مرجع خبری پرسپولیس : پرسپوليس بين جناح هاى مختلف كه قصد كنترل و اداره آن را دارند گير افتاده است. هر يك از اين جناح ها بنا بر حقى كه براى خود قائل هستند خواسته هايى دارند. در اين شرايط مديريت بر مجموعه كار دشوارى است چون مدير بايد به گونه اى حركت كند كه در ميان خواسته هاى متضاد آب در دل كسى تكان نخورد و اين معمولاً شدنى نيست اما عباس انصارى فرد مصمم به اجراى آن است به گونه اى كه باشگاه كمترين لطمه را ببيند. تمام اين اتفاقات در شرايطى روى مى دهد كه با نزديك شدن به انتخابات جابجايى نيروها روى مى دهد. بر همين اساس با مديرعامل سرخپوشان پايتخت درباره مسائل گوناگونى كه اين روزها مطرح مى شود گفت وگويى داشتيم كه نظر شما را به آن جلب مى كنيم. با ما همراه باشيد:

pnnc • شما اعضاى تيم را تا بازى با پاس همدان ممنوع المصاحبه كرده ايد اما پس از اين دستور شاهد يك مصاحبه تند از وينگادا بوديم؟
چنانچه ايشان تخلف مى كرد حتماً جريمه مى شد اما وينگادا به قانون باشگاه احترام گذاشت. من در جلسه اى كه با محمود خوردبين داشتم در اين باره پرسيدم كه گفتند وينگادا از تمرين روز سه شنبه به بعد از مصاحبه امتناع كرده است. بررسى بيشتر هم نشان داد خبرگزارى مربوطه از مصاحبه هاى قديمى كپى بردارى كرده و هدف آن ايجاد اختلاف بين مجموعه و سياه نمايى نزد افكار عمومى است.

pnnc • به نظر مى رسد هنوز اين بحث داغ است كه باشگاه بدون دريافت فهرست كادرفنى وارد بازار نقل و انتقالات شده است و اين امر باعث نارضايتى وينگادا شده است.
در وهله اول بايد بگويم اين امر صحت ندارد! البته متأسفانه بعضى از افراد تلاش كردند با تلقين اين حرف به وينگادا تمركز او را به هم بريزند و براى مديريت باشگاه ايجاد اشكال كنند. از آنجايى كه اين افراد موجه به نظر مى رسيدند در ابتدا موفق شدند اما بعد آقاى وينگادا متوجه مطلب شد. نامه ايشان مبنى بر مورد تأييد بودن اقدامات باشگاه نيز پيش از اين منتشر شد. در مرحله بعد بايد بگويم مگر ما چند بازيكن گرفتيم. تنها بازيكنى كه با ما تمام كرده است آرفى است. او را هم مجبور بوديم اعلام كنيم تا ديگران دست از سرش بردارند. سؤال من اين است كه كدام مربى پيدا مى شود كه بازيكنى مثل آرفى را نخواهد؟ در ضمن آقاى وينگادا چندى پس از حضور خود در پرسپوليس مى خواست يك مهاجم خوب بگيريم اما شرايط در آن زمان فراهم نبود.


pnnc • اما خبرهايى كه منتشر مى شود حكايت از جذب تعداد بيشترى از بازيكنان دارد.

بسيارى از آنها يا خودشان يا مديربرنامه هايشان سراغ ما آمده اند. ما كه نمى توانيم بگوييم آنها را نمى خواهيم چون ممكن است در فهرستى كه آقاى وينگادا ارائه مى كند باشد. فكر مى كنم اين يك هنر باشد كه اين همه بازيكن را در آب نمك داريم. در بعضى موارد هم بعضى ها خودشان را نماينده ما معرفى كرده اند. در كل مى توانم بگويم اگر همين حالا بخواهيم تيم فصل بعد را ببنديم خيلى ستاره ها پيراهن پرسپوليس را به تن مى كنند اما فعلاً قصد نداريم وارد فاز نهايى يعنى عقد قرارداد شويم تا فصل تمام شود.

pnnc • چرا؟
چون تمركز بازيكنان ما به هم مى ريزد. همين حالا هم بعضى ها سعى مى كنند با دادن اخبار غلط باعث نگرانى آنها شوند و انگيزه بازى كردن را در آنها از بين ببرند. ضمن آنكه بايد در آخر فصل بنشينيم و با كادرفنى صحبت كنيم كه با توجه به نفراتى كه حفظ مى شوند از اين همه بازيكنى كه مى خواهند به پرسپوليس بيايند كدام را جذب كنيم.

