پرسپولیس نیوز : رئیس سابق کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: دقیقه ۱۲ دروازه‌بان استقلال باید اخراج و یک پنالتی هم به سود ملوان گرفته می‌شد.

سیدرضا غیاثی در مورد نحوه قضاوت سیدحسین زرگر دربازی استقلال و ملوان گفت:‌متأسفانه باز هم شاهد یک روز بد داوری بودیم. قضاوت این داور در نتیجه بازی اثرگذار بود. زرگر داوری است که دیگر خصوصیات خوب قبلی خود را ندارد. او قبلاً خوب می‌دوید و نزدیک به صحنه‌ها بود اما دراین بازی دیدیم که دیگر نزدیک به صحنه‌ها نیست و در قطر زمین هم دیگر حرکت نمی‌کند و در جای‌گیری‌ها هم دچار اشتباه است و به خوبی صحنه را نمی‌بیند.

وی افزود: به خاطر همین مسائل است که در دقیقه 12 نتوانست خطای آشکار محسن فروزان دروازه‌بان را روی سیدجلال رافخائی تشخیص بدهد. خطای فروزان روی مهاجم استقلال یک پنالتی آشکار بود و باید دروازه‌بان استقلال هم از زمین اخراج می‌شد زیرا رافخائی با عبور از فروزان به راحتی می‌توانست دروازه استقلال را باز کند.

رئیس سابق کمیته داوران فدراسیون فوتبال ادامه داد: در دقیقه 21 مسابقه زرگر به درستی به فخرالدینی بازیکن استقلال که قصد فریبش را داشت کارت زرد نشان داد او در دقیقه 34 مسابقه هم به درستی به سود استقلال اعلام پنالتی کرد.در دقیقه 54 بیک زاده روی مهاجم ملوان به اعتقاد من خطای پنالتی مرتکب نشد، اما ابتدا توپ را زد و اگر پایش هم در ادامه به مهاجم خورده باشد و چون بی احتیاطی نکرده بود، پنالتی نبود و این پنالتی صحیح نبود که برای ملوان گرفته شد.

غیاثی افزود: در دقیقه 73 خطای بیک زاده روی مازیار زارع را ندید. در این صحنه بیک زاده در هوا روی زارع پرید و با زانو به شکم او کوبید، متاسفانه داور این خطای پنالتی را هم ندید. در نیمه دوم هم دقیقه80 ضربه کاشته ارسالی بازیکنان ملوان اگر هاشم بیک‌زاده دستش را به توپ زده باشد یک پنالتی دیگر به سود ملوان اتفاق افتاده است. البته بر روی قید اگر تأکید می‌کنم زیرا صحنه شلوغ بود و نمی‌شد به درستی تشخیص داد که توپ به دست بیک‌زاده خورده یا نه ولی اگر توپ به دست بیگ‌زاده خورده باشد پنالتی بوده زیرا فاصله توپ با دست او نزدیک نبود.

وی در مورد اینکه اگر بخواهد به عنوان یک ناظر به زرگر نمره بدهد چه نمره‌ای به او می‌دهد، گفت: اشتباهات زرگر در این مسابقه تأثیرگذار بود و اگر بخواهم مثل ناظران از 10 به او نمره بدهم با سه اشتباه‌ تأثیرگذاری که داشت از 6 بیشتر نمره نمی‌گیرد.

وی گفت: من در مورد نحوه قضاوت جباری در پرسپولیس هم گفتم که این داور تأثیرگذار داشت که عسگری رئیس دپارتمان حرفم را رد کرد اما در برنامه 90 مشخص بود که حق با من بوده است من به درخواست خبرگزاری ها و برای اطلاع عموم و علاقه‌مندان فوتبال داوری را کارشناسی می‌کنم و به عنوان یک کارشناس نظرم را می‌گویم و این نظر هیچ تغییری هم در نتیجه ایجاد نمی‌کند ولی بهتر است دوستان و مخصوصاً برخی از هواداران که جوان هم هستند ما را متهم به حمایت از یک تیم خاص نکنند.
 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)