پرسپولیس نیوز: سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس معتقد است قانون ممنوعیت جذب بازیکنان خارجی یا باید برای همه تیم‌ها به اجرا درآید و یا به طور کامل لغو شود.

یحیی گل‌محمدی درباره شروع مجدد تمرینات تیم‌ها و مسابقات لیگ برتر، اظهار داشت: من مربی فوتبال هستم به نظرم جامعه فوتبال کوچک نیست. تعطیلی فوتبال باعث شده بود در دو سه ماه گذشته خانه‌نشین باشم. خیلی‌ها دوست داشتند فوتبال تعطیل شود که من واقعاً دلیل آن را نمی‌فهمم.

وی که با رادیو ایران صحبت می‌کرد، افزود: من به جز فوتبال شغل دیگری ندارم. تمام زندگی‌ام فوتبال است. می‌دانم ویروس کرونا وجود دارد، ولی هیچ تضمینی وجود ندارد چند ماه دیگر این ویروس وجود نداشته باشد. باید با آن کنار بیایم. واقعاً به خاطر اینکه تیمم صدر جدول است، این حرف را نمی‌زنم. ما باید فوتبال را ادامه دهیم و این شغل ماست. بحث جدول به کنار، خیلی‌ها از کنار فوتبال نان خود را در می‌آورند و با شروع مجدد مسابقات نشاط اجتماعی خوبی ایجاد خواهد شد. هر چند که ریسک بالای وجود دارد، اما فکر می‌کنم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بتوانیم مسابقات را برگزار کنیم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که آیا تاریخ شروع مسابقات به این باشگاه ابلاغ شده است یا خیر، گفت: من شب گذشته با پیروانی صحبت می‌کردم. او گفت طی صحبتی که با فدراسیون داشته به ما اعلام کرده‌اند بازی‌ها از ۲۲ خرداد شروع می‌شود و از پنجشنبه نیز تیم‌ها اجازه تمرین دارند. قرار بود امروز تصمیم نهایی اعلام شود، ولی هنوز چیزی به ما گفته نشده است.

گل‌محمدی در مورد دیدارهای باقیمانده تیمش در لیگ برتر و جدال با تیم‌های انتهایی جدولی، تصریح کرد: فوتبال بازی غیرقابل پیش‌بینی است. من خودم این مسائل را تجربه کردم. هیچ وقت نباید حریف را دست‌کم گرفت و هیچ تضمینی برای قهرمانی ما وجود ندارد. تا جام قهرمانی را بالای سر نبرده‌ایم نمی‌توانیم مطمئن باشیم که قهرمان شدیم.

وی درباره قانون ممنوعیت جذب بازیکنان خارجی توسط باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس بیان کرد: این قانون فقط برای استقلال و پرسپولیس وضع شده است، اما این‌طور نیست که همیشه بازیکن خارجی بد به این دو باشگاه آمده باشد. ما بازیکنان خارجی خوب هم داشتیم. قطعاً اگر این تصمیم گرفته شود برای استقلال و پرسپولیس مشکلاتی به وجود خواهد آمد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس ادامه داد: به‌هرحال در برخی از پست‌ها مجبور هستیم بازیکن خارجی جذب کنیم. بازیکنان ایرانی یا قرارداد دارند و یا در آن پست نمی‌توانیم بازیکن باکیفیت پیدا کنیم. به نظرم می‌شود این تصمیم را تغییر داد و به همه تیم‌ها ابلاغ شود که نمی‌توانند بازیکن خارجی جذب کنند. باید تصمیم دیگری برای این موضوع گرفته شود. اگر قرار است بازیکن خارجی جذب شود باید همه تیم‌ها بتوانند این کار را انجام دهند و اگر هم قرار است که ممنوع باشد، این قانون به همه تیم‌ها ابلاغ شود.

گل‌محمدی در واکنش به این پرسش که گفته می‌شود مشکل مالی باشگاه پرسپولیس در حال برطرف شدن است و آیا دریافتی جدیدی از این باشگاه داشته است یا خیر، یادآورشد: ماه گوش به صدای پیامک بانک هستیم، اما پولی به حساب‌مان نیامده است. باشگاه ما مشکلات مالی زیادی داشت و بازیکنان و کادر فنی به خوبی صبوری کرده‌اند. ان‌شاءالله مسائل مالی حل شود و پیامک واریز وجه نیز بیاید.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)