مرجع خبری پرسپولیس : پس از باشگاه سپاهان اصفهان که سردمدار شکستن سقف قرارداد بازیکنان در فصل نقل و انتقالات لقب گرفت باشگاه استیل آذین با شتاب و سرعت بسیاری در حال شکستن سقف قرارداد بازیکنان فوتبال ایران است تا سپاهان در این عرصه احساس تنهایی نکند.

در حالی که سازمان لیگ به باشگاه‌ها توصیه کرد در فصل نقل و انتقالات به هیچ بازیکنی بالاتر از مبلغ 350 میلیون تومان ندهید و سقف قرارداد را رعایت کنید باشگاه سپاهان همانند ادوار گذشته بی‌توجه به توصیه سازمان لیگ در اقدامی غیر قابل تصور مبلغی بالغ بر یک میلیارد و دویست میلیون تومان به فابیو جانواریو داد تا در همان ابتدای روزهای نقل و انتقالات رکورد جالبی را از خود بر جای بگذارد.


پس از اینکه سپاهانی‌ها با فابیو جانواریو به توافق رسیدند، سازمان لیگ در واکنش به این موضوع گفت که قرارداد بازیکنانی که بالاتر از حد تعیین شده با باشگاهی به توافق رسیده باشند به ثبت نخواهد رسید، باشگاه سپاهان برای آنکه خود را از محرومیت احتمالی ایمن نگه دارد در بیانیه‌ای اعلام کرد قرارداد ستاره برزیلی باشگاه استقلال کمتر از یک میلیارد تومان است در حالی که شواهد و مستندات موجود بیانگر خلاف این مطلب بود.

سپاهانی‌ها در حالی مدعی شدند که با جانواریو کمتر از یک میلیارد تومان قرارداد بسته‌اند که باشگاه استقلال خود حاضر شده بود برای نگه داشتن جانواریو مبلغی در حدود 800 میلیون تومان برای دو فصل به این بازیکن پرداخت کند، حتی واعظ اشتیانی مدیر عامل مستعفی باشگاه استقلال در گفتوگویی تلویزیونی پیشنهاد این مبلغ را تائید کرد تا حربه سپاهانی‌ها برای منحرف کردن افکارعمومی بی اثر شود.

حال چه طور باشگاه سپاهان اصفهان مدعی می‌شود که به جانواریو کمتر از یک میلیارد تومان پرداخت کرده ادعایی است که هیچ کس نمی‌تواند آن را باور کند، حتی گفته می‌شود سپاهانی‌ها برای راضی کردن مدیر برنامه‌های فابیو مبلغ قابل توجهی را جدا از مبلغی که به این بازیکن داده‌اند به عنوان شیرینی به مدیر برنامه فابیو پرداخت کرده‌اند تا خیالشان از بابت جذب این بازیکن راحت شود.

پس از باشگاه سپاهان نوبت به باشگاه استیل آذین رسید تا سقف قرارداد تعیین شده از سوی فدراسیون فوتبال را بشکند. هدایتی که گفته می‌شود مبلغی بالغ بر 25 میلیارد تومان را برای اداره تیمش در فصل جدید کنار گذاشته بی‌آنکه توجهی به وضعیت اقتصادی دیگر تیم‌ها داشته باشد با مبالغ اغواکننده بازیکنان شاخص دیگر تیم‌ها را در تور خود گرفتار می‌کند تا آنها با شنیدن ارقام نجومی وسوسه شوند و زیر برگه قرارداد با استیل آذین را امضا کنند.

فصل قبل هدایتی بیش از 3 میلیارد تومان را فقط صرف خرید علی کریمی و مهدی مهدوی کیا کرد.مبلغی که با کل بودجه باشگاه پیکان در فصل نهم برابری می‌کند! این فصل نیز هدایتی از پراخت رقم‌های آنچنانی واهمه‌ای ندارد و بازار نقل و انتقالات را مورد تاخت و تاز قرار می‌دهد تا شاید فصل بعد بتواند سری میان سرها در بیاورد و شاید تیمش مدعی باشد.

