مرجع خبری پرسپولیس : سرپرست باشگاه پرسپولیس در کنفرانس خبری امروز باشگاه پرسپولیس در خصوص مسائل مختلف از جمله وضعیت هیئت مدیره ، وضع مالی ، بدهی ها ، اخراج شیث رضایی  ،جذب بازیکنان و دیگر مسائل باشگاه پرسپولیس صحبت کرد.

 

گزیده کامل از صحبت های حبیب کاشانی را برای آنها که فرصت ندارند متن کامل را مطالعه کنند فراهم کرده ایم:

 

* رضايي بازيكن خوبی است و نه تنها ما بلكه علي دايي هم او را دوست دارد.و او توانایی هایی دارد که نمی خواهد یا نمی تواند آنها را بروز دهد. اقدام علی دایی در بازگرداندن وی به تهران را کاملا حرفه ای می دانم و اصلا اين حرف ها درست نيست كه علي دايي رضايي را اخراج كرده باشد و من خواسته باشم او را حفظ كنم. اين تصميم به كميته انضباطي ارجاع داده شده و اوايل هفته آينده در ماین مورد حكم او اعلام خواهد شد.

 

* علي دايي بزرگ و از افتخارات فوتبال ايران است اما حضور پرسپوليس در دو تورنمنت دبی و ترکیه به خاطر پرسپولیس وقدمت 40 ساله اش بوده است.

 

 

* با سازمان لیگ در خصوص برگزاری دربی در نوروز همکاری می کنیم.

 

* وقتی در کیش زمین تمرین و حریف تدارکاتی نیست چگونه به آنجا برویم؟ برای حضور در ترکیه ما را دعوت کردند و 30 هزار دلار هم درآمد کسی کردیم. ما سه بازی با تیم های بزرگ اروپایی هم در دبی برگزار کردیم که کسی جز دایی این ریسک را انجام نمی داد و هیچ تیمی از ایران تا به حال با اسپارتاپراگ بازی نکرده است.

 

* به دنبال جذب جایگزین محمد پروین دنبال سامال سعید رفتیم که مدیر برنامه هایش گفت متولد 1989 هست و در سایت afc هم این مسئله درج شده بود اما پس از ورود به ایران دیدیم در گذرنامه اش درج شده متولد 1986 . سپس مدیرش گفت تمام بازیکنان عراقی دو گذرنامه دارند و می توانیم با شما قرارداد 250 هزار دلاری تا پایان فصل و 850 هزار دلاری برای یک فصل و نیم ببندیم که ما با این پیشنهاد مخالفت کردیم. علی دایی قرار است فیلم دو بازیکن دیگر از عراق و کویت را ببیند تا به جای سعید یکی را جذب کنیم.

 

 

 

* ما کارخانه ذوب آهن و فولاد نداریم که درآمد کسب کنیم و باید خودمان 50 درصد هزینه مان را تامین کنیم. باشگاه به وینگادا 500 هزار دلار ، به عابدزاده ، پیروانی ، رهبری فرد ، خان محمدی ، کماسی ، کرمانی مقدم بدهکار است، سعداوی شکایت کرده و تهدید به کسر امتیاز شده ایم، من از همه این ها پوزش می طلبم و فرصت می خواهم. تیم فوتسال برای ما هیچ درآمدی ندارد و به علت بدهی سال 87 تهدید به کسر 3 امتیاز شده ، اصلا این تیم را نابود کنید و به دسته یک بفرستید بهتر است. می گویند اگر پول ندراید چرا خارج می روید در حالی که ما به این اردوها دعوت شدیم و درآمد هم داشتیم. یک و نیم میلیارد از درآمد سال گذشته و 400 میلیون از درآمد حق پخش و اسپانسری امسال را سازمان لیگ به طلبکارها داده و به دست ما نرسیده.

 

* سال 84 باشگاه با شرکت آلفا قرارداد بسته 25 روز به آمریکا و کاناد برود و 40 هزار دلار بگیرد که من این قرارداد را فسخ کردم و قرارداد جدیدی بستم تا اگر اجازه خروج به ما دادند برویم سه بازی کنیم و 500 هزار دلار بگیریم اما سال 86 من از باشگاه رفتم و این قرارداد متنفی شد اما امسال آقای فتح الله  زاده مجددا بر سر قرارداد 40 هزار دلاری برای باشگاه استقلال توافق کرده که من آن را قبول نمی کنم و می خواهم درآمد این تور بین ما و آلفا به طور مساوی تقسیم شود.

 

*  آقای سعیدلو گفته بود هیئت مدیره پس از جام ملت ها مشخص می شود.  من هم می خواهم اعضای هیئت مدیره معرفی شود و می گویم باشگاه با چند نفر بهتر اداره می شود. ما 18 تیم اداره می کنیم و بدون مشکلی حتی پاداش پژو206 به بازیکنان داده ایم و همین امروز شما بگویید یک نفر از بازیکنان از نگرفتن حقوقش شکایت کرده؟ ما تنها تیمی هستیم که تمام بازیکنان سرباز و دانشجوی خود را به خارج بردیم . برای تهیه پرواز چارتر به ازبکستان هم من باید اقدام کنم که قطعا با حضور چند نفر امور آسان تر انجام خواهد شد.

