خبرگزاری پرسپولیس : کارشناس داوری برنامه نود گفت پنالتی گرفته شده پرسپولیس برابر داماش درست بود و هند بازیکن داماش در این بازی نیز گرفته نشد.

 

به گزارش خبرگزاری پرسپولیس هدایت اله ممبینی دوشنبه شب با اشاره به این مطلب افزود: بازیکن پرسپولیس در حال ورود به محوطه جریمه است و دروازه بان با بی احتیاطی مقابل مهاجم قرار گرفت و پنالتی به درستی اعلام شد. با توجه به اینکه توپ در حال دور شدن از بازیکن پرسپولیس بود پنالتی کافی بود و جریمه شخصی نیازی نبود.

 

ممبینی همچنین درباره صحنه مشابهی که درون محوطه پرسپولیس رخ داد و در شلوغی محوطه جهانبخش بازیکن داماش سرنگون شد نیز گفت: این صحنه با صحنه تک به تک بازیکن پرسپولیس متفاوت است و یک برخورد طبیعی است و اصلا پنالتی نبود. اگر قرار باشد چنین درگیری هایی پنالتی اعلام شود در هر بازی باید 20 تا 30 پنالتی اعلام شود.

 

این کاشناس داوری همچنین درباره صحنه دو به تک کریم انصاری فرد با مدافع و دروازه بان داماش در نیمه دوم نیز گفت: در این صحنه مدافع داماش توپ را با دست زد اما خطا پشت محوطه رخ داد و پنالتی نبود. در اینجا دید داور و کمک داور کاملا محدود شده بود و امکان دیدن این خطای هند برای آنها وجود نداشت. یک اخطار هم به مدافع با توجه به رفتار غیرورزشی باید داده می شد. کمک باید در این صحنه حتما به داور کمک می کرد که با توجه به جایگیری بد برای وی این امکان وجود نداشت.

 

ممبینی درباره اینکه آیا دستوری وجود دارد که داوران در یک بازی کارت بدهند یا نه نیز گفت: در زمان داوری ما که چنین چیزی وجود نداشت و فکر نکنم صحت داشته باشد. به هر حال همان طور که تیم ها برای خود برنامه دارند داوران نیز برای هر بازی استراتژی خاص خود را دارند. بعضی صحنه هاست که باید در آن کارت زرد داد و بعضی نیز به گونه ای است که اجباری نیست و می توان کارت داد یا نداد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)