواداران خود در بازی برگشت بود. السد اما در ۳۰ دقیقه اول بازی برگشت، ۲ بر صفر از فولاد پیش افتاد تا هواداران میزبان را شوکه کند.

در دقیقه ۷۷، شیمبا مهاجم برزیلی فولاد دروازه السد را باز کرد تا اختلاف را به حداقل برساند و به تیمش کورسوی امیدی بدهد. او ۱۰ دقیقه بعد دوباره گلزنی کرد تا فولاد برای صعود به یک‌چهارم نهایی تنها به یک گل نیاز داشته باشد. با وجود تلاش بسیار فولاد، آنها از به ثمر رساندن گل سوم بازماندند و از رقابت‌ها حذف شدند، اما سرشان بالا بود. از آن به بعد فولاد تنها یک بار به لیگ قهرمانان آسیا رسیده است. آن هم در سال ۲۰۱۵ که نتوانستند از گروه خود صعود کنند.

* لخویا – پرسپولیس (دور گروهی ۲۰۱۵)

بسیاری از بازیکنانی که امسال در دیدار الدحیل – پرسپولیس به میدان رفتند، در جدال لخویا (الدحیل فعلی) با پرسپولیس در سال ۲۰۱۵ بازی کرده‌اند. پرسپولیس لیگ قهرمانان آسیای این سال را با یک پیروزی قاطع ۳ بر صفر آغاز کرد. محسن بنگر پس از گذشت یک ساعت از آغاز بازی، دروازه السد را گشود. هادی نوروزی ۶ دقیقه بعد اختلاف را دو برابر کرد و محمد نوری هفت دقیقه به پایان بازی، پرسپولیس را ۳ بر صفر پیش انداخت. نوروزی هشت ماه پس از این مسابقه به خاطر ایست قلبی درگذشت و بنگر و نوری، پرسپولیس را ترک کردند.

دو ماه بعد و در دیدار برگشت دو تیم، لخویا در دوحه با استفاده از ضدحملات چشمگیری که اجرا می‌کرد، انتقام شکست ۳ بر صفر را با پیروزی با همین نتیجه گرفت. یوسف المساکنی، نام‌تائه‌هی و علی خفیف، سه گل السد را به ثمر رساندند. هر سه این بازیکنان در السد حضور دارند، اما المساکنی به دلیل مصدومیت از ناحیه رباط صلیبی، نمی‌تواند الدحیل را همراهی کند.

* لخویا ۲ – استقلال خوزستان یک (یک‌هشتم نهایی ۲۰۱۷)

استقلال خوزستان پس از قهرمانی در لیگ برتر ایران که پنج سال بعد از تأسیس این باشگاه به دست آمد، عملکرد خوبی در لیگ قهرمانان آسیای سال ۲۰۱۷ از خود نشان داد و موفق شد به مرحله حذفی راه یابد. استقلال خوزستان در دیدار رفت مرحله گروهی در اهواز مقابل لخویا (پیش از ادغام با الجیش و تبدیل به الدحیل) به تساوی ۱ – ۱ رسید.

در بازی برگشت هم آلویس نانگ خیلی زود برای نماینده ایران گلزنی کرد تا تماشاگران باور کنند پیروزی برای این تیم ممکن است. نام‌تائه‌هی و موعظ علی در اواخر نیمه اول گلزنی کردند تا لخویا از حریف خود پیش بیفتد و صدرنشینی خود را در گروه قطعی کند. استقلال خوزستان موفق شد به مرحله حذفی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا راه یابد، اما در این مرحله پس از شکست مقابل الهلال حذف شد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)