 

* وی در پاسخ به اینکه چرا به دلیل اختلاف دایی با فدراسیون او را به کمیته انضباطی دعوت نمی کنید گفت: باشگاه ما آیین نامه دارد و از من تا خوردبین و دایی همه در برابر قانون یکسان اند. در قلم هایتان انصاف را رعایت کنید. یک روز می نویسید این چه باشگاهی است که کاشانی مدیرش است و زارع با سگ و قلاده 7 میلیونی به تمرین می آید. اصلا شما قیمت قلاده را از کجا درآوردید؟ یک بار این عمل انجام شده و دیگر تکرار نشده ما که نمی توانیم درب منزل هر 30 بازیکن کشیک بدهیم که کسی با خودش سگ و میمون منتقل نکند.

 

 

 

* بار دیگر می گویید چون مدیربرنامه شیث و سکوبرت یکی است او هم بازی نمی کند. شما از آمادگی سکوبرت اطلاع دارید؟ دایی به فکر آخرت خود است و یادم هست زمانی برای اینکه باید سامان آقازمانی را نیمکت نشین بازیکن باتجربه تر کند سخت ناراحت بود.

 

* خواستیم بین اردوی ترکیه و دبی بازی خداحافظی کریم باقری را برگزار کنیم که اتلتیکو مادرید و مونته نگرو متنفی شد و سپس صحبت از حضور بازیکنان قدیمی استقلال برای خداحافظی در برابر پرسپولیس شد که کریم با این موضوع مخالفت کرد و حتما در آینده بازی بزرگی برای خداحافظی باقری برگزار خواهیم کرد.

 

* ما به دلیل نبود کپی رایت نمی توانیم درآمدی از لباس داشته باشیم. تیمی مثل منچستر که در انگلیس قهرمان می شود 20 میلیارد دریافت می کند اما جالب است بدانیم ورودی لیگ برتر ما 220 میلیون تومان و پاداش قهرمانی به ما 50 میلیون تومان پرداخت کردند!

 

* کمیته انضباطی رای داده که باشگاه مالیات افشین قطبی را پرداخت کند که سازمان با آن مخالفت است و اعتراض کرده ایم . سازمان معتقد است وقتی در سال 87 و هفته چهاردهم قرارداد بین دو طرف فسخ شده باید بند پرداخت مالیات آن هم فسخ شود و نمی شود این بند برقرار بماند. پس از جام ملت ها هم معتقدم در حق قطبی بی انصافی شده و اگر عیبی گفته می شود باید حسن هم گفته شود مسلما بیشتر از هرکس دیگری از پیروزی تیم ملی قطبی شاد می شد. بازیکن نباید درباره مربی حرف بزند و این رسم خلیفه کشی را نباید باب کنیم.

 

 

 

* وینگادا طلبش را دوستانه می خواهد و موظف به پرداخت آن هستیم. وقتی با کرانچار فسح قرارداد کردیم از 110 هزار دلار طلب باقی مانده 100 هزار دلار به او دادیم و قرارداد را فسخ کردیم اما پس از آن به وسیله چلنگر 10 هزار دلار دیگر برای وی به کرواسی فرستادم که این باعث شد اشک در چشمان کرانچار حلقه بزند . ما باید وظیفه مسلمانی خود را درست انجام دهیم.

 

* عملکرد دایی در دوره مربی گری بی رقیب بوده و در سال اول با سایپا قهرمان لیگ شده و سال اول با پرسپولیس قهرمان حذفی . مربیانی همچون تونی آدامز و روی کین هم در ابتدای راه به اندازه دایی موفق نبوده اند. ابتدای لیگ بازیکنانی می خواستیم که نتوانستیم جذب کنیم و بازیکنانی هم داشتیم که به دلیل قرارداد دو و سه ساله مجبور به حفظ آنان شدیم. ما هنوز سه جام پیش رو داریم و درست است باخت های بدی داشتیم ولی تیمی مثل چلسی هم به افت می رود. وقتی سایپا ذوب آهن را شکست می دهد نشانه نزدیکی تیم ها و پایان فوتبال دو قطبی است و این فشار را برای تیم های استقلال و پرسپولیس بیشتر می کند.

 

* برای بودجه امسال 10 میلیارد تومان پیش بینی شده که تاکنون 4 میلیارد از آن را خودمان درآمدزایی کرده ایم و از سازمان عقب نیستیم.

 

* من با وجود اینکه با تشکیل وزارت ورزش مخالفم اما به نظر نمایندگان احترام می گذارم اما برای تصدی این پست با من صحبت نشده و من در پرسپولیس می مانم تا زمانی که هیئت مدیره اش مشخص شود و اگر به من اعتماد کردند در این پست می مانم.

 

انتهای گزارش اختصاصی مرجع خبری پرسپولیس

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)