pnnc • از بازيكنان گفتيد. بسيارى از آنها از مذاكره باشگاه با ساير بازيكنان نگران شده اند.
اين نگرانى به خاطر همان اخبار غلطى است كه به آنها داده شده است. مى خواهند آنها، توان بازى را از دست بدهند تا در جام قهرمانى و جام حذفى به نتيجه نرسيم. به همين دليل قصد دارم در تمرين پنجشنبه همه چيز را براى بازيكنان شفاف كنم. الان هم مى گويم ما فقط با آرفى تمام كرده ايم. اگر روزنامه ها را ببينيد نزديك به ۲۰ بازيكن ليگ برتر را اسم برده اند كه مى گويند ما آنها را جذب مى كنيم اما ما فقط اجازه جذب ۵ نفر را داريم. بى گدار به آب نمى زنيم، هرچند پرسپوليس در اين مرحله از همه جلوتر است. فقط مى خواهم به هواداران بگويم مطمئن باشند بهترين تيم ممكن بسته خواهد شد.

pnnc • براى جناح چپ هم فكرى كرده ايد؟
روى همه جناح ها فكر كرده ايم و هيچ چيز از قلم نمى افتد. در مورد بازيكنان خارجى هم با وسواس بسيارى اقدام مى كنيم و اگر مجال باشد اين مسأله به همه ثابت خواهد شد.

pnnc • هزينه ها را از كجا تهيه خواهيد كرد. چون به نظر نمى رسد هدايتى بخواهد مثل گذشته با باشگاه همكارى كند؟
خود ايشان كه چنين مسأله اى را مطرح نكرده اند اما در هر صورت عقيده دارم پرسپوليس آنقدر پتانسيل دارد كه با استفاده از آنها تمام هزينه ها را متقبل شود. ما اميدواريم اگر قرار است كمكى باشد در اين راستا صورت بگيرد و اگر افرادى هم بودند كه خواهان سرمايه گذارى شدند اين سرمايه را براى ساختن آينده هزينه كنيم. به هر حال از مهمترين هدف هاى من خودكفا كردن پرسپوليس است. خودكفايى به اين معنى نيست كه آخر سال بدهى نداشته باشيم بلكه به معناى برابرى درآمد با هزينه هاست.

pnnc • خيلى ها در اين باره سخن گفته اند اما به نظر مى رسد پرسپوليس به عنوان مجموعه دولتى هيچ گاه نتواند مجوزهاى لازم را براى فعاليت هاى اقتصادى دريافت كند.
ما قصد داريم وارد عرصه هايى شويم كه به عنوان يك باشگاه اجازه ورود به آنها را داريم. بخش عمده برنامه ريزى هاى ما براى همين مسأله است. اميدوارم زمان كافى در اختيارمان باشد تا ثابت كنيم با همين شرايط هم مى توان باشگاهى مثل پرسپوليس را خودكفا كرد.

pnnc • با اين همه شايعه كه درباره تغييرات به ويژه در سازمان تربيت بدنى به گوش مى رسد چطور مى توانيد از آينده سخن بگوييد؟
كافى است فقط به خدا توكل كنيم. بعد از آن هرچه خدا صلاح بداند همان مى شود. اگر توفيق باشد هستيم و خدمت مى كنيم و هواداران مى بينند كه اينها كه مى گوييم شعار نيست.

pnnc • موضوع پيروانى هم هنوز يك بحث داغ است و بعضى ها به اين مسأله مى پردازند كه او نامه اى ننوشته بود؟
بعضى به دنبال ايجاد حاشيه براى پرسپوليس هستند. من هم تأكيد كرده ام كه نامه اى در كار نبوده است بلكه بعد از صحبت هايى كه با چند نفر از جمله وينگادا داشتيم به اين جمع بندى رسيديم. فضايى كه به وجود آمده بود به سود هيچ يك از دوطرف نبود و اين قطع همكارى اتفاق افتاد.

pnnc • و اينكه گفته مى شود وى با فشار هيأت مديره برمى گردد؟
من فكر نمى كنم ما با هم درگير باشيم كه بخواهد چنين جوى وجود داشته باشد. بعضى مسائل كه در هيأت مديره مطرح مى شود نيز بين حاضران امانت است و اجازه بازگو كردن آن را ندارم.

pnnc • و هنوز سرنوشت وينگادا معلوم نيست؟
در اين باره تصميم جمعى حاكم است و در اين تصميم جمعى بنا را بر حفظ ايشان گذاشته ايم چون پيدا كردن يك مربى جديد، مذاكرات و رسيدن به توافق، يك پروسه زمانبر است و تازه معلوم نيست مربى جديد بتواند با شرايط تيم و فوتبال ايران سازگار شود. پس همه منتظريم با كسب نتايج مورد نظر وينگادا را به عنوان يك مربى موفق حفظ كنيم.

pnnc • راستى بعضى از بازيكنان گلايه دارند كه چرا با آنها براى تمديد قرارداد مذاكره نمى شود؟
نگرانى آنها به اين دليل است كه شايعات را باور كرده اند. مگر ما با چند بازيكن قرارداد بسته ايم. بعضى ها مى خواهند با اخبار دروغ اعصاب آنها و وينگادا را به هم بريزند. از سوى ديگر مذاكره در اين شرايط كه منطقى نيست. اگر قرار باشد فكر بازيكنان را درگير شرايط و مبلغ قرارداد جديد كنيم، ديگر روى بازى هايشان تمركز نخواهند داشت و اين كار درستى نيست

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)