کنفدراسیون فوتبال آسیا ۵ نامزد رسمی برای میزبانی از جام ملت های آسیا ۲۰۲۷ را معرفی کرد.

نشریه «الوطن» قطر در چاپ امروزش اعلام کرد کنفدراسیون فوتبال آسیا ۵ نامزد رسمی برای میزبانی از جام ملت های آسیا ۲۰۲۷ را اعلام کرد.

بدین ترتیب ایران، هند، ازبکستان، عربستان و قطر ۵ نامزد رسمی برای میزبانی از این تورنمنت آسیایی شناخته شدند. فدراسیون ایران پیش از این مدارک خود را برای میزبانی از جام ملت ها ارسال کرده بود.

در این میان امکانات ورزشگاه‌ها، هتل‌ها، کمپ‌های تمرینی، حمل و نقل هوایی و زمینی و استانداردهای دیگری در میزبانی تاثیر گذار خواهد بود. با این حال AFC هنوز وارد چنین مرحله‌ای نشده و پس از ابلاغ بعدی کشورها باید شرایط خود را اعلام کنند. یکی از مهم‌ترین شرایط هم معرفی ورزشگاه‌ها و هتل‌های استاندارد برای گرفتن میزبانی خواهد بود.

با توجه به اعلام آمادگی ایران برای میزبانی جام ملت‌ها، نیاز به معرفی ۸ ورزشگاه استاندارد خواهد بود. طبق شواهد، ورزشگاه‌هایی که پتانسیل میزبانی از تورنمنتی چون جام ملت‌ها را داشته باشند آزادی تهران، امام رضا (ع) مشهد، یادگار امام (ره) تبریز، نقش جهان اصفهان، فولاد شهر اصفهان، فولاد آره‌نا خوزستان، پارس شیراز است. با این حال اخیراً مسئولان ورزشگاه شهدای شهر قدس تهران نیز مدعی شده‌اند این ورزشگاه را برای معرفی به AFC برای جام ملت‌های آسیا آماده می‌کنند تا بتوان گفت هشتمین ورزشگاه ایران برای میزبانی از این رقابت‌ها در شهر قدس خواهد بود؛ البته این مسئله هنوز قطعی نیست و امکان دارد فدراسیون فوتبال ورزشگاه‌های دیگری را از جمله ثامن الائمه مشهد که اخیراً بازسازی شده و چمن آن کیفیت لازم را پیدا کرده است یا حتی ورزشگاه مدرن مس کرمان که تا پایان سال افتتاح خواهد شد، جایگزین یا در کنار هشت ورزشگاه دیگر به AFC معرفی شوند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)