مرجع خبری پرسپولیس : تیم ملی فوتبال ایران اولین مسابقه خود از سری رقابت های مقدماتی جام جهانی 2014 را با پیروزی پرگل برابر مالدیو به پایان رساند.

 

به گزارش مرجع خبری پرسپولیس؛ بازی رفت تیم های ملی فوتبال ایران و مالدیو از ساعت 19:30 در حضور 10 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی آغاز شد و با نتیجه چهار بر صفر به سود ایران به پایان رسید.

 

گل های ایران در این بازی را کریم انصاری فرد(دو بار 4و62) ، علی کریمی(67) و سعید دقیقی(86) به ثمر رساندند.

 

چايا ماهاپاب از تايلند قضاوت مسابقه را برعهده داشت كه به كريم انصاري فرد، علي كريمي و مازيار زارع از ايران و سه بازيكن از مالديو كارت زرد نشان داد.

 

کارلوس کی روش سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران با این ترکیب به مصاف تیم ملی فوتبال مالدیو رفت: سيد مهدي رحمتي، هادي عقيلي، سيد جلال حسيني، خسرو حيدري، مهرداد پولادي( از دقيقه 64 احسان حاج صفي)، قاسم حدادي‌فر، مازيار زارع( از دقيقه 61 محمد قاضي)، علي كريمي، محمد رضا خلعتبري، هادي نوروزي( از دقيقه 82 سعيد دقيقي) و كريم انصاري فرد

 

حاشیه های بازی :

 

* علي كفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال از غايبان سرشناس اين ديدار محسوب مي‌شود و از جمله حاضران سرشناس نيز مي‌توان به محمد مايلي كهن، عزيز محمدي و مهدي محمدنبي اشاره كرد.

 

* پیش از آغاز بازی از بلندگوهای ورزشگاه آزادی سرودی در حمایت از تیم ملی فوتبال کشورمان پخش شد.

 

* برخلاف بازی دوستانه با ماداگاسکار که بیشتر امید نمازی از کنار زمین تیم را هدایت می کند، در این بازی کارلوس کی‌روش از کنار خط طولی به هدایت تیم ملی می پرداخت.


* در میان تماشاگران تعدادی از هواداران تیم ملی که از شهرهای مختلف برای همراهی این تیم به تهران آمده بودند، دیده می شد.


* مراسم پیش از آغاز بازی در حالی انجام شد که بازیکنان با فاصله نسبت به خط طولی ایستاده بودند. این مسئله مشکلاتی را برای عکاسان و دوربین های تلویزیونی ایجاد کرد.


* با اینکه بازی بین المللی است و زیر نظر فیفا برگزار می شود اما پشت نیمکت ذخیره های دو تیم پرچم کشورهای ایران و مالدیو قرار داده نشده است.

* حامد مومنی مترجم کارلوس کی‌روش و مسئول هماهنگی تیم ملی دیدار این تیم مقابل مالدیو را از جایگاه خبرنگاران دنبال کرد.

 

 

* پشت نیمکت ذخیره های دو تیم بنری که روی آن تبلیغات یک شرکت حامی فدراسیون فوتبال درج شده بود، نصب کرده بودند. اینکه در یک بازی بین المللی اجازه تبلیغات به فدراسیون فوتبال داده اند، جالب توجه است.


* حضور قاسم حدادی فر، مهرداد پولادی، مازیار زارع و هادی نوروزی در ترکیب اصلی تیم ملی از نکات جالب توجه این بازی است.

* حدود 100 تماشاگر با لباس‌هاي زرد رنگ در ضلع روبروي جايگاه مستقر هستند. ضمن اينكه همين تعداد نيز در ضلعي ديگر از جايگاه‌هاي ورزشگاه به تشويق تيم ملي به سبك آباداني مشغول هستند.

* در بين دو نيمه به مناسبت ولادت امام زمان (عج) و اعياد شعبانيه مراسم مولودي خواني انجام شد.

* در پايان نيمه اول تمامي بازيكنان ذخيره مالديو براي گرم كردن داخل زمين باقي ماندند و از جمع بازيكنان ايران نيز تنها پژمان نوري، آندرانيك تيموريان و محمد قاضي به تمرين كردن پرداختند.

 

* دوربين عنكبوتي مانند ديدارهاي اخير يكي از غايبان ورزشگاه آزادي به شمار مي‌رود.

 

*تيم ملي امروز بر خلاف گذشته از پيراهن‌هايي استفاده كرد كه هيچ آرم و نشاني از لگيا نداشت. فدراسيون فوتبال ايران با شركت ايتاليايي پوشاك لگيا قرارداد امضا كرده كه از پوشاك اين شركت استفاده كند. پيش از اين عباس ترابيان سرپرست تيم ملي اعلام كرده بود به دليل كيفيت بد و پايين پوشاك لگيا از ديدار برگشت با مالديو ديگر از پيراهن اين شركت استفاده نخواهد شد.

 

* كارلوس كي روش سرمربي تيم ملي فوتبال ايران در طول بازي اعتراض هاي زيادي به قضاوت داور تايلندي داشت كه كمك داور چهارم بازي با تذكر جدي به اعتراض هاي او پايان داد.

 

* محمد مایلی کهن نیز در جایگاه ویژه تماشاگران حضور دارد. مایلی کهن که چندی پیش مدیر فنی پرسپولیس شد چند روزی است که از این سمت کناره گیری کرده است. در این جایگاه همچنین گروهی از مربیان حاضر در کلاس A آسیا نیز دیده می شوند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)