سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن گفت: جو ذوب آهن در آغاز فصل جو خوبی برای من نبود اما توانستیم با سختی ها مبارزه کرده و از این فشار خارج شویم و نتیجه آن را مدیران ذوب آهن دیدند.

یحیی گل محمدی درباره دربی اصفهان  اظهار داشت: دربی اصفهان همواره حساسیت ها و جذابیت های خاص خودش را برای هر دو تیم ذوب آهن و سپاهان داشته است. امیدوارم مانند بازی رفت یک دیدار تماشاگرپسند و خوب دربیاید. با توجه به نتایجی که هفته های اخیر به دست آورده ایم شرایط بسیار خوبی داریم و مثل تیم سپاهان، بازیکنان ما انگیزه زیادی دارند که سه امتیاز این بازی را به دست آورند.

وی افزود: درست است که سپاهانی ها با توجه به اینکه در کورس قهرمانی قرار دارند به سه امتیاز این دیدار احتیاج بیشتری دارند اما ما نیز با تمام قوا به ارائه یک بازی جوانمردانه مقابل این تیم خواهیم پرداخت چون سه امتیاز این بازی برای ما بسیار ارزشمند است و باعث می شود نیم نگاهی به جایگاه 5 تیم بالای سر خودمان در جدول داشته باشیم. اگر در دربی اصفهان به پیروزی برسیم،سرمان را در جدول لیگ برتر بالا می گیریم و امیدوارانه تر کارمان را ادامه می دهیم.

سرمربی ذوب آهن درباره اینکه در ابتدای نیم فصل دوم اظهار داشته بوذ که هدف این تیم کسب نتایج خوب در لیگ برتر است اما رفته به رفته با نتایجی که گرفته شد در حال حاضر به این نتیجه رسیده اید که پتانسیل سهمیه گرفتن در لیگ را هم دارید خاطرنشان کرد: متاسفانه ما در نیم فصل اول امتیازات زیادی را از دست دادیم و تمام تلاشمان این است در بازی های لیگ نقاط ضعف مان را برطرف کنیم چون هدف اصلی ما قهرمانی در جام حذفی است. البته انصافا با تمام وجود دوست دارم تیم ما در لیگ برتر جزو چهار تیم قرار گیرد. با توجه به اینکه با تیم های مدعی کسب سهمیه طی سه هفته آینده بازی های مستقیم داریم پیروزی در آن بازی ها می تواند امیدواری ما را برای کسب سهمیه در لیگ بسیار زیاد کند. هر چند که امتیاز گرفتن در نیم فصل دوم مقابل همه تیم ها چه بالای جدول و چه پایین جدول سخت است.

گل محمدی در خصوص حضور محمدرضا خلعتبری در رختکن تیم ذوب آهن پس از دیدار تیم های فوتبال ذوب آهن و استقلال خوزستان عنوان کرد: درست است که ما با سپاهان دربی را پیش رو داریم اما بحث دربی با مبحث رفاقت ها جدا از هم هستند. محمدرضا سال ها زحمات زیادی برای تیم ذوب آهن کشیده ضمن اینکه رفاقت خیلی خوبی هم با مدیرعامل باشگاه دارد و بسیاری از بازیکنان ذوب آهن با وی رفیق هستند. هدف اصلی ما از فوتبال بازی کردن بالا بردن و افزایش رفاقت هاست بنابراین حالا که این اتفاق نیفتاده نباید در خصوص آن حساس شویم.

به گزارش کاپ، وی در پاسخ به این پرسش که آیا فدراسیون فوتبال باید به همکاری خود با کی روش ادامه دهد یا خیر، بیان داشت: من فکر می کنم متاسفانه واکنش فدراسیون فوتبال در حمایت از کی روش پس از جام ملت های آسیا خوب نبود. ما می توانستیم بعد از جام ملت ها خیلی محکم پشت سرمربی تیم ملی بایستیم و درباره ادامه همکاری با وی به طور جدی صحبت کنیم.

سرمربی تیم ذوب آهن در پاسخ به این پرسش که آیا فکر نمی کنید این تزلزل فدراسیون در حمایت از کی روش بیشتر به دلیل نتایج نه چندان خوبی است که تیم ملی در جام ملت ها گرفته و انتقادات برخی از رسانه ها، کارشناسان و افکاری عمومی را در پی داشته است، تصریح کرد: تصمیم گیرنده های اصلی برای تیم ملی مسئولان فدراسیون فوتبال هستند و وقتی مسئولیتی را قبول می کنند نباید در جوی که ممکن است حاکم بر فوتبال شود قرار گیرند. در مجموع باید بگویم اگر بخواهیم در شرایط فعلی به دنبال مربی دیگری برای تیم ملی باشیم ریسک بزرگی است و فکر می کنم با توجه به شناختی که کی روش از فوتبال ما پیدا کرده حضور یک مربی جدید نوعی برگشت به عقب است. یکی از مسائل مهم دیگری که در این بین اهمیت دارد این است که بازیکنان تیم ملی کی روش را دوست دارند و یک ارتباط عاطفی قوی بین سرمربی تیم ملی و بازیکنان برقرار است که این ارتباط می تواند نشانه خوبی برای تیم ملی فوتبال ایران بوده و کمک زیادی به موفقیت تیم ملی کند.