هدایتی نیز در فصل نقل و انتقالات سقف قرارداد را شکست .او با پرداخت 600 میلیون تومان به سیاوش اکبرپور در ازای یک سال بازی این بازیکن در تیمش در حقیقت رقمی بیشتر از آنچه سازمان لیگ به باشگاه‌ها ابلاغ کرده بود را صرف خرید این بازیکن کرد.البته تلاش‌های هدایتی تنها به این بازیکن خلاصه نمی‌شد.به مجرد آنکه او با سیاوش اکبرپور به توافق رسید نوبت به جذب حسین کاظمی دیگر ستاره استقلال شد.

این بار نیز هدایتی برای جذب این بازیکن با هیچ محدودیتی روبه رو نبود و به این بازیکن هم مبلغ 600 میلیون تومان برای یک فصل پرداخت ضمن اینکه بندی در قرار داد این بازیکن وجود دارد که می‌تواند سال دوم با توافق مالی دوباره برای آینده‌اش تصمیم بگیرد.حال سوال این است دراین جدال نابرابر و به تعبیری ناجوانمردانه باشگاه‌هایی همچون استقلال و پرسپولیس چگونه می‌توانند طی طریق کرده و به حیات خود ادامه بدهند؟

اگر اوضاع به همین منوال پیش برود در آینده‌ای نه چندان دور دو باشگاه استقلال و پرسپلیس تبدیل به کارگاه‌های تولیدی خواهند شد که بازیکنان گمنام را می‌گیرند ،پرورش می‌دهند و پس از آنکه به اوج تجربه رسیدند تقدیم باشگاه‌هایی همچون استیل آذین و سپاهان می‌کنند.پیش از این دیگر تیم‌ها این نقش را برای استقلال و پرسپولیس بازی می‌کردند و حالا به نظر می‌رسد زمان درحال حرکت معکوس است و باید دو باشگاه بزرگ پایتخت در نقش سازندگان تیم‌های متمول ایفای نقش کنند…

در این میان شیوه گفتاری مدیران دو باشگاه متمول سپاهان و استیل آذین اوج فاجعه را دو چندان می‌کند! در حالی که همه می‌دانند این دو باشگاه به آسانی سقف قرارداد را می‌شکنند اما آن‌ها مصاحبه می‌کنند و می‌گویند:”ما سقف قرارداد را نشکستیم .”

حسین هدایتی پس از عقد قرارداد با دو بازیکن شاخص استقلال با چنان لحنی از خود دفاع کرد که اگر کسی نمی‌دانست در پس پرده چه خبر است تصور می‌کرد آن‌ها راست می‌گویند و رسانه‌ها دروغ! او مدعی شد با مبالغ جزیی کاظمی و اکبرپور را به خدمت گرفته‌اند! در صورتی که اخبار خلاف این ادعا را اثبات می‌کند.

حسین هدایتی و محمدرضا ساکت مدعی هستند رسانه‌های گروهی در این مدت اقدام به جوسازی و دروغ پراکنی می‌کنند چرا که آنها بر اساس قوانین اصولی و مورد تائید فدراسیون فوتبال اقدام کرده‌اند، حال برای برطرف شدن این مساله پیشنهاد می‌کنیم بازرسان سازمان بازرسی کل کشور و بازرسان مورد تائید سازمان تربیت بدنی برای پیدا کردن متخلف اصلی به اتفاق هیات را تشکیل دهند و با حضور سرزده در این باشگاه ها اسناد و مدارک مالی موجود مرتبط با جذب بازیکنان جدید را مورد ارزیابی قرار دهند تا متخلفان اصلی به جامعه معرفی شوند، بی تردید رسانه‌های گروهی از این مساله به خوبی استقبال می‌کنند حال باید دید آیا ساکت و هدایتی که این روزها همه را متهم به دروغ‌گویی می‌کنند نیز از این مساله استقبال می‌کند یا ….

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)