سرمربی اسبق پرسپولیس در خصوص اینکه با توجه به عملکرد موفقش پس از جدایی از پرسپولیس در نفت و ذوب آهن، آیا فکر نمی کند اگر مدیران پرسپولیس پای او می ایستادند نتایج خوبی از این ایستادگی خود می گرفتند، عنوان کرد: اینجا اصلا بحث من مطرح نیست. به طور کلی ثبات در همه ارکان جامعه ورزش و فوتبال یک اصل است و کسی که کارش را شروع می کند باید به وی فرصت داده شود تا تفکرات خود را پیاده کند و در نهایت نتیجه آن را ببیند. ممکن است مشکلاتی در شروع کار برای هر کسی پیش بیاید.

وی ادامه داد:در ذوب آهن با توجه به اینکه من مطمئن بودم کار اصولی را شروع کرده ایم نتیجه هم خواهیم گرفت و نگرانی زیادی نداشتم، هر چند که جو ذوب آهن در آغاز فصل جو خوبی برای من نبود اما توانستیم با سختی ها مبارزه کرده و از این فشار خارج شویم و نتیجه آن را مدیران ذوب آهن دیدند.

سرمربی تیم ذوب آهن اضافه کرد: زمانی هم که در پرسپولیس بودم بعد از اینکه فینال را واگذار کردیم متاسفانه جو علیه من احساسی شده بود و شاید هیچ کس به آینده پرسپولیس فکر نمی کرد. در چنین شرایطی متاسفانه برخی ها به دنبال این بودند که از آب گل آلود ماهی بگیرند که موفق هم شدند. آنها کارهایی انجام دادند و مصاحبه هایی کردند که مجبور شوم استعفا کنم که به هدف خود هم رسیدند. آنقدر فشار زیادی بر من وارد کردند که دیگر کار کردن صلاح نبود. متاسفانه این تصمیم اشتباهی بود که مسئولان وقت باشگاه گرفتند.

گل محمدی در پاسخ به این پرسش که آیا فکر نمی کنید شرایط چندان تغییری نکرده و علی دایی و حمید درخشان هم دچار وضعیت مشابهی همانند او شده اند، گفت: متاسفانه مساله عدم ثبات نتایج خیلی بدی را برای پرسپولیس به بار آورده و ضربات بدی به این تیم زده است. مهم نیست که چه کسی مربی باشد، مهم این است که در نهایت این عدم ثبات به پرسپولیس ضربه می زند.

وی در خصوص اینکه آیا فکر نمی کند در شرایط فعلی مطرح شدن نام هایی همچون برانکو و قطبی باعث بر هم خوردن تمرکز سرمربی پرسپولیس شود اذعان داشت: هر مربی شرایط خاص خودش را دارد. به عنوان مثال زمانی که من تیم را تحویل گرفتم کاملا در شرایط بحرانی قرار داشت و تیم را به فینال جام حذفی رساندم، ضمن اینکه در 20 یا 21 بازی فقط یک شکست خورده بودیم. متاسفانه در این شرایط آنقدر جو را علیه من خراب و مصاحبه کردند که نتایجی که من گرفتم را زیر سوال بردند. در هر صورت آمار و تجربه نشان می دهد که فوتبال ایران از تغییرات و جابه جایی های زیاد ضربه خورده است و در اکثر موارد این تغییرات جوابگو نیست.  من الان تیم دارم و خیلی نمی توانم درباره پرسپولیس صحبت کنم، ضمن اینکه تصمیم گیرنده هم نیستم. بنابراین با توجه به اینکه وضعیت پرسپولیس بحرانی است نمی دانم آیا با آمدن برانکو یا هر گزینه دیگری مشکل این تیم حل خواهد شد یا نه. چون تیم وضعیت نابسامانی دارد و واقعا قابل پیش بینی نیست که آیا شرایط تیم با تغییر کادر فنی بهتر می شود یا بدتر.

گل محمدی در پاسخ به این پرسش که با توجه به عملکردش بعد از جدایی از پرسپولیس و پایگاهی که بین هواداران این تیم به دست آورده اگر روزی به این تیم برگردید شاهد گل محمدی متفاوت خواهیم بود یا خیر، بیان داشت: الان نمی توانم به این سوال شما پاسخ بدهم، چه باشم و چه نباشم همیشه برای پرسپولیس آرزوی موفقیت می کنم. حتی زمانی که از پرسپولیس جدا شدم به خاطر هواداران برای موفقیت این تیم دعا کردم.

 وی در خصوص اینکه در چنین شرایطی آیا فکر نمی کنید هواداران پرسپولیس سرخورده شده اند، اظهار داشت: من فقط می توانم اظهار امیدواری کنم تا شرایط پرسپولیس هر چه زودتر بهبود پیدا کند. باز هم تاکید می کنم تغییرات پی در پی، بی برنامه و بدون منطق همیشه به پرسپولیس ضربه زده است. من نمی دانم در آینده برای پرسپولیس چه اتفاقاتی می افتد اما امیدوارم اتفاقاتی باشد که منجر به خوشحالی هواداران شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)